Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-06 17:13
Ik heb een HP Stream 13 laptop met maar 32gb opslag geheugen. Graag wil ik er een micro sd kaart in plaatsen alleen vraag ik mij af hoe snel de ingebouwde kaartlezer is. Ik wil er een snel kaartje in plaatsen namelijk: http://tweakers.net/price...apter-64gb/specificaties/

Als de kaartlezer toch niet snel genoeg is kan ik natuurlijk beter een goedkoop kaartje plaatsen die minder snel is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonck
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-01 12:04
Ik speel met dezelfde gedachte Peter, al meer duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
petermetroid schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:39:
Ik heb een HP Stream 13 laptop met maar 32gb opslag geheugen. Graag wil ik er een micro sd kaart in plaatsen alleen vraag ik mij af hoe snel de ingebouwde kaartlezer is. Ik wil er een snel kaartje in plaatsen namelijk: http://tweakers.net/price...apter-64gb/specificaties/

Als de kaartlezer toch niet snel genoeg is kan ik natuurlijk beter een goedkoop kaartje plaatsen die minder snel is.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij de maximale snelheid zal gaan halen. De interne opslag is met schrijven al langzamer (Kopje Storage device) dan het gelinkte kaartje.

Je zou eventueel wel een kaart kunnen kopen en een aantal benchmarks draaien. Bevalt het niet stuur je het kaartje eenvoudig terug volgens 'Wet van koop op afstand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:31

Sincery

YEAP !

Ik ben zelf in het bezit van een HP Stream 13 C100ND met hetzelfde probleem, en zou ook graag een micro SD kaartje kopen.
Hier zit een Micro SD kaartlezer in die ik graag zou willen gebruiken om de opslag wat uit te bereiden.
Echter kan ik nergens terug vinden wat de maximale snelheid is van deze kaartlezer.

Misschien weet iemand uit ervaring wat de maximale snelheid ongeveer is?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 22:27
Kan je (1) achterhalen op welke interface op het moederbord de kaartlezer is aangesloten?
Dat geeft namelijk al een aardige indicatie van de maximale te behalen snelheid.
En als je dat weet, moet je (2) nog rekening houden met de typen SD-cards die wel/niet worden ondersteund door de aanwezige kaartlezer én (3) de praktijk-snelheden die men uit de SD-card haalt die je gaat gebruiken.
Maar ik denk dat je zelf met wat speurwerk m.b.t. alle drie de factoren informatie vindt.
(De in de praktijk te behalen snelheid wordt bepaald door de laagste snelheid die bij de drie factoren komt bovendrijven.)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zal naar alle waarschijnlijkheid op de usb bus hangen en niet meer dan usb 2.0 snelheid hebben.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Sincery

Sincery

YEAP !

petermetroid schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:39:

Heb je de Samsung pro+ geheugenkaart nog gekocht? Zo ja, wat zijn de behaalde snelheden op de HP Stream ? :)

• Sincery

Sincery

YEAP !

@ Renault en Damic, Er is zo goed als niets te bekennen op Google wat mij meer informatie kan geven over het kaartlezer gedeelte. Wel heeft het apparaat 1x een USB 2.0 en 2x een USB 3.0 poort.
Zou het dan kunnen betekenen dat de kaartlezer is aangesloten op een 3.0 bus ?
( Ik neem aan dat de fabrikant de snelste optie zou kiezen als deze beschikbaar is ? )

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat je op Windows zit. In dat geval kun je in Apparaatbeheer de apparaten 'op connectie' laten zien, en dan kun je zien hoe hij is aangesloten.

• Sincery

Sincery

YEAP !

Mijzelf schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:54:
Ik neem aan dat je op Windows zit. In dat geval kun je in Apparaatbeheer de apparaten 'op connectie' laten zien, en dan kun je zien hoe hij is aangesloten.
Ik gebruik inderdaad Windows 10 Home 64 bit. ( wordt standaard meegeleverd met dit model laptop )
In apparaatbeheer zie ik de kaartlezer. deze wordt aangeduid als Realtek PCIE Cardreader.
Erg veel informatie zie ik niet staan bij eigenschappen.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Deze cardreader zit inderdaad niet aan een USB-bus, maar aan de PCIe-bus. Dat is (blijkbaar) niet heel erg uniek, zojuist heb ik even gekeken hoe de cardreader in mijn laptop aangesloten is, en dat is ook op de PCIe-bus (met waarschijnlijk dezelfde chip).

Bij mij geeft de laptop aan dat er een x1-verbinding van 2.5GT/s is. Dat zou dan inhouden dat het maximum (wat betreft de bus) 250MB/s is, al is het de vraag of die Realtek chip dat ook kan doorvoeren.

[ Voor 28% gewijzigd door dcm360 op 24-09-2016 17:03 ]

• Sincery

Sincery

YEAP !

dcm360 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:55:
Deze cardreader zit inderdaad niet aan een USB-bus, maar aan de PCIe-bus. Dat is (blijkbaar) niet heel erg uniek, zojuist heb ik even gekeken hoe de cardreader in mijn laptop aangesloten is, en dat is ook op de PCIe-bus (met waarschijnlijk dezelfde chip).

Bij mij geeft de laptop aan dat er een x1-verbinding van 2.5GT/s is. Dat zou dan inhouden dat het maximum (wat betreft de bus) 250MB/s is, al is het de vraag of die Realtek chip dat ook kan doorvoeren.
Bedankt voor je antwoord.
Als ik iets verder kijk bij apparaatbeheer zie ik staan Intel SD-hostcontroller, dit zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als in jou laptop ?

[ Voor 4% gewijzigd door Sincery op 24-09-2016 17:25 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, wat dat ding dan is weet ik dan weer niet. Mijn laptop lijkt die niet te hebben, dus mijn gok is dat dat de controller is die het ingebouwde flashgeheugen aanstuurt. Ik heb ook bij lange na niet dezelfde laptop, namelijk een Elitebook Revolve, en ik gebruik ook Windows niet.
Pagina: 1