Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netgear prosafe fvs318n configureren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een netgear prosafe fvs318n te configureren achter de modem van ziggo.

Het is me gelukt dat ik soms via wifi van de netgear router kan surfen en gamen met de ps4.
Maar ik schijn iets fout in te stellen waardoor ik als ik weer via de ziggo modem surf het dns gedoe wordt omgeleid naar de netgear router.
Als je dan bij de netwerk instellingen gaar, zie je gewoon ziggo details, maar naast de dns servers van ziggo staat dan ook een derde het ip adres van de netgear router en daaronder Swatch domain: netgear.com.

Bij de instellingen in de netgear router van provider heb ik handmatig de details van ziggo gekopieerd.

Ik doe volgens mij iets fout bij de v-lan instellingen.
Ik gebruik dar dezelfde ip rangesvan ziggo.

Heeft iemand ervaring met dit type netgear router

Alle reacties

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Laat je je Ziggo modem bridgen naar je Netgear zodat je een publiek adres op je Netgear router krijgt?

Je moet overigens in je Netgear router zelf DNS servers kunnen configureren.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Heb je momenteel een "echte' losse modem van Ziggo of heb je een modem/router? Een ziggo modem heeft maar 1 netwerk aansluiting en GEEN wifi. Als je dat wel hebt, dan heb je een modem router van ziggo en dan moet je die inderdaad in bridge modus hebben staan (mocht je dat nog niet hebben laten doen, dan moet je dat eerst laten doen, zoals Gravi0n aangeeft. neem daarvoor contact op met de helpdesk van Ziggo.

Waarschijnlijk heb je een modem router van Ziggo, waardoor je nu 2 routers achter elkaar hebt staan (ziggo modem en je netgear) wat allemaal problemen oplevert. Het in bridgemode laten zetten van je Ziggo modem/router, lost dat op. Hou er wel rekening mee dan je dan wel Alles op je netgear moet aansluiten. Je ziggo modem router zal in bridge mode ook geen WiFi meer uitzenden, en kun je aleen maar met 1 kabel aansluiten op de WAN poort van je netgear. Alle andere bekabelde apparaten moet je ook op je netgear aansluiten (NIET op je ziggo modem als die in bridge mode staat).