Advies gevraagd: muziek in badkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellevds
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-03 09:55
Goedemiddag!

Onze badkamer wordt verbouwd en ik ben - als zoon des huizes - verantwoordelijk voor muziek in de badkamer (mijn initiatief). Het gaat dus om inbouwspeakers en ik wil dat men daar zijn/haar telefoon op kan aansluiten met een AUX-kabel. Weinig spannends dus.

Ik heb een mooie schets gemaakt om het duidelijker te maken! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/35l59iu.png

De dikke zwarte streep is de deur, links daarvan is langs de hele muur een wastafel, stopcontacten, kasten, etc. Dat is droog en dit lijkt mij de ideale plek om je telefoon met de AUX kabel te verbinden aan de versterker. Ik heb speakers uitgezocht (JivePlus van AquaSound, goede keus? [https://www.badkamerradioshop.nl/0/3996/p/aquasound-jive-plus-wit/83978/]) die mij goed leken (tegen water bestand, binnen budget, makkelijk in te bouwen), maar dit zijn passieve speakers. De speakerkabels trek ik door het plafond naar de plek links van de ingang, waar ik de versterker wil plaatsen.

Ik heb hier dus nog een versterker bij nodig en daar loop ik vast. Ik wil een kleine, simpele versterker waar ik 2 speakers op kan aansluiten. Er is stroom aanwezig en ik zal de versterker dusdanig monteren dat ik hem ooit nog kan vervangen, maar het zou fijn zijn als er wel een casing omheen zit. Een Raspberry Pi is geen optie, aangezien ik volgend jaar uit huis ben en het voor mijn ouders zo makkelijk mogelijk moet zijn. :)

Dus: hebben jullie tips voor mij? Klopt het bovenstaande verhaal en zo ja: kunnen jullie een mini versterker aanraden? Mijn zoektochten op Google leveren weinig op, ik kwam bijvoorbeeld de Renkforce E-SA9 (https://www.conrad.nl/nl/...ni-versterker-350134.html) tegen, maar dat lijkt mij een beetje overkill en is daarnaast ook een beetje aan de prijzige kant voor een simpel versterkertje. Of niet? :+

Alvast bedankt!

Jelle

Beste antwoord (via Jellevds op 03-03-2016 22:33)

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 12:09

c0burn

Feed your head

Misschien zijn de versterkers uit de store van medetweaker wesleytjuh wel geschikt. Voornamelijk bedoeld voor krat- en kistradio's maar ook in deze situatie wel van toepassing denk ik.

Remember what the dormouse said

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:44
Ik weet dat mijn schoonouders hiervoor een autoradio met auto speakers gebruiken. Tegenwoordig heeft ook bijna iedere autoradio wel een USB poort. Tevens is dit dan laagspanning. Er moet alleen wel een extra omvormer gebruikt worden om de 12V te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Heb zelf een Muse met TA2024 er in, deze werkt voor dergelijk doeleinde prima en is goedkoop (uit China gehaald). Mogelijk een idee? Kijk ook eens bij het kratradio topic ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Raznov op 03-03-2016 17:05 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 12:09

c0burn

Feed your head

Misschien zijn de versterkers uit de store van medetweaker wesleytjuh wel geschikt. Voornamelijk bedoeld voor krat- en kistradio's maar ook in deze situatie wel van toepassing denk ik.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
Inderdaad een zogeheten T-amp kopen, zijn voor een paar tientjes in China te bestellen. Leveren een leuk vermogen, zijn zuinig met energie (en dus weinig warmteontwikkeling) en compact. Hier kun je vervolgens een Aux kabel, bluetooth ontvangertje of chromecast audio aan koppelen om muziek af te spelen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellevds
Bedankt voor de snelle reacties! Tof!

@Imno: mijn vader keek me raar aan toen ik een autoradio voorstelde haha :)

@Raznov: ik ga je even een domme vraag stellen: hoe zit het met brandveiligheid etc van dat soort aparaten? Zelf genoeg ervaring met troep uit China, weet niet of ik dat met stroom/kans op vochtigheid wil hebben... Of is dit dom gezwetst? :)

@c0burn: tof! bedankt voor je suggestie. Dat ziet er leuk uit, dan zou ik bijvoorbeeld deze nodig hebben, correct? http://store.accusafe.nl/...amp20-met-3-5mm-connector

@NoepZor: jep, t-amp is inderdaad waar ik naar zoek, maar met dat soort dingen uit China in elektrische/vochtige omgevingen ben ik altijd wat voorzichtiger ofzo.

Thnx so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wellicht heb je er aan gedacht, maar viel die optie af: een oplossing met Bluetooth niet beter in een badkamer en netter weg te werken?

En nog een ander idee: waarom geen vocht bestendige Sonos Play 1 bijvoorbeeld? Erg makkelijk in gebruik, zeker als je straks weg bent. Daarnaast met een beugel bijvoorbeeld netjes op te hangen in een hoek.

[ Voor 11% gewijzigd door Elect op 03-03-2016 17:33 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellevds
@Elect: ik vind Bluetooth geen gebruiksvriendelijk systeem en ben bang dat het signaal weg gaat vallen, daar maak ik ze niet blij mee. Kabeltje is heel goed te doen, zeker omdat de telefoon toch links bij de deur ligt.

Ik heb lang getwijfeld tussen een losse Sonos en ingebouwde speakers, maar ik vind ingebouwde speakers toch wat netter. Daarnaast heb je dan het geluid vooral in de douchekabine, terwijl zo'n Sonos niet handig is om daar te plaatsen etc. Denk dat speakers ook makkelijk zijn in gebruik: er komt een kabeltje uit de muur waar de telefoon aan moet en voor de rest werkt alles. Dat is mijn ideale scenario haha :)
Pagina: 1