iPhone 6 batterij problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Beste Tweakers,

Sinds de afgelopen 2 maand heb ik problemen met de batterij van mijn iPhone 6. De telefoon viel uit bij nog 20% batterij, en zodra ik hem aan de lader deed sprong die direct weer naar 21%. Vervolgens aangesloten op de pc en de batterij gaf aan nog maar 65% battery health te hebben na 450 load cycles. Toen besloten om via fixjeiphone.nl een nieuwe batterij te bestellen. Tijdens het vervangen ging het wat lastig gezien de tape die bevestigd is aan de originele batterij. Uit eindelijk gelukt alleen denk ik dat de originele batterij beschadigd is geraakt en niet meer bruikbaar.

In principe werkt de nieuwe batterij, maar mijn telefoon gaat nog niet lang mee. Vooral de eerste percentages van de batterij gaan heel snel.
Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GHKtzlp.png

Ook geeft Coconut Battery aan dat er slechts 1 load cycle heeft plaats gevonden, wat totaal niet waar is want heb hem meerdere keren volledig leeg laten lopen en opgeladen. Bovendien is hij niet instaat maximum charge te berekenen(ook niet als ik hem helemaal tot 100% oplaad).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FxittFF.png?1

Ik snap er niks van. Ik heb al geprobeerd om hem te calibreren door: hem helemaal leeg te laten lopen, totdat hij uitgaat en in 1x weer opladen. En door hem uit te doen met de volume knop totdat het apple logo verschijnt en hem dan tot 100% op te laden.

Heeft iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door daannvd op 03-03-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nog een keer leeg laten lopen, en anders op naar de Apple Store of Apple Care bellen dat ze een uitgebreide batterij test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

En is je scherm toevallig een keer vervangen? Als de kabel van de proximity sensor beschadigd is dan loopt je accu enorm snel leeg.

Je kan het makkelijk testen door even je voicemail te bellen en je hand boven de camera te houden, blijft je scherm aan dan is de kabel stuk.

Over de accu zelf, dit is een imitatie onderdeel waarop apple zelf je geen ondersteuning gaat geven.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:16
alwaysleft schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:01:
Nog een keer leeg laten lopen, en anders op naar de Apple Store of Apple Care bellen dat ze een uitgebreide batterij test doen.
Denk niet dat ze dat bij een nep accu gaan doen.

@ daanvd

Het kan ook zijn dat deze alternatieve accu niet goed is het is al vreemd dat de cycle sensor het niet doet. Tevens staat er bij maximale charge ook 65535 mah wat hier ook niet hoort te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
bartijn2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:09:
En is je scherm toevallig een keer vervangen? Als de kabel van de proximity sensor beschadigd is dan loopt je accu enorm snel leeg.

Je kan het makkelijk testen door even je voicemail te bellen en je hand boven de camera te houden, blijft je scherm aan dan is de kabel stuk.

Over de accu zelf, dit is een imitatie onderdeel waarop apple zelf je geen ondersteuning gaat geven.
Dit is het niet. Net even geprobeerd maar het scherm gaat gewoon uit. Ik denk inderdaad dat ik geen ondersteuning ga krijgen van Apple zelf dus zal het zelf moeten oplosse.
Pendora schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:11:
[...]

@ daanvd

Het kan ook zijn dat deze alternatieve accu niet goed is het is al vreemd dat de cycle sensor het niet doet. Tevens staat er bij maximale charge ook 65535 mah wat hier ook niet hoort te staan
Heb je ervaringen met replacement batteries? Want ik ik heb ook zo mijn twijfels bij de kwaliteit van deze batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Oeps. Lees nu pas dat je je batterij hebt laten vervangen door externe partij. Dan gaat Apple helemaal niks doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Replacement batteries zijn 9 van de 10 keer chinese troep...

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:23
Waarom was je niet rechtstreeks naar Apple toe gestapt toen je problemen had met je batterij, meestal wordt dit kosteloos voor je opgelost.

Als ik jouw was zou ik bij fixjeiphone.nl aangeven dat de batterij niet goed is en dat je een nieuwe wilt. Misschien dat de geleverde batterij zelf al een defect heeft.

Anders heel extreme oplossing is een nieuwe iPhone kopen en er zelf niet aan knutselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:16
daannvd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Dit is het niet. Net even geprobeerd maar het scherm gaat gewoon uit. Ik denk inderdaad dat ik geen ondersteuning ga krijgen van Apple zelf dus zal het zelf moeten oplosse.

[...]

Heb je ervaringen met replacement batteries? Want ik ik heb ook zo mijn twijfels bij de kwaliteit van deze batterij..
Ik vind persoonlijk €14,95 voor een accu erg goedkoop. Het is wel mogelijk maar meestal zijn dat eerder eBay prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Pendora schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:51:
[...]

Ik vind persoonlijk €14,95 voor een accu erg goedkoop. Het is wel mogelijk maar meestal zijn dat eerder eBay prijzen.
Heb je nu niet zoveel aan. Maar heb je een defecte batterij en je zit nog in je garantie periode, dan was het bij Apple kosteloos en heb je je garantie nog behouden.

Maar goed. Het is nu een namaak en de betrouwbaarheid is niet te garanderen. Daardoor kan je nu ook niet met zekerheid zeggen of je batterij of misschien iets anders van je toestel defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je de batterij al wel een keer gecalibreerd?

iOS wilt nog wel eens ( na een update) de batterijpercentages verkeerd aanduiden.
Meestal komt dit door een update te doen als de batterij niet helemaal vol is.

Home+aan/uit +oplader ( aan het snoer) .
Vasthouden tot de telefoon opnieuw opstart.

Dan tot 100% laten opladen (van 99%->100% duurt het langst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:57
Je hebt een slechte en niet originele batterij geplaatst (ja fixjeiphone verkoopt je troep). Ga naar een goede gerespecteerde reparatiewinkel voor een goede battery vervanging. Ik snap sowieso niet dat je er zelf aan begonnen bent voor die paar tientjes aan kosten. Moet je kijken wat je nu voor tijd kwijt bent... Ik krijg vaak mensen in mijn reparatiewinkel die zelf hebben liggen knutselen en daardoor veel hoger in de kosten komen dan een oorspronkelijk reparatiebedrag |:( Goedkoop is bij telefoonreparaties vaak duurkoop. Ook bij zelf repareren.

[ Voor 27% gewijzigd door hdtracer op 09-03-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
hdtracer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:37:
Je hebt een slechte en niet originele batterij geplaatst (ja fixjeiphone verkoopt je troep). Ga naar een goede gerespecteerde reparatiewinkel voor een goede battery vervanging. Ik snap sowieso niet dat je er zelf aan begonnen bent voor die paar tientjes aan kosten. Moet je kijken wat je nu voor tijd kwijt bent... Ik krijg vaak mensen in mijn reparatiewinkel die zelf hebben liggen knutselen en daardoor veel hoger in de kosten komen dan een oorspronkelijk reparatiebedrag |:( Goedkoop is bij telefoonreparaties vaak duurkoop. Ook bij zelf repareren.
Achteraf gezien: eens. Maar het is wat het is nu.

Update: contact gehad met fixjeiphone. Ze hebben mij een nieuwe batterij opgestuurd. Gisteren binnen gekregen, en deze ziet er exact hetzelfde uit als de originele, echter waren er een paar stukjes zwart afgedekt: merk inbreuk misschien? Zoals de plek waar het apple logo zit. Maar, heb de batterij sinds gisteravond 18:00 volledig opgeladen en hij is nu net 1%. Standby: 17 uur gebruik 6uur. Ik vind dit prima..

Echter blijft het probleem van de cycle count en maximum charge bestaan in coconut battery. Gisteren bij plaatsen gelijk gecheckt(zat toen 30% vol): cycle count 1, helemaal opgeladen en nu helemaal leeg en aan de lader nog steeds maar cycle count nog steeds 1. Maximum charge hetzelfde als foto in topic. Kan dit door iets anders veroorzaakt worden?
Pagina: 1