Toon posts:

Probleem met grafische kaart! Need help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
De pc van mn broer doet de laatste tijd wat raar. Hij is ongeveer 8 maand oud en start in veel gevallen perfect op.
Nu heeft hij soms kuren en geeft hij 1 lange beep en 2 korte. (Boot niet op). Dit geeft aan dat er iets aan de hand is met de gpu. Ik de kaart er eens uitgenomen en terug in gestopt en dacht zo het probleem te hebben opgelost maar niet dus. Is het eventueel mogelijk om de gpu eens in de 2de pci e slot te stoppen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Msi gaming 970 mobo
Gtx 960 msi
Cooler master b700
2 x 4 gb corsair vengeance 1600
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie intro

Graag jullie advies

Alle reacties

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 09:32
Is het eventueel mogelijk om de gpu eens in de 2de pci e slot te stoppen?

Ik zou zeggen: probeer het eens.

Wat voor CPU gebruik je - heeft die een ingebakken GPU zodat je geen losse kaart nodig hebt?
Heb je nog een andere kaart die je kunt uitproberen?

Je wilt namelijk kunnen uitvinden of het probleem aan je kaart ligt, het slot waar die inzit, het moederbord, je OS, of je drivers.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
Idd dat klopt. Ik heb niet echt een andere kaart om te proberen en de cpu is een fx 8350 die geen ingebouwde gpu heeft. :/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:33:
Idd dat klopt. Ik heb niet echt een andere kaart om te proberen en de cpu is een fx 8350 die geen ingebouwde gpu heeft. :/
Ja maar je kan ook de GTX960 even uit het ene slot halen en in het andere slot prikken. Controleer dan ook (extra extra) de voedingskabels die naar de GTX960 lopen.

Start dan op; kijk of de BIOS-beeps terugkomen en/of hetzelfde zijn.

Maar ja, ik neem aan dat je garantie op de onderdelen hebt; wat zei je leverancier van je problemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 16:44
Even kijken of de gpu genoeg stroom krijgt? En even kijken wat de temperatuur van de gpu is.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het eens uit. Nja garantie, broer is de factuur en originele doos kwijt dus ik denk dat dit moeilijk zal gaan :p ik probeer eerst eens hem in de andere slot te steken. Mss ook eens andere voeding kabel gebruiken. Ik hou jullie op de hoogte! Alvast bedankt voor de reacties!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:51:
Ik probeer het eens uit. Nja garantie, broer is de factuur en originele doos kwijt dus ik denk dat dit moeilijk zal gaan :p ik probeer eerst eens hem in de andere slot te steken. Mss ook eens andere voeding kabel gebruiken. Ik hou jullie op de hoogte! Alvast bedankt voor de reacties!
Even inlezen in het shopping-forum; doos & factuur zijn over het algemeen geen hindernis om geen garantie te kunnen claimen. Tenzij er betaald is met zwart geld, is een pin-afschrift vaak al een mogelijkheid om garantie te claimen.

En anders kan je ook nog even via https://eu.msi.com/about/contact-us wat proberen aan hulp?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1