Sony STR DN 1050 vs 1060

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Net eens zitten rondkijken naar de sony STR DN 1050 en naar de sony STR DN 1060..
Op het eerste zicht qua audiospecs is er geen verschil te merken (allebei 165W per kanaal) maar volgens onderstaande reviews zit er toch een klein verschil :

Sony STR DN 1050 :
Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 69.0 watts
1% distortion at 86.2 watts

Link : http://www.soundandvision...bench#QVQw02d8xxOxlGqd.97

SONY STR DN 1060 :
Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 78.1 watts
1% distortion at 97.1 watts

Link : http://www.soundandvision...bench#mhjTjKLMoOmtPLTH.97

Nu is duidelijk te zien dat er toch een klein verschil zit tussen beiden... Iemand enig idee hoe dit komt? Of was dit puur toeval dat ze een model hadden die iets betere prestaties afleverde?
En enig idee of dit 'miniem' verschil merkbaar is?

Alvast bedankt voor jullie mening :)

Greetz

Ninian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:58

FeaR

In GoT we trust

En enig idee of dit 'miniem' verschil merkbaar is?
Die 9 Watt verschil is echt te verwaarlozen. Het verschil tussen 1 en 2 Watt is groter dan het verschil wat hier aan wordt gehaald. Tevens levert ~70 Watt per kanaal over alles speakers tegelijk echt een berg herrie op. Dit ga je echt niet merken. Vermogen is het laatste waar je een receiver op moet kiezen.

Waardoor het verschil komt? Zuinigere chips, minder DSP aan staan tijdens het meten, et ceterea. Geen idee. Ik zou me er ook absoluut niet druk over maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
FeaR schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Die 9 Watt verschil is echt te verwaarlozen. Het verschil tussen 1 en 2 Watt is groter dan het verschil wat hier aan wordt gehaald. Tevens levert ~70 Watt per kanaal over alles speakers tegelijk echt een berg herrie op. Dit ga je echt niet merken. Vermogen is het laatste waar je een receiver op moet kiezen.

Waardoor het verschil komt? Zuinigere chips, minder DSP aan staan tijdens het meten, et ceterea. Geen idee. Ik zou me er ook absoluut niet druk over maken.
Thx!!
Tis namelijk zo.. Ik heb nu de STR DN 1050 staan in de woonkamer maar zal binnenkort m'n eigen 'mancave' inrichten en ik had gedacht om de nieuwe STR-DN1060 in de woonkamer te nemen om dan de 'oude' STR-DN 1050 in de 'mancave' te plaatsen...

Maar aangezien de 1050 & 1060 zo goed als identiek zijn, zou ik er niet echt op vooruitgaan in de living :(

Hmmmm zijn er andere modellen in die prijsklasse die te overwegen zijn?
(wrs moet deze topic nr 'aankoopadvies' dan ?)

Thx!!