Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan op eigen WIFI mijn ip niet bezoeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10 23:52
Mijn vraag
Ik heb enkele IP camera's lopen thuis, en nu moet ik iedere camera 2x toevoegen aan de Ip cam app. Nml. 1x lokaal (192.168.0.100 bv) en 1x met mijn eigen (externe) ip + poort.
Dit moet ik omdat ik op mijn eigen wifi mijn ip niet kan bereiken. (alleen het lokale ip adres)
Is dit in te stellen in de modem? Heb ziggo.
Zou graag via mijn eigen wifi ook de cams willen zien met 1 ip + poort, zonder hele tijd het lokale ip adres te gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Foscam, Maginon
Ubee modem van ziggo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets.

[ Voor 12% gewijzigd door chefspecial op 03-03-2016 15:43 ]

Beste antwoord (via chefspecial op 17-03-2016 09:55)

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:22
Ondanks dat dit camera's betreft, gaat dit probleem meer over de netwerk kant er van. Daarom geeft ik dit topic een duwtje naar Netwerken.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
Als je via je eigen WAN ip adres verbinding maakt dan doe je dat via de WAN zijde. (Intern in de router)
Je moet dan de juiste poorten forwarden, en openstellen in de firewall.

Het stelt wel je IP camera's bloot aan de rest van het internet.

• chefspecial
Dat is ook gebeurd.
Ben ik op mijn eigen wifi dan log ik in via 192.168.0.10:xxxx
Maar had graag gezien dat ik op mijn eigen wifi kon inloggen via het gewone ip adres.
Nu heb ik dus per camera 2 kopjes. Ben ik thuis dan heb ik de 192.... nodig. Buitenshuis de 213... Wil dus gewoon 1 optie per camera..maar of dat kan?

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:55

thof

FP ProMod
Je zal dan even moeten zien te achterhalen of je router op een of andere manier "NAT Loopback" ondersteund.

In onderstaand topic staat de opmerking dat het Ubee modem geen nat loopback ondersteund.
Eigen WAN IP benaderen niet mogelijk

[ Voor 42% gewijzigd door thof op 03-03-2016 17:30 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • Beste antwoord

• PowerUp
  • Laatst online: 19:22
Ondanks dat dit camera's betreft, gaat dit probleem meer over de netwerk kant er van. Daarom geeft ik dit topic een duwtje naar Netwerken.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Als je het echt wil zul je een router aan moeten schaffen die "nat loopback" ondersteunt en je ziggo modem in bridge moeten laten zetten,

Jou manier is overigens ook de manier hoe ik mijn camera's benader, met een intern en extern gedeelte, ik vind dat niet een probleem (maar dat ben ik)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

FreakNL

Well do ya punk?

Wat je nog (dirty) zou kunnen doen is een dyndns record aanmaken. Dan kun je je camera's van buitenaf benaderen via blaat.linkpc.net:poort.

Als je dan op je PC in je hostfile dit record opneemt en dan verwijst naar je interne IP kun je vanaf je PC ook deze hostname kunnen gebruiken.

Dit is echter geen oplossing voor andere devices (iPad, etc). Als je dat echt wilt moet je inderdaad of naar een router die NAT loopback ondersteunt of je eigen DNS intern draaien.

• chefspecial
shure-fan schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:47:
Als je het echt wil zul je een router aan moeten schaffen die "nat loopback" ondersteunt en je ziggo modem in bridge moeten laten zetten,

Jou manier is overigens ook de manier hoe ik mijn camera's benader, met een intern en extern gedeelte, ik vind dat niet een probleem (maar dat ben ik)
Hoe heb je dat dan ingedeeld? Ik gebruik TinyCam pro (Android) en heb dus overal dubbel beeld van waar ze telkens bij wel een geen wifi dus om en om zwart zijn. Super irritant.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Ik gebruik op mijn ipad aSeePro hd, is een gratis app,

Binnen die app kan ik verschillende streams aanmaken, mijn analoge dvr heeft 8 ingangen die je kunt selecteren in de app

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:09
Ik gebruik thuis ook gewoon 2 verschillende ip-adressen voor binnen in huis en buitenhuis. Zoveel moeite vind ik het ook weer niet om even te wisselen..

don't mind me

• Gadgeteer
  • Laatst online: 24-11 15:40
chefspecial schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:26:
Dat is ook gebeurd.
Ben ik op mijn eigen wifi dan log ik in via 192.168.0.10:xxxx
Maar had graag gezien dat ik op mijn eigen wifi kon inloggen via het gewone ip adres.
Nu heb ik dus per camera 2 kopjes. Ben ik thuis dan heb ik de 192.... nodig. Buitenshuis de 213... Wil dus gewoon 1 optie per camera..maar of dat kan?
Je hebt zelf een router geplaatst na je modem?
Staat je modem dan wel bridged of functioneert die ook nog als router?

2 routers = 1 teveel.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dan moet je een eigen dns server draaien en extern ook een DNS.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een mogelijk alternatief:
Installeer een VPN servertje thuis (bijv. een raspberri pi). Daarmee kun je overal vandaan een veilige verbinding met je thuisnetwerk maken, en via dat VPN ook je camera's op hun LAN-ipadres bereiken. Bovendien hoef je dan de camera's niet dmv port-forwarding benaderbaar te maken vanaf het grote boze internet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1