mail.google.com toestaan om alle e-mail-links te openen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Waarom vraagt gmail om "mail.google.com toestaan om alle e-mail-links te openen?". Wat betekent dit bijvoorbeeld in de praktijk? Wat zijn de voor en nadelen?

Ik heb deze vraag gegoogled, maar geen antwoord kunnen vinden. Iemand die me hier over meer kan vertellen?

Beste antwoord (via marnix.moed op 05-03-2016 02:54)

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
marnix.moed schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:54:
[...]

Telkens wanneer ik op m'n laptop met m'n browser naar m'n Gmail ga. Aan d'r rechterzijde vh balkje staat dan de optie toestaan/weigeren.
Dan is het inderdaad hetgeen wat ik in mijn eerste reactie melde. Gmail vraagt in principe of het de standaard client mag zijn om je mail zaken af te handelen.

Wanneer je op toestaan zou klikken en je klikt op een e-mail adres (mailto-link) op een website. Dan zal je gmail webclient dit voor je afhandelen.

Dus als je voornamelijk gmail gebruik kan dit handig zijn, maar dat is volledig je eigen voorkeur.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Waarschijnlijk krijg je deze melding wanneer je op een website op een e-mail adres hebt geklikt, daar ga ik nu wel even van uit. Deze vraag wordt gesteld of je voortaan de gmail webclient wilt gebruiken om nieuwe mails op te stellen als je op een mail adres klikt (mailto-link)

Als dit niet de situatie is, dan zul je echt wat meer info moeten verstrekken. Waar en wanneer krijg je deze melding, welke OS gebruik je, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
@eXtink, bedankt voor uw reactie. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik krijg het continu te zien als een klein balkje bovenin m'n web browers (Firefox en opera) op mijn convertible tablet/laptop met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
marnix.moed schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:26:
@eXtink, bedankt voor uw reactie. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik krijg het continu te zien als een klein balkje bovenin m'n web browers (Firefox en opera) op mijn convertible tablet/laptop met Windows 10.
En wanneer krijg je deze melding? Zonder deze info kunnen we helaas niet met zekerheid vaststellen wat het precies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit gaat dus om je Windows client, niet het beheer van een server. Ik verplaats je topic van SWS naar WOS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
eXtink schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:11:
[...]

En wanneer krijg je deze melding? Zonder deze info kunnen we helaas niet met zekerheid vaststellen wat het precies is.
Telkens wanneer ik op m'n laptop met m'n browser naar m'n Gmail ga. Aan d'r rechterzijde vh balkje staat dan de optie toestaan/weigeren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
marnix.moed schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:54:
[...]

Dan is het inderdaad hetgeen wat ik in mijn eerste reactie melde. Gmail vraagt in principe of het de standaard client mag zijn om je mail zaken af te handelen.

Wanneer je op toestaan zou klikken en je klikt op een e-mail adres (mailto-link) op een website. Dan zal je gmail webclient dit voor je afhandelen.

Dus als je voornamelijk gmail gebruik kan dit handig zijn, maar dat is volledig je eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Thx! Vroeger toen ik nog op die links klikte werd vaak Outlook geopend, wat ik niet gebruik. Nu ben ik zo gewend om de tekst te kopieren en in Gmail te plakken, dat het voor mij niet zo veel meer uitmaakt.

Maar nu weet ik in ieder geval waarvoor het dient. Inderdaad een stuk makkelijker in gebruik.

Nogmaals, vriendelijk bedankt voor de hulp!
Pagina: 1