HPE devices koppelen aan account, onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik ervaar problemen met het toevoegen van apparaten aan onze HPE account (of Passport) voor makkelijk overzicht garantie en software-updates, dat laatste lijkt naar de toekomst toe zelfs verplicht te worden.

Echter heb ik devices die gewoonweg niet aanvaard worden ("No entitlement exists") en sommige serienummers worden geweigerd terwijl een paar anderen uit dezelfde batch wel gaan. Anderen keren krijg je andere vage errors ("We are unable to process this request at this time")

Via de support krijg ik geen antwoord op mijn vragen, ik kan moeilijk geloven dat dit toeval is.
De links die ik heb gebruikt en niet werken:
https://h20566.www2.hpe.c.../hpsc/aae/linkWarranties/
https://h20566.www2.hp.co.../hpsc/aae/linkWarranties/

Onze servers met Carepacks heb ik ook via de support erin moeten krijgen want de helft lukte gewoonweg niet. Maar om nu bij bijna alle devices een support case te openen om dan na een maand nog niets te horen schiet niet op. De thinclients, Procurve switches en backup storage krijg ik niet toegevoegd.

Heeft iemand hier enige hulp bij ? Dit is misschien HP zijn verantwoordelijkheid maar helaas bestaat die drol van een website nog steeds en daar doen ze ook niets constructiefs mee.

Beste antwoord (via marcop82 op 04-03-2016 11:32)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet heb je, als business, altijd een accountmanager bij HP. Misschien dat die persoon slecht te bereiken is maar wij hebben wel vaker zo'n persoon moeten aanspreken (ook uit naam van onze klanten) om dus de registratie voor elkaar te krijgen.

Let wel: als jij via een reseller hebt gekocht, zoals bijvoorbeeld Ingram, is over het algemeen de procedure dat Ingram de devices als eerste bij HP moet aanmelden met alle NAW-gegevens van jou (de eindklant). Mogelijk dat je ook even bij je reseller, if applicable, kan informeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:02
De website is inderdaad vrij kansloos, ik krijg ook regelmatig entitlement errors bij carepacks.
Gelukkig heb ik de carepack certificaten wel gewoon in PDF vorm, en pakt hij de carepack duur ook gewoon bij de warranty van de server (die de website wel atijd gewoon accepteerd). Wat dat betreft maak ik me er niet zo druk om, zolang je maar 1 geldigde warranty gelinked hebt kan je alle SPP's e.d. gewoon downloaden.

andere producten registreer ik daar nog niet, tot HP de boel eens voorelkaar krijgt (al heb ik het idee dat de website sinds de splitsing enkel slechter is geworden).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet heb je, als business, altijd een accountmanager bij HP. Misschien dat die persoon slecht te bereiken is maar wij hebben wel vaker zo'n persoon moeten aanspreken (ook uit naam van onze klanten) om dus de registratie voor elkaar te krijgen.

Let wel: als jij via een reseller hebt gekocht, zoals bijvoorbeeld Ingram, is over het algemeen de procedure dat Ingram de devices als eerste bij HP moet aanmelden met alle NAW-gegevens van jou (de eindklant). Mogelijk dat je ook even bij je reseller, if applicable, kan informeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Niet online
Het is inderdaad via een reseller gegaan, soms een webshop, andere keren een partner. De Carepacks zijn in orde na een paar weken heen en weer gemail.

Ik vraag toch geen bizarre dingen als ik onze switches en Thinclients wil registreren denk ik ? Ze staan niet op de consumer website en HPE is nog steeds bezig alles achter slot te zetten:
http://www.servethehome.c...es-firmware-march-1-2016/

Het is al vervelend dat toestellen buiten garantie en zonder carepack mogelijk geen software meer toelaten te updaten. Dan ben je verplicht straks duizenden euro aan een support pack uit te geven voor een klein server-setupje up to date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
marcop82 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:20:
Het is inderdaad via een reseller gegaan, soms een webshop, andere keren een partner. De Carepacks zijn in orde na een paar weken heen en weer gemail.

Ik vraag toch geen bizarre dingen als ik onze switches en Thinclients wil registreren denk ik ? Ze staan niet op de consumer website en HPE is nog steeds bezig alles achter slot te zetten:
http://www.servethehome.c...es-firmware-march-1-2016/

Het is al vervelend dat toestellen buiten garantie en zonder carepack mogelijk geen software meer toelaten te updaten. Dan ben je verplicht straks duizenden euro aan een support pack uit te geven voor een klein server-setupje up to date te houden.
duizenden euro's valt ook wel mee, de goedkoopste 3 jaar carepack voor bijv. een DL360 Gen9 kost €119, waarbij je 3 jaar entitlement hebt tot alle bios updates voor een DL380 geloof ik 1 of 2 tientjes meer, het 4de en 5de jaar zal iets duurder zijn, maar duizenden euro's is wel erg overdreven, vergeet ook niet dat een carepack meer is dat alleen de paar updates waar je überhaupt entitlement voor nodig hebt, het is ook gelijk een volledige garantie op je componenten in de server.

Verder staat er bijna niets achter slot, alleen de SPP (verzameling van alle los te downloaden items, incl bios) heb je entitlement voor nodig, en voor bios updates. Voor alle security updates is geen entitlement nodig, en zijn alle drivers / ilo firmware ook gewoon zonder entitlement te downloaden. Zie bijv. http://h20566.www2.hpe.co...swLangOid=8&swEnvOid=4168

Onze HP account manager gaf verder ook aan toen wij hier vragen over stelden dat je aan 1 entitlement genoeg hebt, als je kan leven zonder garantie / support contracten op de andere machines. De SPP's zijn namelijk machine onafhankelijk, en werken op iedere HP server uit de ML/DL range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Niet online
Hmm ik was fout door uit te gaan van de kosten voor alle 5y carepacks die we hadden. Maar wat ik had begrepen gaan ze steeds meer dicht zetten achter entitlement maar dat zal dan een probleem voor later zijn.

Wat vervelend blijft is dat ik de meeste producten niet kan toevoegen, waardoor ik ook weinig overzicht heb van critical updates, driver updates en dergelijke. Dat ik niet de enige ben met problemen met hun website is duidelijk (tijd voor een T-shirt) ik vraag me af of dit ooit wel rechtgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
MAX3400 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:10:

Ik probeer het tegenwoordig 1x zelf, daarna vraag ik de account manager het op te lossen. Die heeft altijd wel weer een mogelijkheid om het in te (laten) voeren.

Het is inderdaad een redelijk kansloze exercitie om e.e.a. zonder problemen erin te krijgen. Zelfs in dezelfde zending kan een machine soms wel, soms niet erin gezet worden.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
marcop82 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:31:

Wat vervelend blijft is dat ik de meeste producten niet kan toevoegen, waardoor ik ook weinig overzicht heb van critical updates, driver updates en dergelijke. Dat ik niet de enige ben met problemen met hun website is duidelijk (tijd voor een T-shirt) ik vraag me af of dit ooit wel rechtgezet wordt.
Ik reken er al niet meer op dat ze dit oplossen, in ieder geval niet in deze iteratie van de website, gelukkig heb ik alles hier ingericht via SCCM / SCUP waardoor alle HP updates op die manier na goedkeuring uitgerold worden op de laptops / desktops / servers.

Verder zorg ik ervoor dat ik alle carepacks ook in PDF formaat opgeslagen heb staan, en gelukkig blijkt de interne administratie van HP wel altijd op orde, bij een warranty check laten carepacks zich wel altijd netjes zien op de HP website, ook als registreren binnen passport niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 11:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb ook al wat vervelende ervaringen met HP & registraties gehad. Ik probeer het al niet meer op te lossen maar schakel onmiddellijk de account-manager in.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1