Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Halvering snelheid bij wifi extender.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:47
Wanneer ik mijn wifi netwerk uit op zolder uitbreidt met een 'range extender', dan lees ik overal en altijd dat de snelheid halveert. Snap ik. Maar dat geldt dan toch enkel en alleen voor de apparaten die hun wifi signaal via de range extender hebben? De apparaten welke gewoon direct verbinding hebben met mijn router beneden blijven toch de volle snelheid behouden?

Als dat zo is dan lijkt het mij zeer gunstig dat ik een range extender heb welke netwerk met SSID 'A' oppakt, en doorzet als netwerk 'B'. Zo weet ik zeker dat wanneer het enigsinds mogelijk is, ik altijd moet proberen op A te gaan zitten, tenzij B enkel beschikbaar is. Bestaat er bij iemands weten een range extender met deze eigenschap? Anders zou mijn laptop boven zonder dat ik dat wil, verbinden gaan met het tragere netwerk...

Alvast besank voor de eventuele reactie(s). Of ben ik nu te optimistisch? ;-)

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Beste antwoord (via MeShell op 04-03-2016 07:44)

Verwijderd

Overigens zijn er range extenders waarbij de snelheid niet halveert. Dit zijn zogenaamde dual radio extenders met bijv. Netgear fastlane of Asus expressway technologie.

Alle reacties

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als dat zo is dan lijkt het mij zeer gunstig dat ik een range extender heb welke netwerk met SSID 'A' oppakt, en doorzet als netwerk 'B'
Elke extender die ik in m'n handen heb gehad doet dat standaard al. Vaak wordt het dan SSID A_ext of iets dergelijks. En anders kan je wel via een webinterface inloggen en het SSID wijzigen.

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 03-03-2016 23:30 ]

Roomba E5 te koop

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:47
Dat klinkt veelbelovend. Dan moest ik maar eens over gaan op de aanschaf van zo'n ding! Kun je eventueel ook mijn eerste alinea bevestigen danwel ontkrachten?

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
MeShell schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:05:
Maar dat geldt dan toch enkel en alleen voor de apparaten die hun wifi signaal via de range extender hebben? De apparaten welke gewoon direct verbinding hebben met mijn router beneden blijven toch de volle snelheid behouden?
Nee, apparaten op de router hebben gewoon de normale snelheid, maar let er wel op dat repeaters vaak hetzelfde WiFi Kanaal gebruiken en dat er niet tegelijk kan worden gezonden op één wifi kanaal.
Als dat zo is dan lijkt het mij zeer gunstig dat ik een range extender heb welke netwerk met SSID 'A' oppakt, en doorzet als netwerk 'B'. Zo weet ik zeker dat wanneer het enigsinds mogelijk is, ik altijd moet proberen op A te gaan zitten, tenzij B enkel beschikbaar is. Bestaat er bij iemands weten een range extender met deze eigenschap? Anders zou mijn laptop boven zonder dat ik dat wil, verbinden gaan met het tragere netwerk...
Dit is zeker een optie, maar er is ook ergens een gebied waar A te ontvangen is, maar B sneller is.
Alvast besank voor de eventuele reactie(s). Of ben ik nu te optimistisch? ;-)
Kijk nog even goed of er geen optie is om een Accesspoint te plaatsen (met een kabel, of met powerline mocht dat stabiel zijn). Persoonlijk zou ik weg blijven van repeaters en powerlineadapters.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Overigens zijn er range extenders waarbij de snelheid niet halveert. Dit zijn zogenaamde dual radio extenders met bijv. Netgear fastlane of Asus expressway technologie.