Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange?] Vraag over instelling outlook.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 10:08
Beste mensen,

Binnen ons bedrijf hebben wij Exchange 2013.

Als ik lokaal win7x64 outlook 2010 onderstaande instelling uitvoer:

1: Beeld -> uit- en samenvouwen -> alle groepen samenvouwen.
2: Outlook sluit.
3: Outlook open in een win7 VDI
4: Alle mappen zijn samengevouwen. Instelling is overgenomen.

Ik heb dit getest zonder roaming profile en met homedir schijf verbinding verbroken.

We hebben een aantal mensen waarbij deze instelling niet wordt opgeslagen na sluiten van outlook.

Ik heb een idee dat deze instelling in Exchange wordt opgslagen?

Iemand een waar dit wordt opgeslagen?

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je vraag nu precies?

Je wilt weten of een bepaalde weergave binnen Outlook binnen Exchange opgeslagen wordt? Dit lijkt mij gewoon een profile setting.

Zie ook hier: Files and Settings guide for Outlook

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 10:08
Question Mark schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:00:
Wat is je vraag nu precies?

Je wilt weten of een bepaalde weergave binnen Outlook binnen Exchange opgeslagen wordt? Dit lijkt mij gewoon een profile setting.

Zie ook hier: Files and Settings guide for Outlook
Mijn vraag is waar dit opgeslagen wordt.

Mijn inziens niet in het profiel.

Omdat ik roaming profile uitgeschakeld heb. En dat ik lokaal en op een virtuele machine toch dezelfde instellingen heb.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik durf het niet te zeggen, maar ik zou toch echt zeggen dat het in je profile zou moeten zitten.

Navigation Pane settings binnen Outlook staan ook in je roaming profiles, het lijkt me sterk dat MS er voor gekozen heeft om viewsettings op verschillende lokaties op te gaan slaan.

https://support.office.co...2&ui=en-US&rs=en-US&ad=US
Navigation Pane settings (.xml)

This file includes information about the contents of the Navigation Pane.

Windows 7 and Windows Vista drive:\Users\user\AppData\Roaming\Outlook\profile name.xml
Windows XP drive:\Documents and Settings\user\Application Data\Microsoft\Outlook\profile name.xml
Weet je heel zeker dat je op de juiste manier test, en dat je toch niet toevallig een roaming profile hebt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Zeker weten dat je appdata niet geredirect wordt dmv folder redirection?
Dit zijn namelijk echt lokale settings in de client. Ik benader mijn mail vanaf meerdere machines (werk desktop, laptop en meerdere terminal servers) en bij mij worden deze settings noot bewaard. Ook is er geen Powershell CMDlet voor Exchange om ook maar iets in die trend te configureren.