Ik heb in een Horeca zaak 3 beamers op de eerste verdieping hangen die naar buiten toe schijnen, maar nu moet ik elke keer de trap op om ze aan/uit te zetten, dat moet makkelijker kunnen dacht ik.
Nu wil ik ze Remote ( vanaf de begaande grond ) in/uitschakelen, maar weet zelf niet wat de beste, makkelijkste en betrouwbaarste manier is.
het gaat om de Acer 5360, deze heeft wel een RS-232 poort, maar op het internet is te vinden dat hij door deze poort niet remote te bedienen valt, en dat dit waarschijnlijk alleen een poort is voor in de fabriek voor Diagostic / Firmware upgrade, dus ik moet het of via IR doen, of de powerbutton overbruggen met een eigen switch.
zowel via IR als met de powerbutton moet ik 2 keer het commando Power-off geven voordat hij uit gaat ( er komt een 'Druk nog een keer voor poweroff' in het scherm)
Er zit achter de powerknop ook nog een Status LED (rood/blauw) met de volgende status:
- Rood aan --> Beamer staat uit
- Rood knipperen --> Cooldown Periode
- Blauw aan --> Beamer staat aan
- Blauw knipperen --> Beamer start op
De garantie van de beamers zijn volgensmij verlopen, dus het ophalen en modden zou ook een optie kunnen zijn.
Volgensmij zijn er 3 opties:
Hard-wired
een optocoupler over de bestaande switch heen te zetten en deze door bv een Arduino of een ESP 2 keer het switch commando te geven met een seconden tussenpoze.
En evenuteel de LED ook aansluiten voor de status.
Voordelen
IR led voor/op het oogje plakken
Voordelen
Klant-en-klaar of zelfbouw
Voordelen
Nu wil ik ze Remote ( vanaf de begaande grond ) in/uitschakelen, maar weet zelf niet wat de beste, makkelijkste en betrouwbaarste manier is.
het gaat om de Acer 5360, deze heeft wel een RS-232 poort, maar op het internet is te vinden dat hij door deze poort niet remote te bedienen valt, en dat dit waarschijnlijk alleen een poort is voor in de fabriek voor Diagostic / Firmware upgrade, dus ik moet het of via IR doen, of de powerbutton overbruggen met een eigen switch.
zowel via IR als met de powerbutton moet ik 2 keer het commando Power-off geven voordat hij uit gaat ( er komt een 'Druk nog een keer voor poweroff' in het scherm)
Er zit achter de powerknop ook nog een Status LED (rood/blauw) met de volgende status:
- Rood aan --> Beamer staat uit
- Rood knipperen --> Cooldown Periode
- Blauw aan --> Beamer staat aan
- Blauw knipperen --> Beamer start op
De garantie van de beamers zijn volgensmij verlopen, dus het ophalen en modden zou ook een optie kunnen zijn.
Volgensmij zijn er 3 opties:
Hard-wired
een optocoupler over de bestaande switch heen te zetten en deze door bv een Arduino of een ESP 2 keer het switch commando te geven met een seconden tussenpoze.
En evenuteel de LED ook aansluiten voor de status.
Voordelen
- Status is uit te lezen
- Geen IR storing tussen 2 beamers
- Betrouwbaar
- De beamer moet open
- De beamer kan niet meer makkelijk verplaatst worden als het nodig is aangezien er kabels vast aan zitten
IR led voor/op het oogje plakken
Voordelen
- Beamer kan dicht blijven
- Status eventueel via Counter in de controller
- Redelijk Betrouwbaar
- Eventueel later op te nemen in toekomstige Domotica
- Er is geen echte status, status d.m.v counter
- Extra tijd om nodig om Firmware te schrijven
Klant-en-klaar of zelfbouw
Voordelen
- Beamer kan dicht blijven
- Geen software te schrijven