Wanneer ik mijn wifi netwerk uit op zolder uitbreidt met een 'range extender', dan lees ik overal en altijd dat de snelheid halveert. Snap ik. Maar dat geldt dan toch enkel en alleen voor de apparaten die hun wifi signaal via de range extender hebben? De apparaten welke gewoon direct verbinding hebben met mijn router beneden blijven toch de volle snelheid behouden?
Als dat zo is dan lijkt het mij zeer gunstig dat ik een range extender heb welke netwerk met SSID 'A' oppakt, en doorzet als netwerk 'B'. Zo weet ik zeker dat wanneer het enigsinds mogelijk is, ik altijd moet proberen op A te gaan zitten, tenzij B enkel beschikbaar is. Bestaat er bij iemands weten een range extender met deze eigenschap? Anders zou mijn laptop boven zonder dat ik dat wil, verbinden gaan met het tragere netwerk...
Alvast besank voor de eventuele reactie(s). Of ben ik nu te optimistisch? ;-)
Als dat zo is dan lijkt het mij zeer gunstig dat ik een range extender heb welke netwerk met SSID 'A' oppakt, en doorzet als netwerk 'B'. Zo weet ik zeker dat wanneer het enigsinds mogelijk is, ik altijd moet proberen op A te gaan zitten, tenzij B enkel beschikbaar is. Bestaat er bij iemands weten een range extender met deze eigenschap? Anders zou mijn laptop boven zonder dat ik dat wil, verbinden gaan met het tragere netwerk...
Alvast besank voor de eventuele reactie(s). Of ben ik nu te optimistisch? ;-)
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!