Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 06:38
Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een LSS Green Belt certificering. Helaas wil mijn huidige werkgever deze niet betalen en ben ik dus op zoek naar de goedkoopste certificering. (lees: harde eis nieuwe werkgever).

Ondertussen ben ik erachter dat alleen IASSC de certificering aanbied zonder praktijkopdracht.
Heeft iemand ervaring met de toets bij hun?

Linkk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _sepulnation_
Kleine kick...
Wellicht heeft iemand ervaring met Six sigma sertificering in het algemeen? Komt dit aan op vrij logisch denken of komt er meer bij kijken en is naast een boek lezen een cursus aan te raden?
Wellicht heeft iemand een tip voor het beste boek.

[ Voor 11% gewijzigd door _sepulnation_ op 07-03-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 17:44

FFW

Ik zat in hetzelfde schuitje, ik heb een online training bij een Amerikaanse e-learning site gekocht (150€, zoek naar korting) dat is incl 1 theorie examen. Het boek had ik tweedehands voor 80€. Gaandeweg merkte ik dat het vooral veel statistiek en kansberekening bevat dus daar kocht ik ook nog een boekje van a 25€. Dat scheelt he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
FFW schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:15:
Ik zat in hetzelfde schuitje, ik heb een online training bij een Amerikaanse e-learning site gekocht (150€, zoek naar korting) dat is incl 1 theorie examen. Het boek had ik tweedehands voor 80€. Gaandeweg merkte ik dat het vooral veel statistiek en kansberekening bevat dus daar kocht ik ook nog een boekje van a 25€. Dat scheelt he :D
FFW hartelijk dank voor je reactie. :)

Ik heb een tijd geleden Prince2 op eenzelfde wijze binnengesleept (boek lezen en losse toets maken) en dit was met 4 avonden lezen en logisch denken goed te doen. Hoe was jouw ervaring met Six Sigma leren?
Heb je trouwens nog enig idee welk boek je gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26

Freelance

(..)

_sepulnation_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:43:
[...]

FFW hartelijk dank voor je reactie. :)

Ik heb een tijd geleden Prince2 op eenzelfde wijze binnengesleept (boek lezen en losse toets maken) en dit was met 4 avonden lezen en logisch denken goed te doen. Hoe was jouw ervaring met Six Sigma leren?
Heb je trouwens nog enig idee welk boek je gebruikt hebt?
Welke boek / cursus / toets heb je gebruikt voor je Prince2 certificering? Ik wil dit ook gaan doen, maar werkgever wil dit momenteel ook nog niet vergoeden.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 17:44

FFW

Nou , de Prince2 certificering kun je halen door "de kleine prince2" te lezen (niet stampen, gewoon lezen) als je het verband tussen de rollen en deliverables begrijpt haal je het wel. Je kunt je afvragen of je er een betere projectmanager van wordt, maar goed.

Het officiele The Certified Six Sigma Green Belt 'handbook" is eigenlijk zo dik als een Bijbel maar leest makkelijk.
Pagina: 1