Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disable
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 07:45
Ziggo router omzetten naar Bridge.

En Synology als router gebruiken? Wat ik zie is dat Synology een router functie heeft..
Via een hub/switch AP's aansluiten??

Huidige situatie is dat een Ziggo modem/router standaard ingesteld en bereik is gewoon ZEER SLECHT..

[ Voor 69% gewijzigd door disable op 03-03-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wtf kijk ik naar _O- 8)7
disable schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:23:
Ik wil graag mijn thuisnetwerk veranderen ivm slechte WIFI.
Okay dat is prima, niks mis mee!
Wil ook me NAS als router (Ziggo omzetten naar Bridge) gebruiken maar heeft iemand ervaring daarmee?
Een NAS als router? De meeste NAS'sen hebben mar 1 NIC. Mocht je er een hebben met 2, is het OS daar waarschijnlijk niet voor geschikt.
2 of meer accesspoints zou jou wifi probleem al kunnen verhelpen, mits ze goed geplaatst zijn.
btw Ziggo Cisco modem HEEEEL SLECHT....... :( :(
Waar baseer je dit op? Wat valt er van tegen?

Nuttige info om erbij te zetten is hoe je setup er nu uit ziet, wat er mis aan is (nu goed uitgelegd), en hoe je denkt het te willen verhelpen. Dan kunnen we je graag verder helpen met tips.

[ Voor 95% gewijzigd door Yariva op 03-03-2016 16:49 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:49
Let erop dat als je het modem in bridge laat zetten je geen gebruik meer kan maken van WifiSpots. Geen idee of je hiervan een frequent gebruiker bent?

Wat jij voorstelt is het aanschaffen van een switch en 1 of meerdere AP's. Wat je zou kunnen doen om kosten te besparen is alleen WiFi uitschakelen op het modem. In dat geval kan je wel gebruik blijven maken van de routerfunctionaliteit die in het modem zit gebouwd. Dat betekent dat je je NAS en de AP's direct op de beschikbare poorten van het modem aan kan sluiten.

Mocht je WiFi willen uitschakelen kan je dat doen via de configuratiepagina (http://192.168.178.1), inloggen met ziggo/draadloos. Een handleiding van het modem (er vanuitgaande dat je een EPC3925 hebt) kan je hier vinden:
https://www.ziggo.nl/pdf/...leiding-cisco-epc3925.pdf