Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08-2019
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe videokaart om te gamen. Ik heb momenteel NVIDIA GeForce GTX 560Ti. Deze wordt een beetje oud bollig en draait menig spellen ook niet meer.

Wat is je budget?
Rond de 400 euro is mijn budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een NVIDIA kaart, AMD heb ik niet altijd even goede ervaringen mee. Ik heb al een beetje rondgesnuffeld en kwam uit op de Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

MoBo - Crosshair V Formula
CPU - AMD FX-8120
SSD - ADATA S510 120 GB
HDD - Seagate ST320005542AS 2TB
RAM - Geil 8GB (Heb eventueel de zelfde 8GB liggen)
Vid - MSI GeForce GTX 560 Ti
Case - Aerocool Strike-X GT Black Edition
Voeding - XFX Pro Series 850W XXX Edition
.

Nu is eigenlijk mijn vraag, als ik de Gigabyte G1 970 zou nemen, wordt mijn CPU dan een bottleneck? Ook ben ik eigenlijk benieuwd of hij in mijn kast past, maar dit zal ik moeten opmeten gok ik.

Ik sta altijd open voor alternatieven en opmerkingen. Betere prestaties met iets mindere Vid kaart en betere Cpu etc etc.

(De goeie Gigabyte kaart stond niet in de product lijst.. Hier anders alsnog de link http://tweakers.net/price...gaming-4gd/specificaties/)

Met vriendelijke groet,

Wesley Bom ;w

[ Voor 4% gewijzigd door W.Bom op 03-03-2016 20:59 . Reden: Ram vergeten :D, juiste voeding toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simich
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Even snel op google wat opgezocht voor je:

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5209#ov

'System power supply requirement: 550W(with one 6-pin and one 8-pin external power connectors)'

Je CPU zal gewoon mee moeten gaan en mag de GPU niet in de weg staan.

https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Hij is net zo snel als een i5-3400/3500 dus no problem.

[ Voor 30% gewijzigd door Simich op 03-03-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Oke thanks :) Heb btw even bij media markt gekeken, daar kwam ik de ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 tegen en de ASUS GTX970-DCMOC-4GD5. Van de laatste weet ik tenminste zeker dat hij in mijn kast past 8)7.

Ik heb wel wat benchmarkt gekeken, staat ook een goeie op tweakers. Maar wat raden jullie aan, eerder mijn geld uit te geven aan de Gigabyta of toch voor de ASUS te gaan?

Het is natuurlijk mijn bedoeling zo hoog mogelijk te gamen en dat hij ter gelijk zo lang mogelijk mee gaat, ben maar een arm studentje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:13
Of je cpu een bottleneck gaat zijn hangt af van het spel dat je speelt. In niet cpu intensieve games zal het gaan, is het wel een cpu intensieve game dan zal je cpu een flinke bottleneck zijn voor de 970.

Hierbij een voorbeeld van zo'n cpu intensieve game. Er staat geen 8120 in maar wel een zwaar overklokte 8350. Helaas is er ook bij een zware overklok sprake van een forse bottleneck:

http://pclab.pl/zdjecia/a...harts6/gtav_vhigh_cpu.png

De multithreaded benchmarks van cpubenchmark.net zijn geen goede graadmeter voor de prestaties in games.

[ Voor 10% gewijzigd door Philpend op 03-03-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:06
Yep dit ligt echt aan de game. Neem een R9 380x die is voor full HD ruim zat dan doe je over een jaartje een CPU of Mobo upgrade bespaar je mooi wat geld passmark is geen goede benchmarker omdat deze multi threaded support en games juist weer niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Puddi Puddin op 03-03-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Met een niet zo sterke processor is een 380x in games geen goede keuze, vermoedelijk vanwege de driver overhead. Met een zeer krachtige processor is een 380x een stuk beter dan de gtx960, neem je een cpu die meestal voor gaming wordt aangeraden zoals een i5 6500/i5 4590 dan zakken de prestaties van de 380x in en is de 960 opeens beter: http://pclab.pl/zdjecia/a...x/cpu_960/gta5p_1920h.png
Dit is ook weer met name van toepassing in cpu intensievere games.

Omdat we niet weten welke games je speelt is een echt goed advies op dit moment eigenlijk niet te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 03-03-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:06
Vergeet die 4gb vram maar op een 128bit bus.. Ook is de 960 grove clockt die klokt makkelijk naar 1400+ mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Philpend schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:07:

Omdat we niet weten welke games je speelt is een echt goed advies op dit moment eigenlijk niet te geven.
De games die ik speel is eigenlijk heel ruim, GTA 5, ARK survival, AC, Rocket league, Battlefield 4, Far Cry Primal noem maar op. Eigenlijk probeer ik elk nieuw spel wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Deze kaart wordt ook wel aangeraden, een stuk minder groot, minder verbruik, fans gaan pas draaien bij hoog verbruik etc. Wat denken jullie?

http://tweakers.net/price...-gaming-4g/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Alle 970's ontlopen elkaar niet veel qua prestatie en bijna alle 970's hebben fans die ook stil staan onder 60 graden. Persoonlijk heb ik gekozen voor de pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, met name op basis van de zeer goede after sales service van Evga. Zeer aan te bevelen, maar de msi zal ook prima zijn.

Als je alle soorten games speel zul je merken dat je bij de voor de cpu wat zwaardere je kaart wat minder frames zal produceren. Wellicht als AMD Zen er is eens kijken voor een upgrade en afhankelijk van de prijs/ prestatie kiezen voor Intel of AMD.

[ Voor 23% gewijzigd door Philpend op 03-03-2016 23:36 ]

Pagina: 1