Kopers ervaring met verkoper "brave4ever"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.809 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddyboerman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-01 14:26
Omgaan met potentiele kopers vind ik niet netjes van de verkoper "brave4ever" ( geen persoonsgegevens).
Wij waren overeengekomen dat ik van hem een camera zou kopen. Ik heb hem mijn adres gegevens gestuurd en vervolgens krijg ik een melding dat de camera aan een ander is verkocht.
Ik snap dat hier weinig tegen te doen is, maar het is wel tekenend voor de verkoper.

met vriendelijke groet,
Eddy Boerman

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 05-03-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
En dat kan prima in VA, move die kant op. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als jullie een overeenkomst hadden (wederzijds akkoord over product, prijs en overdracht) kan je een user review achterlaten bij hem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:55

Fanta

FordPerformance™️

Als ik als verkopende partij een overeenkomst bereik met een potentiële koper, en die koper reageert vervolgens niet meer, dan verkoop ik het product ook aan iemand anders als zich een nieuwe koper aandient. Als de eerste koper daar moeite mee heeft, dan had hij eerder moeten reageren. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik maak dit helaas wel heel vaak mee. Het verhaal heeft vaak twee kanten.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het als het volgende. Ik biedt wat aan op V&A en krijg 10 reacties. Hier geldt wie het eerst komt (overeenkomst) wie het eerst maalt. Dat is lullig voor de 9 andere, maar je kunt gewoon niet iedereen tevreden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 06:36:
Zie het als het volgende. Ik biedt wat aan op V&A en krijg 10 reacties. Hier geldt wie het eerst komt (overeenkomst) wie het eerst maalt. Dat is lullig voor de 9 andere, maar je kunt gewoon niet iedereen tevreden stellen.
Maar, de TS schrijft:
eddyboerman schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:23:
Wij waren overeengekomen dat ik van hem een camera zou kopen.
... dus er was blijkbaar een overeenkomst. En in dat geval kan je als verkoper niet zomaar aan een ander verkopen, dan zou je - als je het hoog zou opspelen - gewoon nakoming van de overeenkomst kunnen eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is verkoper gewoon te gretig geweest, en zonder opgaaf van reden het item aan een ander verkocht. Het is niet een negatieve recensie waardig, maar wel een minpunt naar mijn reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 22:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als er al een overeenkomst was, dan is dat juist waar recenties voor zijn.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 06:36:
Klopt, heb ik ook gehad. En mezelf een schopje gegeven omdat ik het blijkbaar te goedkoop aangeboden had :)
Maar die andere 9 krijgen dan wel een mailtje dat iemand ze voor is geweest, vind ik wel zo netjes :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms heb ik de tijd niet eens om 9 andere users te beantwoorden, maar om daar een negatieve review over te ontvangen gaat mij ook al tever.

V&A feedback mag nooit een leidraad zijn. Een oplichter kan technisch ook een maand 'goed' verkopen om vervolgens op oplichtings-toer te gaan. Altijd het product ophalen als je het niet vertrouwd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:39:
Soms heb ik de tijd niet eens om 9 andere users te beantwoorden, maar om daar een negatieve review over te ontvangen gaat mij ook al tever.
Beoordeling bij 'gebrek' aan communicatie is ook niet de bedoeling. Als je echter een concrete verkoopovereenkomst met iemand sluit en je blaast die vervolgens af omdat je dat óók met een ander hebt gedaan dan is een review terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 07-03-2016 11:42 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:39:

V&A feedback mag nooit een leidraad zijn. Een oplichter kan technisch ook een maand 'goed' verkopen om vervolgens op oplichtings-toer te gaan. Altijd het product ophalen als je het niet vertrouwd enzo.
Sorry, maar geen tijd om even een regeltje ("helaas is xx al verkocht aan een ander.") te sturen? :?
Kun je zelfs kopiëren en plakken. Zorgt er voor dat iedereen weet waar hij/zij aan toe is, is m.i. ook niet meer dan een normaal stukje communicatie.

Maar inderdaad, niet mailen mag geen reden zijn voor een negatieve review.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Indien er een overeenkomst was mag je een beoordeling plaatsen en anders niet.
Aangezien deze discussie is al tientallen malen gevoerd heeft dit topic geen toegevoegde waarde en sluit ik het.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.