Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Video camera

Wat is je budget?
< 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor een lokaal tennistoernooi, willen we graag wedstrijden vanaf één van de banen livestreamen (bijvoorbeeld via youtube) in 720p of hoger. De baan ligt echter op ongeveer 30 meter afstand van het clubgebouw (dus ook van de voeting etc.). Op dit moment zijn wel op zoek naar een geschikte camera. De camera dient dus aan de volgende eisen te voldoen:
- mogelijkheid tot livestreaming
- voeding op afstand
- weer/ waterbestendig
- voldoende fps (30 of meer)

- omdat er ook filmpjes met highlights gemaakt worden moeten de beelden ook opgeslagen kunnen worden

Wat heb je zelf al gevonden?
Na wat zoeken lijkt een IP camera met power over ethernet (dus een utp kabel voor data + voeding) aan de meeste eisen te voldoen. Echter weet ik niet of streamen naar een breder publiek en het opslaan van beelden tot de mogelijkheden behoort en welke camera hiervoor het meest geschikt is.

Eventuele tips over mogelijkheden met andere camera-types of over het opslaan van de beelden zijn ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:09
Als dit een eenmalig iets is zou ik eigenlijk kijken of je een camera kunt huren. Bijvoorbeeld bij BudgetCam kun je voor dat geld al een flink luxe camera huren voor een dag (bijvoorbeeld de Sony PMW-150 en een Manfrotto 504HD/546GBK statief). Dan zou je enkel nog moeten zoeken naar een capture card voor bijv. HDMI zodat je de video kunt doorsturen naar een laptop/PC.

Je komt hiermee wel in de knoop met het budget, aangezien een fatsoenlijke capture card vaak minimaal rond de €100 aanschaf is.

EDIT: En vergeet ook niet dat IP camera's vaak vooral bedoeld zijn voor beveiliging, dus 30fps is al heel wat dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Xudonax op 03-03-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Aangezien je budget erg krap is kun je denk ik beter denken aan een mobiele telefoon :)

Kan niet stoppen met ontploffen!