EVGA GTX970 SC of MSI GTX970

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:14

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik begin bij een aantal zwaardere spellen al te merken dat mijn GTX660 van EVGA het moeilijk begint te krijgen. Daar waar ik Battlefield 3 op high kon spelen, kan dit op BF4 alleen nog maar op medium en GTA5 ook op medium. Erg zonde, want ik heb best een nette setup.
Ik wil deze week mijn computer compleet gaan onderhouden: nieuwe Windows installatie, extra SSD bijplaatsen voor games en stof verwijderen. Daarbij wilde ik kijken voor een nieuwe videokaart (loon is binnen :9~ ) Ik heb het topic doorgenomen over het advies van het kopen van een videokaart, maar heb nu enkel nog twijfels tussen deze 2 kaarten.

Ik twijfel tussen een 2-tal mooie series:
MSI GTX 970 GAMING 4G
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0
Beide krijgen ook The Division gratis, dus dat is leuk meegenomen bij deze serie.

Mijn bottleneck
Beide kaarten zien er erg strak en keurig uit. Alleen waar ik mee zit, zijn de performance en uiteindelijke betrouwbaarheid van beide kaarten. De EVGA claimt dat hun kaart "Superclocked" is. Als ik een vergelijking doe (http://tweakers.net/pricewatch/compare/416125;416136/) zie ik qua basiskloksnelheden niet echt een denderend verschil. Lees: 0,025GHz. De MSI kaarten zien er wat betreft de vormgeving goed uit. Past ook mooi bij de moederbord series van MSI. Ik heb de MSI gaming Z97 7 (pricewatch: MSI Z97 GAMING 7).

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van beide kaarten? Gaat een EVGA minder lang mee omdat 'ie misschien superclocked zou zijn? Ik weet het niet. Op basis van allround performance, wat is jullie voorkeur? Zijn er eventueel andere kaarten die in dezelfde performanceratio liggen of zelfs hoger voor hetzelfde bedrag?

Voor mijn huidige PC setup:
gallery: Basho
Kies dan voor de huidige Game-PC.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08-2019
Ik zit zelf ook te kijken voor een 970, daarnet heb ik op tweakers een mooie post gevonden, misschien heb je er wat aan ;)

http://tweakers.net/revie...vergeleken-inleiding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
W.Bom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:54:
Ik zit zelf ook te kijken voor een 970, daarnet heb ik op tweakers een mooie post gevonden, misschien heb je er wat aan ;)

http://tweakers.net/revie...vergeleken-inleiding.html
Heb ik er inderdaad naast gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
Zelfde uograden van een Asus 660 gedaan. Ben zelf voor de MSI gegaan fans zijn stil tot de met 70% en kon er zoo een 100Mhz overclock op knallen zonder voktages. Lekker voor de MSI gaan die staat mooi bij je MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-07 11:53
Ook de Evga is stil tot 60graden, dan gaan de fans pas draaien. Ik heb zelf gekozen voor de Evga omdat er op internet veel verhalen te vinden zijn over de uitstekende service van Evga als er onverhoopt iets mis gaat met de kaart. Qua prestaties en levensduur zullen de twee kaarten niet voor elkaar onderdoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 18:34
Ik heb 2x de MSI 970 gaming 4g. Beide kaarten doen out of the box zonder problemen +175 op de core en +450 op het geheugen. In SLI een score van ongeveer 19000 in firestrike. En single gpu ongeveer 12000.

Welke 970 je ook kiest, het is een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Philpend schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:19:
Ook de Evga is stil tot 60graden, dan gaan de fans pas draaien. Ik heb zelf gekozen voor de Evga omdat er op internet veel verhalen te vinden zijn over de uitstekende service van Evga als er onverhoopt iets mis gaat met de kaart. Qua prestaties en levensduur zullen de twee kaarten niet voor elkaar onderdoen.
Dat doet de MSI kaart ook. Passieve cooling tot 63 graden, daarna draaien de fans. Ideaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik zelf heb de EVGA. Erg stil (max 33% fan speed @74 graden). Ik ben voor de EVGA gegaan, omdat hij qua prestaties 5 fps meer had (overclocked vanuit fabriek al), en omdat hij 5 eurootjes goedkoper was. Dusja, waarom meer betalen voor minder fps? Zoals je in de benchmark kan zien heeft de EVGA meer fps dan die van MSI.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Voor dezelfde prijs heb je een iets snellere ATI Radeon R9 390, met 8GB Vram.

Kaart draait GTA 5 full HD op ultra.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Snowwie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:50:
Voor dezelfde prijs heb je een iets snellere ATI Radeon R9 390, met 8GB Vram.

Kaart draait GTA 5 full HD op ultra.
De 970 ook ;).

reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

De 390 zal hooguit 5 fps meer hebben. De 390 minder zelfs: http://nl.hardware.info/r...de-chips-benchmarks-gta-v

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-03-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Dus zoals gezegd, ietsje pietsje meer, voor dezelfde prijs, maar wel met dubbel vram. Nu misschien nog niet echt nodig, maar wellicht over een jaar wel, voor andere games of toepassingen. De kaarten kosten evenveel, dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je niet voor R9 390 gaat.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Snowwie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Dus zoals gezegd, ietsje pietsje meer, voor dezelfde prijs, maar wel met dubbel vram. Nu misschien nog niet echt nodig, maar wellicht over een jaar wel, voor andere games of toepassingen. De kaarten kosten evenveel, dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je niet voor R9 390 gaat.
Sommige mensen hebben een voorkeur qua software ook nog eens. Niet iedereen vindt de AMD software fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-07 11:53
Het ligt er maar net aan met welke processor je een 970/390 combineert in GTA v. Combineer je de 390 met een mainstream processor als de i5 6500/i5 4590 dan valt de prestatie tegen en kun je beter een 970 nemen. Benchmark (en drivers) is van februari 2016 en geld voor de meeste games die veel van de cpu vragen.
http://m.pclab.pl/art60000-21.html
Pagina: 1