Hoe van de Netflix Blacklist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 15:57
Sinds deze week lijkt mijn publieke (static) IP opgenomen te zijn op een blacklist bij Netflix. Ik krijg de melding dat ik via een VPN/PROXY verbind wat niet waar is (op zowel mijn telefoon als PC). Ook mijn ISP heeft bevestigd dat ik niet via VPN/PROXY etc verbinding maak.

Na veel heen en weer bellen tussen kastje (Netflix) en muur (ISP) kreeg ik het advies van Netflix om mijn ISP te vragen om mijn IP nummer op een whitelist te laten zetten. Deze vraag bij de ISP neergelegd en zij zijn niet bereid dit te doen. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Raises the question: Op welke lijst staat mijn IP dan? En waarom wil Netflix mij dit niet vertellen? Dan kan ik namelijk mezelf laten verwijderen van deze lijst en dan zijn we klaar toch 8)7

Mijn vraag aan jullie: Heeft iemand enig idee welke lijst(en) en technieken gebruikt worden om te bepalen of je een VPN/Proxy etc gebruikt?

Extra info:
Mijn ISP: TriNED

Ikzelf heb een publieke statisch IP nummer van hun. Achter dit IP nummer hangt een home server met daarop een DNSServer (voor de hobby). Verder draaid er http(s) en SSH op.

Is er iemand ie mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan het niet zijn dat jouw Home servertje gehacked is geweest en heeft gediend als een gateway/proxy voor anderen om daar over Netflix te benaderen en jou IP adres daarom geflagged staat ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuurdeur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-09 16:52
Wat je eens zou kunnen proberen is checken of je uberhaupt op een well known blacklist staat. Dit kan bijvoorbeeld via http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Heb je wellicht Tor gebruikt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

Als je ISP mee wil werken kunnen ze je toch ook vast wel een nieuw IP adres toewijzen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Antagion schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:44:
Wat je eens zou kunnen proberen is checken of je uberhaupt op een well known blacklist staat. Dit kan bijvoorbeeld via http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Dat checked alleen mailserver blacklists. Als je een IP blokkade hebt bij Netflix heb je daar niets aan. De enige die dit kan oplossen is Netflix.
BaRF schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:52:
Als je ISP mee wil werken kunnen ze je toch ook vast wel een nieuw IP adres toewijzen?
Waarmee dat IP adres eigenlijk niet meer goed uit te geven is aan een ander. Die staat daarmee namelijk ook direct op een blacklist als dit IP based is. Dat zal een ISP niet zo maar doen en terecht. Zij zijn ook niet de oorzaak.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 04-03-2016 19:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hoe lang heb je dit statisch IP adres dan al?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
mrBussy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:09:
Sinds deze week lijkt mijn publieke (static) IP opgenomen te zijn op een blacklist bij Netflix.
Welke melding krijg jij precies? Zijn er stukken van de communicatie tussen jou en hun dat jij kan citeren?

Deze vragen stel ik om wat meer technische termen en zinnen in het verhaal te krijgen, want het lijkt nu allemaal zo vaag en dat introduceert gokken. Want het is inderdaad zo dat zowel Netflix, ISP of iets op jouw netwerk de blokkering kan doen en/of veroorzaken. IP veranderen is minder simpel. De exactere foutmelding en/of wat Netflix en de ISP vertellen kan al eerst duidelijker maken waar precies de blokkering zich voordoet.

Als het een Netflix foutmelding is staat er gewoonlijk in de hoek van het scherm een foutcode (bvb. AIP-701).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Modem er paar uurtjes uittrekken en met ander IP dan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30

rjong5

?

Megamind schreef op maandag 07 maart 2016 @ 03:00:
Modem er paar uurtjes uittrekken en met ander IP dan proberen.
TS heeft een statisch IPvan de provider.
Ander IP zal hij niet krijgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Netflix is met een behoorlijk agressieve aanpak van proxy en VPN users begonnen. Dit in verband met de verschillende regio's/ landen en het aanbod per regio/land. Ik heb nog niet gehoord/ gelezen dat mensen daadwerkelijk een ban ontvangen.

Kan het niet zo zijn dat je een verkeerde DNS server ingesteld hebt staan? Je kunt de Google DNS eens proberen (8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Mogelijk dat dit jouw problemen verhelpt.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ooit gebruik gemaakt van Hola om Netflix in een andere regio te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gebruik je toevallig je eigen DNS server? Misschien omdat Netflix die niet herkent / als anders ziet wordt die niet geaccepteerd. Zo ja, probeer anders eens zoals Paul1987 zegt bijvoorbeeld eens de google DNS te gebruiken, of laat het leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:04
Patrock schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:31:
Ooit gebruik gemaakt van Hola om Netflix in een andere regio te zien?
Hola maakt een verbinding met een proxy, lijkt mij dan maf dat je op een lijstje komt van mensen die zelf een proxy opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
SampleUser schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:35:
Hola maakt een verbinding met een proxy, lijkt mij dan maf dat je op een lijstje komt van mensen die zelf een proxy opzetten
Hola werkt ook de andere kant op waar je eigen computer wordt ingezet voor anderen: nieuws: Vpn-dienst Hola verkoopt bandbreedte gebruikers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Ircghost schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:51:
Gebruik je toevallig je eigen DNS server? Misschien omdat Netflix die niet herkent / als anders ziet wordt die niet geaccepteerd.
Netflix ziet toch niks van je DNS server? Je PC stelt de vraag aan de DNS server: welke IP adres hoort er bij Neflix.nl en de server geeft daarop het antwoord en de rest gaat allemaal op IP basis. Natuurlijk kan het zijn dat de prive server foute adressen geeft voor Netflix en Netflix op die adressen geen verbinding toestaat. Maar merken welke DNS server je gebruikt kan Netflix niet. Dus de tip om eens een andere DNS te proberen is een goede, maar wel om een andere reden.
Pagina: 1