Waarom wel of juist niet overstappen naar glasvezel?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.479 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 19:01
Hallo medetweakers,

Misschien een vraag waar vaak niet over na gedacht wordt maar toch wil ik hem even stellen;

Ik ken de voordelen van glasvezel, het moet nog aangelegd worden maar wat ik me afvraag; is het echt sneller dan bijvoorbeeld Ziggo (coax) met 40/4? Kan je het verschil wel merken als je geen groot gebruiker bent? Het overstappen is ook nog een probleempje, ik gebruik nu namelijk een @ziggo e-mailadres en deze zal dan niet meer blijven bestaan. Alles veranderen, dus een overlapping met me nieuwe e-mailadres zou wel fijn zijn. (ik ga dit waarschijnlijk bij Transip doen).

Mijn apparatuur is er wel op voorbereid, allemaal cat5e kabels wat opzich wel prima is. En ook mijn router is voorbereid op de toekomst.

Wat was jullie reden om bijvoorbeeld bij Ziggo weg te gaan en over te stappen naar glasvezel?
Of waarom hebben jullie het juist niet gedaan?

Wij worden min of meer gedwongen, we moeten ons voor juni aanmelden voor de aanleg, doe je dit later of besluit je pas over 4 jaar mee te doen moet je 875 euro betalen voor het aanleggen van de straat naar je woning. En als ik dan wil overstappen wil ik het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn en dan niet die aanleg kosten betalen.

Graag hoor ik jullie redenen waarom je juist bent overgestapt of juist niet! Dan kan mij dit helpen bij het besluit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 21:57
Euh..... Aanleggen is toch gewoon gratis? Je bent niet verplicht om direct een glasvezel abbo te nemen. Dus gewoon aan laten leggen en rustig er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 12:25
Ik stap deze maand over van Ziggo naar KPN Glasvezel (zakelijk)

De prijs is ongeveer hetzelfde (Iets goedkoper zelfs als je 5,- korting op mobiel, met HBO, met Spotify Premium verrekent)

Mijn reden is dat Internet bij Ziggo vrij instabiel is (uitvallend WiFi/Internet), vooral als het druk wordt zoals 's avonds.. Waar dit precies aan ligt hebben we/ze nooit kunnen achterhalen.

Voor mij is dit min of meer een gok. Ik hoop op
- Betere modem/router (nou, dat gaat lukken! - dual band + Gb + ..alles beter dan die Cisco router van Ziggo)
- Stabiel internet en Wifi
- Stabiele up- and download snelheden (min of meer gegarandeerd bij adsl/glasvezel)

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:04

Timple

Jordyz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:15:
Hallo medetweakers,

Misschien een vraag waar vaak niet over na gedacht wordt maar toch wil ik hem even stellen;

Ik ken de voordelen van glasvezel, het moet nog aangelegd worden maar wat ik me afvraag; is het echt sneller dan bijvoorbeeld Ziggo (coax) met 40/4? Kan je het verschil wel merken als je geen groot gebruiker bent? Het overstappen is ook nog een probleempje, ik gebruik nu namelijk een @ziggo e-mailadres en deze zal dan niet meer blijven bestaan. Alles veranderen, dus een overlapping met me nieuwe e-mailadres zou wel fijn zijn. (ik ga dit waarschijnlijk bij Transip doen).

Mijn apparatuur is er wel op voorbereid, allemaal cat5e kabels wat opzich wel prima is. En ook mijn router is voorbereid op de toekomst.

Wat was jullie reden om bijvoorbeeld bij Ziggo weg te gaan en over te stappen naar glasvezel?
Of waarom hebben jullie het juist niet gedaan?

Wij worden min of meer gedwongen, we moeten ons voor juni aanmelden voor de aanleg, doe je dit later of besluit je pas over 4 jaar mee te doen moet je 875 euro betalen voor het aanleggen van de straat naar je woning. En als ik dan wil overstappen wil ik het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn en dan niet die aanleg kosten betalen.

Graag hoor ik jullie redenen waarom je juist bent overgestapt of juist niet! Dan kan mij dit helpen bij het besluit!
Ik had dezelfde situatie en heb besloten om mee te doen ondanks dat ik het nu nog niet nodig heb.

Vroegen hadden we genoeg aan ADSL, nu niet meer. Nu vind ik 10MBit zelfs weinig. Dus als ik dat extrapoleer vinden we over X jaar 1000MBit zelfs weinig.

Bij glas is er nog ruimte om dit te halen, bij koper is het gewoon een keertje op en loop je achter de feiten aan. Denk aan 8K streamen naar 2 TVs wat we dan vanzelfsprekend vinden ;)

Dus mijn argument was puur toekomstbestendigheid. Er komen ooit ook nog wat pubers aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:33

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ook ik ben overgestapt omdat UPC/Ziggo mij probleem niet kon oplossen 8)7 na een jaar.
Had veel uitval met uploaden, zodra ik ging uploaden viel modem uit.

Ben inmiddels gestopt (hobby) met eigen server/internet radio, maar met hoge upload kan je meer doen dan bij kabel.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
__R__ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:20:
Euh..... Aanleggen is toch gewoon gratis? Je bent niet verplicht om direct een glasvezel abbo te nemen. Dus gewoon aan laten leggen en rustig er over nadenken.
Nee wat ik tot nu toe op de site kan lezen is dat als je voor juni aanmeld dat de aanleg gratis is.
Doe je dit na juni dan moet je aansluitkosten betalen.

Anders had ik het inderdaad gewoon aangelegd en later pas een beslissing gemaakt maar nu is het meteen direct wisselen van provider.
poehee schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:23:
Ik stap deze maand over van Ziggo naar KPN Glasvezel (zakelijk)

De prijs is ongeveer hetzelfde (Iets goedkoper zelfs als je 5,- korting op mobiel, met HBO, met Spotify Premium verrekent)

Mijn reden is dat Internet bij Ziggo vrij instabiel is (uitvallend WiFi/Internet), vooral als het druk wordt zoals 's avonds.. Waar dit precies aan ligt hebben we/ze nooit kunnen achterhalen.

Voor mij is dit min of meer een gok. Ik hoop op
- Betere modem/router (nou, dat gaat lukken! - dual band + Gb + ..alles beter dan die Cisco router van Ziggo)
- Stabiel internet en Wifi
- Stabiele up- and download snelheden (min of meer gegarandeerd bij adsl/glasvezel)
Het stomme is dat KPN en Ziggo niet leveren, ons gebied is niet interessant voor de commerciële providers staat er op de site die de glasvezel gaat aanleggen. Helaas, anders was ik wel voor KPN gegaan als ze hier op glasvezel leveren :(

[ Voor 47% gewijzigd door Jordyz op 03-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:21
Jordyz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:53:
[...]

Nee wat ik tot nu toe op de site kan lezen is dat als je voor juni aanmeld dat de aanleg gratis is.
Doe je dit na juni dan moet je aansluitkosten betalen.

Anders had ik het inderdaad gewoon aangelegd en later pas een beslissing gemaakt maar nu is het meteen direct wisselen van provider.
De aanleg is dus gratis er staat niet bij dat je direct een abonnement moet afnemen.
Aanmelden houdt in dat je mee wilt werken zodat ze het direct kunnen aansluiten bij jou.
Dit staat los van een abonnement!

Ze doen dit op deze manier zodat ze overal het direct kunnen aansluiten inplaats van later nog eens de straat moeten openbreken voor jou alleen.

[ Voor 10% gewijzigd door valermos op 03-03-2016 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 11:55

makje

Professioneel prutser

Zonder de regio te weten kunnen wij niet meekijken of de aanleg gratis is, of dat je gelijk ook moet overstappen op een abonnement...
In mijn geval in Marum kon ik me gratis aanmelden voor het aanleggen. Ik heb het dus een 2 jaar terug laten aanleggen en er eerst niets mee gedaan, dan heb ik tenminste deze extra optie. Ben een half jaar geleden wel overgestapt van Ziggo coax naar Xs4all glasvezel 500/500. Ik ben tevreden over het internet en de lage ping, de telefonie "werkt gewoon", maar ben niet tevreden over het TV gedeelte.
  • De beeldkwaliteit is minder goed (subjectief en het valt me nu eigenlijk niet meer op, maar in het begin had ik wel die indruk)
  • de meegeleverde ontvanger zit elke maand ofzo wel vast (dan even stroom eraf, 5 minuten laten opstarten en het werkt weer)
  • Bij Ziggo had ik een CI kaart in de TV zitten zodat ik geen aparte ontvanger met eigen afstandbediening nodig was
  • de HD zenders zitten niet gewoon vooraan op 1 - 20 bijvoorbeeld, maar op 701 en hoger en dat kun je ook niet aanpassen. Bij ziggo hebben de HD zenders automatisch voorrang op de niet-HD zenders
Al met al ga ik als mijn 1e jaar bij Xs4All over is wel opnieuw na over Ziggo. Snel internet boven de 100 mbit is eigenlijk helemaal niet belangrijk dus alleen de lage ping is dan een voordeel van glasvezel en eigenlijk weegt dat niet op tegen de mindere TV.

5900x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
Dit is de website die het tot nu toe regelt; www.lvcnet.nl

Daar staan ook de providers op. Wat ik zo begrijp uit de website is dat als je eigen aanmeld ook een provider moet kiezen voorbij de aanleg.

Qua TV pakket ben ik met alles tevreden, hier in huis kijken we niet zoveel TV dus dat scheelt. Ik heb wel met Trined gebeld en die zeiden tegen mij dat als je digitaal TV wilt kijken je geen ontvanger of CI module meer nodig hebt en ook dat TV gewoon via de coax wordt geleverd. Dat is wel een prettig idee dat ik niet 7 dure coax kabels eruit moet halen en vervolgens allemaal utp erdoor heen moet trekken.

Misschien ook handig om erbij te vermelden dat ik helemaal niet ontevreden ben met Ziggo, alleen de prijs maar daar kan je altijd over klagen. En dat maakt juist de keuze lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jordyz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:15:

Persoonlijk zou ik de kabel gewoon laten leggen (als in waarom niet?)
Of de overstap het waard is, is een persoonlijke afweging.
Het is niet iets magisch, als Ziggo nu goed werkt zul je behalve de hogere download niets merken.
(en of je de download snelheid merkt, is opzich ook de vraag en afhankelijk van wat je waar download)

Overigens riepen ze hier in veldhoven hetzelfde, nu een kabel of anders veel $$ betalen.

Maar mijn nieuwe buurman heeft dat 2 weken geleden als nog aangevraagd. en die moest geloof ik E100 betalen voor een aansluiting.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

valermos schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:09:
[...]

De aanleg is dus gratis er staat niet bij dat je direct een abonnement moet afnemen.
Aanmelden houdt in dat je mee wilt werken zodat ze het direct kunnen aansluiten bij jou.
Dit staat los van een abonnement!

Ze doen dit op deze manier zodat ze overal het direct kunnen aansluiten inplaats van later nog eens de straat moeten openbreken voor jou alleen.
In dit geval lijkt dat dus niet het geval:
Kun je worden aangesloten zonder een pakket af te nemen?

Nee, als je aangesloten wilt worden op glasvezel, dan moet je een abonnement afsluiten bij een van de providers.
Moet ik een contract afsluiten voor een glasvezelaansluiting?

Ja, als je aangesloten wilt worden op glasvezel, dan moet je een abonnement afsluiten bij een van de providers. Dat contract gaat in op het moment dat de diensten geactiveerd worden. Het contract is vervolgens na 12 maanden opzegbaar.
Afsluiten abonnement is ook duidelijk onderdeel van het aanmeldproces: https://www.lvcnet.nl/aanmelden

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2016 10:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:21
Hmm apart, heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Als ik zou moeten kiezen in jou situatie zou ik het dan direct aanlaten leggen en overstappen naar glasvezel. Abonnement kun je dan zo gek maken als je zelf wilt in verband met de kosten.
Zelf ben ik goedkoper uitgekomen door KPN Compleet echter begreep ik dat jij die keus niet had.

Weeg de kosten met elkaar af, als je 875 moet betalen voor glasvezel aan te sluiten. Of je doet het nu zonder die kosten te maken maar dan ben je bijvoorbeeld 10 euro duurder uit. kun je als nog iets langer dan 7 jaar glasvezel gebruiken voordat je aan die 875 euro zit die je dan in 1 klap moet betalen als je over wilt stappen. Misschien tegen die tijd is je abonnement wel gezakt of kun je overstappen naar een goedkopere en bespaar je er ook nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseballnuts
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik ben overgestapt op glasvezel voor de lage ping en voor de uploadsnelheid. Ik ben erg tevreden over de overstap. Mijn ping is bij een speedtest meestal 1 in vergelijking met vroeger 10 (ik heb mijn PC wel rechtstreeks aan de router/modem verbonden met een ethernetkabel). Ook haal je werkelijk de snelheden van je internet, wat vroeger niet het geval was. Ik zit nu bij KPN. (als je naar KPN gaat raad ik je aan om eerst internet en bellen te nemen en later pas TV; dan bespaar je namelijk 11 euro per maand, maar dan krijg je alleen geen gratis Spotify)

Ik zou zeggen, gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 14:56

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Hmmm.. Wel apart dat je bij de overstap/aansluiting inderdaad ineens ook al je provider moet kiezen. Hier in Enschede hoefde dit destijds niet. Je kon gratis de aansluiting laten maken. Daarna heb ik na een maandje of 4 besloten om daadwerkelijk glasvezel af te gaan nemen.

Waarom heb ik glasvezel genomen? Ik had altijd Ziggo, nooit problemen mee gehad dus daarom was het niet. Uiteindelijk ben ik gezwicht voor het feit dat m'n up/download gelijk zouden gaan worden. Gezien ik een server draai waar wel eens wat verkeer overheen gaat vond ik dit fijner. Verder scheelde het een paar euro's per maand. Tegenwoordig helemaal, sinds Tweak het gigabit abonnement heeft. Ik heb het niet echt nodig, maar merk bij downloads vanaf locaties waar een goede verbinding ligt dat het toch wel lekker snel gaat. Binnen een minuut een iso-bestand bijvoorbeeld. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazarus71
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:37
In Eindhoven (Stratum) was het destijds ook de voorwaarde; aanmelden voor de aanleg van glasvezel ging gepaard met een keuze voor een provider. Ze streven naar een bepaald percentage aanmeldingen om de aanleg rendabel te maken.

Toen de sluitdatum in zicht kwam ontdekte ik dat er ook een mogelijkheid was om wel aan te laten sluiten, maar geen abonnement af te nemen. (Of die optie er al vanaf het begin was weet ik helaas niet)

Mijn vriendin heeft aansluiting + abo (tripleplay) genomen, haar onderburen alleen de aansluiting zonder abo.
Ze is tot nu toe ook tevreden over stabiliteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Dat was in Uden ook zo echter toen de aanleg eenmaal een feit was, bleek dit niet houdbaar en werd het afsluiten van een abonnement ineens niet meer verplicht.

Naar mijn idee en ervaring is tevredenheid voor het één of het ander ook zeer sterk afhankelijk van de ervaring met de provider in kwestie. Een gemiddelde gebruiker heeft de hoge internetbandbreedte van glasvezel niet persé nodig en inderdaad, de meeste glasvezel providers hebben nog een inhaalslag te maken op het gebied van tv signaal. Daarnaast is de levering van internet ook een vak apart. Ik geloof (maar ik kan dat niet hard maken) dat voor bepaalde toepassingen zoals gaming echt meer nodig is dan enkel het bieden van een hoge bandbreedte. Lage latency en goeie routering, configuratie op andere aspecten zijn daarin net zo belangrijk. Ik vraag me weleens af of relatief nieuwe providers (zoals Vodafone) daarin wel net zover zijn als providers als Ziggo die veel meer ervaring hebben op dat gebied.

Verder zijn er de nodige variaties in techniek en de consequenties daarvan. Voor mijn aansluiting geldt bijvoorbeeld dat mijn provider (Vodafone) de infrastructuur afneemt van KPN maar ze zijn ook bezig met het aanleggen van eigen apparatuur in de wijkcentrales. Zo kan het, bijvoorbeeld, dat sommige klanten een 100 megabit abonnement hebben met tv en telefonie waar de bandbreedte die het tv signaal gebruikt af gaat van de totale bandbreedte. Ik heb ook gelezen dat er regio's zijn waar levering van tot 1000 megabit al mogelijk is en daar schijnt dit niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:36
Moet ik een contract afsluiten voor een glasvezelaansluiting? Antwoord is ja.

Moet ik een contract afsluiten om glasvezel aan te laten leggen? Antwoord is nee.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:43

klaaz

it's me!

Hier in Zuidlaren kon je gewoon glasvezel laten aanleggen zonder direct een abonnement te nemen (Reggefiber). Dat is namelijk ook voor de beheerder interessant omdat je later of een eventuele latere bewoner wel gebruik gaat maken van glasvezel. De deur is hier wel letterlijk platgelopen door aanbieders in de periode voorafgaand aan de aanleg.

Ik was op zich wel tevreden over Ziggo maar ben uiteindelijk na een jaartje toch overgestapt naar een XS4all glasvezel abo omdat zij mij een vast IP adres konden garanderen. Ook de snelheid speelt natuurlijk een rol (nu 500/500).

Die hoge upload is wel handig voor mij omdat ik hier een development webservertje en een Terminsal server heb draaien.

Qua normaal gebruik merk je niet veel verschil hoor. Uiteindelijk is alles toch afhankelijk van de snelheid van de keten en de server waar je je requests op doet. Up en downloaden gaat natuurlijk wel als de brandweer. Een wetransfer wegsturen van 1Gb is dan ook een eitje ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door klaaz op 03-03-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:36
herr_tol schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:56:
Moet ik een contract afsluiten voor een glasvezelaansluiting? Antwoord is ja.

Moet ik een contract afsluiten om glasvezel aan te laten leggen? Antwoord is nee.
Hmm. Ik vond dit over als je niet meteen meedoet:
Voorlopig gebeurt er dan voor jou niets. LVCNET sluit alle huizen, bedrijven en instellingen in het Land van Cuijk aan. Wanneer diensten worden afgenomen sluiten we je aan tot in de meterkast. Doe je niet mee, dan leggen we de glasvezel tot aan de erfgrens van je woning.

Bij mij is het iig tot in de meterkast aangelegd zonder contract te hoeven afnemen.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:32

Fiber

Beaches are for storming.

Vaak hebben ze een bepaald aantal contracten nodig om het hele glasvezelfeest überhaupt door te laten gaan Als dat niet gehaald wordt dan leggen ze het dus niet aan. Maar als het wel gehaald wordt dan worden de tussenliggende huizen meestal ook wel (gratis) aangesloten of wordt de glasvezel alvast tot vlak bij je huis gebracht. (Onder je tuin door.)

Of glasvezel voor jou wel of niet aantrekkelijk en/of voordelig is hangt vooral van je persoonlijke situatie af. Maar het is wel lekker als je de mogelijkheid in ieder geval hebt. Ik ben in ieder geval blij met mijn glasvezeltje, al gebruik ik maar een fractie van de mogelijkheden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Dank voor de vele reacties!

Ik begrijp ook dat het overstappen te maken heeft met de behoefte van internet. Nou ben ik niet zo'n grote eiser van onze verbinding maar vooral in de toekomst gaat het voordelen hebben.

Wij moeten dus wel een abonnement afsluiten bij het pakket, vandaar dat ik ook een beetje inspiratie aan het opdoen ben of dat het wel zin heeft.

Voor het televisie aanbod hoef ik het niet te doen, Ziggo zal vast en meer televisies hebben maar we kijken nauwelijks TV. Telefonie zal wel minder spannend zijn. Mocht ik de overstap maken dan weet ik niet eens of dat ik de vaste telefonie behoudt.

Ik heb me laten vertellen door een provider (Trined) dat je bij hun geen ontvanger of CI module nodig hebt om digitaal TV te kijken. Het is bij hun gewoon een kwestie van de coax kabel erin prikken en je hebt digitaal beeld (als de TV) het ondersteunt.. Kan dit eigenlijk wel? Het klinkt me ongewoon in de oren want waarom zou je dit bij Ziggo dan niet kunnen. Toch is dat ook een voordeel die ik mee ga nemen als het mogelijk blijkt te zijn. Je hebt dan geen modules meer nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij Ziggo/UPC kan dit in veel plaatsen ook wel.

Bij veel glasvezel netwerken kan dat inderdaad ook maar daar zijn ze het aan het uit-faseren. Ik betwijfel dus ten zeerste of die mogelijkheid (coax, analoog, DVB-C) bij jullie op een nieuw aan te leggen netwerk ook nog aangeboden gaat worden.

Sowieso heb je dan maar een paar kanalen in HD en een beperkt pakket in SD zonder interactieve mogelijkheden.en extra pakketten etc. Voor interactieve tv, HD, etc. heb je bij glasvezel toch echt nog een losse ontvanger nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 03-03-2016 13:44 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Jordyz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:25:

Ik heb me laten vertellen door een provider (Trined) dat je bij hun geen ontvanger of CI module nodig hebt om digitaal TV te kijken. Het is bij hun gewoon een kwestie van de coax kabel erin prikken en je hebt digitaal beeld (als de TV) het ondersteunt.. Kan dit eigenlijk wel? Het klinkt me ongewoon in de oren want waarom zou je dit bij Ziggo dan niet kunnen. Toch is dat ook een voordeel die ik mee ga nemen als het mogelijk blijkt te zijn. Je hebt dan geen modules meer nodig :-)
Het tv signaal zoals dat door providers als Ziggo wordt aangeboden is gecodeerd middels het IRDETO protocol en wordt gedecodeerd via inderdaad een CI module. Dit is dus om de content over die lijn te beschermen zodat het niet beschikbaar is zonder abonnement. Vroegah had je via het "analoge" signaal nog de beschikking over nederland 1, 2 en 3 omdat dit publieke omroepen waren werden deze ongecodeerd, maar wel in slechtere kwaliteit, aangeboden. Daar had je dus ook geen decoder voor nodig en je kon dus mbv een coax kabel rechtsreeks "uit de muur" deze zenders bekijken. Of dit nog steeds werkt weet ik niet.

Glasvezelboeren gebruiken vermoedelijk (maar ik ben alles behalve een expert) een soortgelijke zo niet gelijke techniek. Als Trined al iets dergelijks zoals jij aangeeft aanbiedt hebben ze waarschijnlijk een decoder geïntegreerd in hun router/modem oplossing zitten. Hoe dat dan werkt met meerdere tv's weet ik niet. In feite wordt jouw signaal dan al "in de meterkast" gedecodeerd en middels een coaxkabel naar je tv gestuurd. Ik heb dit nog nooit gezien bij een glasvezel provider maar het schijnt in het verleden inderdaad bij meerdere providers zo gewerkt te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door LordSpud op 03-03-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Ah, zo te lezen hebben ze een eigen DVB-C netwerk dus dan werkt het soortgelijk als bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 01:27
Timple schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:24:
[...]

Ik had dezelfde situatie en heb besloten om mee te doen ondanks dat ik het nu nog niet nodig heb.

Vroegen hadden we genoeg aan ADSL, nu niet meer. Nu vind ik 10MBit zelfs weinig. Dus als ik dat extrapoleer vinden we over X jaar 1000MBit zelfs weinig.

Bij glas is er nog ruimte om dit te halen, bij koper is het gewoon een keertje op en loop je achter de feiten aan. Denk aan 8K streamen naar 2 TVs wat we dan vanzelfsprekend vinden ;)

Dus mijn argument was puur toekomstbestendigheid. Er komen ooit ook nog wat pubers aan 8)
Het kan zijn dat ik dit artikel verkeerd interpreteer:
nieuws: Broadcom introduceert soc voor Docsis 3.1-kabelmodems met 1Gbit/s-sne...

Maar zoals ik het lees is er nog rek op de kabel tot 10 Gbit/s? Waar we nu met max 200 mbit/s van Ziggo zitten. Dus nog 50x zoveel rek in de kabel als nu wordt gebruikt.

Vandaag de dag zijn er nog maar een handjevol tv zenders die full-HD beeld uitzenden, voordat we bij 8k voor televisie zijn aangekomen kunnen we nog wel paar jaartjes wachten ;).
En als het om 8k streamen over internet gaat vermoed ik dat een rek tot 10 Gbit/s voor de komende jaren nog wel genoeg is.

Naar de topic starter: Of je wilt overstappen naar glasvezel natuurlijk volledig je eigen keuze. Wat is als enige voordeel momenteel van glasvezel zie is dat je upload snelheid een stuk hoger ligt dan bij Ziggo. Dan de vraag aan jou: upload je veel?
Edit: Je maakt een vergelijking met een 40 mb/s verbinding, ik vermoed (correct me if I'm wrong) dat je geen zeer hoge upload nodig hebt.

Ziggo heeft als voordeel dat tv's ook analoog signaal blijft werken voor onbeperkt tv's, dat was bij mij in het verleden met Caiway een probleem toen zij met overstappen op glas dit niet tegen mij vertelden... Ook natuurlijk stom zelf niet te bedenken O-). Maar als je maar een paar tv's in huis hebt is dit niet echt een probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door sanderinozie op 03-03-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik stap (nog) niet over naar glasvezel vanaf Ziggo omdat er dan weer per TV zo'n stom decodertje onder moet. Ben blij met de CI+ smartcard oplossing die Ziggo bij DVB-C biedt.

Nu er smart tv's zijn verwacht ik eerder een appje of een geïntegreerde oplossing voor moderne tv's zodat ze met een prima reguliere internetverbinding hun kunstje kunnen doen. Er zijn al app's die dat (over-the-top) benaderen, maar we zijn er nog lang niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Cubix schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:59:
Ik stap (nog) niet over naar glasvezel vanaf Ziggo omdat er dan weer per TV zo'n stom decodertje onder moet. Ben blij met de CI+ smartcard oplossing die Ziggo bij DVB-C biedt.

Nu er smart tv's zijn verwacht ik eerder een appje of een geïntegreerde oplossing voor moderne tv's zodat ze met een prima reguliere internetverbinding hun kunstje kunnen doen. Er zijn al app's die dat (over-the-top) benaderen, maar we zijn er nog lang niet helaas.
Er zijn glasvezelproviders die met een CI+ module werken. Plinq is er een van, is echter een kleine speler en (nog) niet overal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
https://www.lvcnet.nl/informatie/pakketten

Dit zijn de pakketten die bij ons leverbaar worden, opzich geen verkeerde aanbiedingen moet ik zeggen?
Bij Trined 70 digitale TV zenders? Dat is bij Ziggo een stuk minder?

Ik ben geen hoge uploader, maar ik wil wel graag in de toekomst denken, mocht ik het ooit nodig hebben dan is het wel handig. Bovendien upload ik wel regelmatig iets in Dropbox maar tot nu toe veel Word documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaat het om een koopwoning? Zo ja kan een glasvezelaansluiting waardeverhogend werken. Goede investering dus, al gebruik je het niet en neem je alleen minimale pakket voor minimale duur.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dion_b schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:12:
Gaat het om een koopwoning? Zo ja kan een glasvezelaansluiting waardeverhogend werken. Goede investering dus, al gebruik je het niet en neem je alleen minimale pakket voor minimale duur.
Jup, daar heb ik inderdaad ook aan zitten te denken of dat tegenwoordig mensen hiermee rekening houden.
Het liefst als ik overstap op Glasvezel wil ik wel volledig overgaan met het alles in één pakket.

Tot nu heb ik wel een goed beeld gekregen over het wel en niet doen, ik ga verschillende maatschappijen bellen met een aantal vragen. Ook ga ik dat nog even navragen over hoe het precies zit met die TV en ontvanger/CI module. Of dat dit nu wel of niet nodig is. Dit wil ik wel even duidelijk voor mezelf hebben.

Daarnaast moet het overstappen wel op z'n minst vlekkeloos gaan, hier werken een aantal mensen vaak vanuit thuis we zijn wel afhankelijk van onze verbinding. De overstap van KPN naar Ziggo was nou ook niet vlekkeloos te noemen 7 jaar geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Vanuit Ziggo overstappen naar glasvezel is simpel vlekkeloos te doen. Gewoon je Ziggo lijn pas opzeggen als je glasvezellijn vlekkeloos werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

M.i. moet je het gewoon laten aanleggen, ook voor de woningwaarde. Er zijn steeds meer mensen (i.i.g. ikzelf) die beschikbaarheid van glasvezel meenemen in de woning keuze. Als je nadien nog even een rug moet overleggen om zo'n kabeltje naar binnen te loodsen is dat eeuwig zonde.
Glasvezel verbreed daarbij tevens je horizon wat betreft aanbieders. Ziggo is m.i. absoluut niet de voordeligste.

Die hele snelheidiscussie raak ik dan niet aan.
Voor mij zijn de snelheden die de norm zijn op glasvezel absoluut een reden om over te stappen. Anderen vinden dat onzin. (refereer hierbij vooral aan upload)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 03-03-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, sowieso is een stap terug makkelijk te maken als het tegenvalt en dan heb je wel alvast de installatie hangen.

Mbt de voors en tegens - er valt (zoals hierboven te lezen is) genoeg te zeggen over de diensten. Alles staat of valt bij je eisen. 90% van mensen zal het verschil niet merken, een paar zullen beter TV beeld ervaren bij Ziggo, een paar hoger upload bij glas, maar als je alleen maar internet surft en af en toe een potje gamet ga je echt niet het verschil ervaren (tenzij een van de twee installaties brak is, maar dat heeft weinig met het medium an sich te maken), dus kun je puur op prijs van je gewenste pakket kijken. Maar dat is nadat glas geinstalleerd is. Het lijkt me verstandig het sowieso te laten installeren. Dan heb jij (en je toekomstige koper) altijd later de kans om datgene te kiezen wat je wilt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:50
Ik ben over gestapt van ziggo naar tweak omdat tweak
1. Goedkoper was (54 tov 65+)
2. Sneller was (1gbs/1gbs VS 180mbps/18)
3. Ik de mogelijkheid kreeg om met mijn eigen apparatuur aan de haal te gaan (tja tweaker eh )
4. Ziggo random disconnects had met online games op piektijden en niemand ooit wist waar het door kwam (lag vast aan mijn instellingen etcetera. ... heb nooit weer een disconnect gehad sinds de overstap..)

Desondanks was ik wel tevreden over de dienstverlening en klantenservice van Ziggo en als tweak niet het aanbod had gedaan dat ze deden was ik niet overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:14
Even voor allen die wat in de war zijn geraakt: LVC is een initiatief buiten Reggefiber om en werkt als coöperatie. Dat is wezenlijk anders dan de manier waarop Reggefiber werkt of werkte in het verleden in Enschede, Marum of andere plaatsen die ik hier las.
Vandaar de grote noodzaak voor abonnementen. De investering moet snel terug komen en aansluitkosten later liggen veel hoger vanwege de kleine schaal.

Wat betreft Trined: die plaatsen in een aantal PoPs van Reggefiber eigen apparatuur met een eigen DVBC aanvoer. Dus niet die we kennen van de KPN providers. Maar verder wel hetzelfde. Interactieve TV gaat wel met decoder via het IPTV principe.
Op de site van Trined vindt je dit als Trinet Rood.
Ik comcludeer dat ze dat ook in de PoPs van dit netwerk willen doen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Dat de woningwaarde ''stijgt'' klopt wel, op de plek waar we nu wonen gaan we echter niet op korte termijn weg (en op lange termijn ook niet). :+

Toekomstgericht is overstappen naar glasvezel dus alleen maar toe te juichen. Qua prijs is het ongeveer gelijk. Ik zal niet meer en niet minder betalen.

Als ik nu een pakket kies zou ik ongeveer €55,00 p/m kwijt zijn voor 500/500mbit en 70 digitale TV zenders.
Is dit een beetje marktconform? Wat betalen jullie nu ongeveer voor jullie glasvezel aansluiting?

Mijn ogen zijn nu vooral gericht op
Trined en Plinq, heeft iemand toevallig ervaringen met deze provider?

[ Voor 9% gewijzigd door Jordyz op 03-03-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is niet duur....

En 500/500 is overkill voor de meeste mensen. Als het nog goedkoper kan voor 100/100 of zo dan zou ik dat doen. Ik ben zelf terug gegaan van 100/100 naar 20/20 bij xs4all en ik mis ook niks. Maar ik doe ook dan ook nauwelijks aan downloaden en zo en ik woon alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Bij Plinq heb je voor 50 euro per maand 250/250 internet en TV dus geen telefonie en voor 2,50 extra per maand heb je telefonie.

Waarschijnlijk ga ik mijn telefonie eruit doen als ik overstap.
Bij Trined heb je voor 55 euro per maand 500/500

Ik denk dat ik toch voor Plinq ga, maar ga met beide providers even bellen.

Helaas levert xs4all, KPN of Ziggo hier niet op glasvezel. Toch wel jammer want denk toch dat mensen ook graag voor deze bedrijven had gekozen. (Ziggo houd vast aan hun eigen kabel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jordyz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:06:
Dat de woningwaarde ''stijgt'' klopt wel, op de plek waar we nu wonen gaan we echter niet op korte termijn weg (en op lange termijn ook niet). :+
Dat zijn je plannen nu. Het leven kan anders lopen dan je nu voorziet (relatiebreuk, ziekte, handicap, dood, terugval in inkomen of andere reden om dringend ergens anders te moeten wonen). Hopelijk allemaal niet van toepassing - maar zoals altijd: hoop op het beste maar hou in je plannen rekening met de mindere scenario's. En in al die gevallen wil je een zo hoog mogelijke woningwaarde.
Toekomstgericht is overstappen naar glasvezel dus alleen maar toe te juichen. Qua prijs is het ongeveer gelijk. Ik zal niet meer en niet minder betalen.
Meh, het blijven eentjes en nulletjes die uit een pijp komen. Glas en coax hebben andere voordelen (glas wint in upstream, coax in downstream) maar zoals al gezegd, gemiddelde gebruiker merkt er aan beide kanten weinig van. Ik zie weinig reden voor een gemiddelde gebruiker om van het een naar het ander over te stappen, maar wel een goede reden om te zorgen dat je de keuze hebt - om beste keuze uit commerciele aanbiedingen te kunnen doen. En daarvoor moet je iig eenmalig overstappen.
Als ik nu een pakket kies zou ik ongeveer €55,00 p/m kwijt zijn voor 500/500mbit en 70 digitale TV zenders.
Is dit een beetje marktconform? Wat betalen jullie nu ongeveer voor jullie glasvezel aansluiting?
Voor een high-end pakket een zeer acceptabele prijs. De vraag is vooral of je een high-end pakket nodig hebt. En - voorzover je anno 2016 nog ueberhaupt TV kijkt - of de 70 TV zenders wel de 70 zijn die jij wil kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dion_b schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:28:
[...]

Dat zijn je plannen nu. Het leven kan anders lopen dan je nu voorziet (relatiebreuk, ziekte, handicap, dood, terugval in inkomen of andere reden om dringend ergens anders te moeten wonen). Hopelijk allemaal niet van toepassing - maar zoals altijd: hoop op het beste maar hou in je plannen rekening met de mindere scenario's. En in al die gevallen wil je een zo hoog mogelijke woningwaarde.

[...]

Meh, het blijven eentjes en nulletjes die uit een pijp komen. Glas en coax hebben andere voordelen (glas wint in upstream, coax in downstream) maar zoals al gezegd, gemiddelde gebruiker merkt er aan beide kanten weinig van. Ik zie weinig reden voor een gemiddelde gebruiker om van het een naar het ander over te stappen, maar wel een goede reden om te zorgen dat je de keuze hebt - om beste keuze uit commerciele aanbiedingen te kunnen doen. En daarvoor moet je iig eenmalig overstappen.

[...]

Voor een high-end pakket een zeer acceptabele prijs. De vraag is vooral of je een high-end pakket nodig hebt. En - voorzover je anno 2016 nog ueberhaupt TV kijkt - of de 70 TV zenders wel de 70 zijn die jij wil kijken.
Daar heb ik inderdaad wel over gedacht, niet te hopen maar stel dat het zou gebeuren dat ik nu mijn huis zou moeten verlaten dan is glas alleen maar mooi meegenomen.

Het is geen high end pakket, dat is het pakket wat ze standaard gaan aanbieden zie ik op de site staan. Lagere snelheden heb ik niet gezien. Die snelheid is opzich wel lekker, die TV zenders hadden er van mij ook minder mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

500/500 met 70 TV zenders is absoluut een high-end pakket, en EUR 60/m is ook geen budgetprijs (ook al is het erg scherp voor wat je krijgt). Dat dat het enige is wat ze aanbieden is juist hele business-model: de kosten van aanleg moeten terugverdiend worden, dus glasboeren gaan niet de low-end concurrentie aan met DSL of de onderkant van de kabelmarkt (waar je voor EUR 20 minder 40/4 hebt). Als je van een bijstandsinkomen rond zou moeten komen zijn deze pakketten volstrekt oninteressant/onbetaalbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dion_b schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:47:
500/500 met 70 TV zenders is absoluut een high-end pakket, en EUR 60/m is ook geen budgetprijs (ook al is het erg scherp voor wat je krijgt). Dat dat het enige is wat ze aanbieden is juist hele business-model: de kosten van aanleg moeten terugverdiend worden, dus glasboeren gaan niet de low-end concurrentie aan met DSL of de onderkant van de kabelmarkt (waar je voor EUR 20 minder 40/4 hebt). Als je van een bijstandsinkomen rond zou moeten komen zijn deze pakketten volstrekt oninteressant/onbetaalbaar.
Ik snap waar je op doelt, qua prijs vind ik het nog meevallen.
We betalen nu bij Ziggo €45,00 euro voor 40/4. Voor 5 euro per maand meer heb je dus glasvezel met 500/500?

Eigenlijk ben je dan bij Ziggo duurder uit. Gelukkig hebben wij geen bijstandsinkomen en zijn we hier ook een beetje afhankelijk van de internet verbinding ivm werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jordyz schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Ik snap waar je op doelt, qua prijs vind ik het nog meevallen.
We betalen nu bij Ziggo €45,00 euro voor 40/4. Voor 5 euro per maand meer heb je dus glasvezel met 500/500?
Ik lees toch echt EUR 55, dus EUR 10/m duurder voor triple-play bij Trined. Wederom, goede deal voor de prijs, maar het is een high-end pakket.

Trouwens, Netrebel overwogen? Goedkoop, simpel, geen crap (telefoon, televisie etc). Zou ik nemen in jouw situatie.
Eigenlijk ben je dan bij Ziggo duurder uit. Gelukkig hebben wij geen bijstandsinkomen en zijn we hier ook een beetje afhankelijk van de internet verbinding ivm werk.
Voor je werk voldoet geheid een 8/1 ADSL-verbinding. Lijkt me geen argument voor of tegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dion_b schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:34:
[...]

Ik lees toch echt EUR 55, dus EUR 10/m duurder voor triple-play bij Trined. Wederom, goede deal voor de prijs, maar het is een high-end pakket.

Trouwens, Netrebel overwogen? Goedkoop, simpel, geen crap (telefoon, televisie etc). Zou ik nemen in jouw situatie.

[...]

Voor je werk voldoet geheid een 8/1 ADSL-verbinding. Lijkt me geen argument voor of tegen.
Oh inderdaad bij Trined wel, bij Plinq kun je voor €50 euro 250/250 krijgen. Ik haalde ze door elkaar.

Netrebel heb ik inderdaad ook na gekeken maar het liefst wil ik toch een alles in een abonnement, gemak is voor mij eerlijk gezegd ook wel wat waard. Bovendien zou ik dan bij Ziggo een abonnement moeten hebben en dan bij Netrebel wat volgens mij duurder is dan een alles in een pakket.

Goedkopere alles in een pakketten zijn er op het glasvezel netwerk nog niet. Ook omdat ze het natuurlijk terug moeten gaan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Inmiddels er een aantal nachten over geslapen en besloten om binnenkort in te schrijven voor glasvezel.
Toevallig kregen wij zaterdag ook een boekje met daarbij informatie en waarom het zo belangrijk is voor onze regio.

Wordt ook wel duidelijk vermeld dat we de snelheden nu nog niet nodig hebben maar over een aantal jaar dat het koperen netwerk toch wel op z'n max. gaat zitten hier in de regio.

Bedankt voor alle reacties, heeft me in ieder geval ontzetten geholpen met de keuze! De glasvezel aansluiting in huis leggen doen we zowiezo, dus 12 maanden een pakket nemen. Daarna kunnen we altijd nog terug gaan naar Ziggo mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:45
Jordyz schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:04:
Inmiddels er een aantal nachten over geslapen en besloten om binnenkort in te schrijven voor glasvezel.
Toevallig kregen wij zaterdag ook een boekje met daarbij informatie en waarom het zo belangrijk is voor onze regio.

Wordt ook wel duidelijk vermeld dat we de snelheden nu nog niet nodig hebben maar over een aantal jaar dat het koperen netwerk toch wel op z'n max. gaat zitten hier in de regio.

Bedankt voor alle reacties, heeft me in ieder geval ontzetten geholpen met de keuze! De glasvezel aansluiting in huis leggen doen we zowiezo, dus 12 maanden een pakket nemen. Daarna kunnen we altijd nog terug gaan naar Ziggo mocht dat nodig zijn.
Mag ik vragen waar je uiteindelijk voor gekozen hebt?

Ik volg het LVCnet project ook nauwgezet en ben gisteravond naar één van de informatieavonden geweest waar ook de providers bij waren (behalve Netrebel).

Zoals ik het zie is Netrebel alleen interessant voor bedrijven, of mensen die weten hoe ze via internet TV kunnen kijken. Een abbo bij Netrebel i.c.m. een TV-abbo bij Ziggo is immers duurder dan andere pakketten. Netrebel levert ook geen modem of router. DHCP en DNS gebeurt op hun eigen servers. Je zou wel VLANs kunnen gebruiken, maar dan zou je access points met DHCP functie moeten installeren.

Plinq bied 250/250 i.c.m. TV (vooralsnog 13 HD zenders) aan voor €50pm.
Trined bied 500/500 i.c.m. TV (28 HD zenders) aan voor €55pm.
Bij Trined krijg je dus 2x zoveel snelheid en meer HD-zenders voor slechts €5pm extra.

Wat me verder opvalt is dat er niets meer wordt verdiend aan de telefoonabbo's zelf, maar wel aan de extra kosten die erbij komen als je telefonie in het pakket wilt hebben.
Bijvoorbeeld Trined: Trined heeft 500/500 i.c.m. TV en telefonie, ook voor €55pm, maar dan kun je alleen gratis bellen naar andere Trined-klanten. Bellen naar vaste nummers in NL kost 5 cent per minuut (8 cent starttarief). Bellen naar mobiele nummers in NL kost 11 cent per minuut (8 cent starttarief).

Je kunt het ook afkopen, €5pm voor bellen naar vast, €15pm voor bellen naar vast en mobiel.

Wat ook nog werd vermeld is dat het netwerk van LVCnet open is, het is dus mogelijk dat in de toekomst meer providers (waaronder zelfs Ziggo) op het netwerk aanbieden en de concurrentie dus groter wordt (met bijbehorende concurrerende prijzen).

Voor de rest gebruiken zowel Trined als Plinq DVB-C, het is dus mogelijk om eigen decoders/recorders (met name die van Ziggo) op bestaande bekabeling te gebruiken met hun smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Klinkt goed, ik zou het altijd doen. Gewoon om het aangelegd te krijgen. Als het uiteindelijk toch niet bevalt dan kun je er na een jaar weer vanaf, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jordyz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:06:

Mijn ogen zijn nu vooral gericht op
Trined en Plinq, heeft iemand toevallig ervaringen met deze provider?
Ik betaal 59,95 voor:
Tweak 1Gbit/s
Sparql Basic + opnemen

Voordelen t.o.v. koper zijn:
1. Synchroon
2. Lagere latency (gemiddeld 3ms)
4. Minder storingsgevoelig

[ Voor 6% gewijzigd door Gravit0n op 16-03-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:14
Gravit0n schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:43:
[...]

Ik betaal 59,95 voor:
Tweak 1Gbit/s
Sparql Basic + opnemen
Dat kan je niet vergelijken. Dat aanbod van Tweak geldt in een beperkt aantal gebieden waar zij zelf apparatuur installeren in PoP's (en als je je Internet in 1 keer betaalt voor een jaar vooruit).
In andere gebieden kost Tweak voor 500/500 met Spaql Basis en opnemen bijna 94 euro per maand.

Je kan beter landelijk vergelijken en dan kost een 500/500 abonnement bij KPN (meest gekozen provider denk ik) in combinatie met circa 70 zenders op 1 TV 62,50 euro per maand (acties niet meegerekend)

Dus dan lijkt 55 euro per maand mij een best goede prijs en onder marktconform zelfs.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
PatrickPR schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Mag ik vragen waar je uiteindelijk voor gekozen hebt?

Ik volg het LVCnet project ook nauwgezet en ben gisteravond naar één van de informatieavonden geweest waar ook de providers bij waren (behalve Netrebel).

Zoals ik het zie is Netrebel alleen interessant voor bedrijven, of mensen die weten hoe ze via internet TV kunnen kijken. Een abbo bij Netrebel i.c.m. een TV-abbo bij Ziggo is immers duurder dan andere pakketten. Netrebel levert ook geen modem of router. DHCP en DNS gebeurt op hun eigen servers. Je zou wel VLANs kunnen gebruiken, maar dan zou je access points met DHCP functie moeten installeren.

Plinq bied 250/250 i.c.m. TV (vooralsnog 13 HD zenders) aan voor €50pm.
Trined bied 500/500 i.c.m. TV (28 HD zenders) aan voor €55pm.
Bij Trined krijg je dus 2x zoveel snelheid en meer HD-zenders voor slechts €5pm extra.

Wat me verder opvalt is dat er niets meer wordt verdiend aan de telefoonabbo's zelf, maar wel aan de extra kosten die erbij komen als je telefonie in het pakket wilt hebben.
Bijvoorbeeld Trined: Trined heeft 500/500 i.c.m. TV en telefonie, ook voor €55pm, maar dan kun je alleen gratis bellen naar andere Trined-klanten. Bellen naar vaste nummers in NL kost 5 cent per minuut (8 cent starttarief). Bellen naar mobiele nummers in NL kost 11 cent per minuut (8 cent starttarief).

Je kunt het ook afkopen, €5pm voor bellen naar vast, €15pm voor bellen naar vast en mobiel.

Wat ook nog werd vermeld is dat het netwerk van LVCnet open is, het is dus mogelijk dat in de toekomst meer providers (waaronder zelfs Ziggo) op het netwerk aanbieden en de concurrentie dus groter wordt (met bijbehorende concurrerende prijzen).

Voor de rest gebruiken zowel Trined als Plinq DVB-C, het is dus mogelijk om eigen decoders/recorders (met name die van Ziggo) op bestaande bekabeling te gebruiken met hun smartcard.
Hier hebben we de informatieavonden nog niet gehad maar komen er binnenkort er wel aan.
Ik heb nog geen keuze gemaakt voor provider, enkel dat ik toch wil overstappen naar glasvezel.

Wat me tot nu toe verteld is dat Ziggo en KPN het niet interessant genoeg vinden om op glasvezel te gaan leveren. Echter wil ik niet wachten tot dat KPN bedenkt dat ze nu maar eens gaan leveren want dan moet je de aanleg waarschijnlijk zelf betalen.

Als ik overstap naar glasvezel gaat hoogst waarschijnlijk bij ons de vaste lijn eruit, iedereen hier heeft een eigen 06 nummer dus dat is een stuk duidelijker. Eerst hadden we ook onbeperkt bellen op de vaste lijn maar door te weinig gebruik hebben we dat pakket er maar eraf gehaald.

Ook ik volg het op de voet, liever dat iedereen meedoet zodat het ook daadwerkelijk doorgaat.

Hebben ze ook nieuwe dingen verteld wat niet in dat magazine stond gister verteld? Ben wel benieuwd namelijk naar die informatieavonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Jordyz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:34:
[...]
Hebben ze ook nieuwe dingen verteld wat niet in dat magazine stond gister verteld? Ben wel benieuwd namelijk naar die informatieavonden.
Voor mij persoonlijk bevatte de presentatie eigenlijk geen nieuwe informatie. Ze lieten nog 2 leuke filmpjes zien (1 met Umberto Tan en 1 over ouderenzorg), de focus lag vooral op het waarom. Mij ging het vooral over de toevoegingen door de providers, en de mogelijkheid om na de presentatie vragen te stellen aan de providers.

Ik ga ook niet wachten totdat Ziggo of KPN instapt op glasvezel. Ik laat het aanleggen en kies wat op dit moment het beste pakket is (iig zonder telefonie, vind ik ook nutteloos). Na een jaar zie ik wel verder wat er gebeurt is qua aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGWBXM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:59
Aangaande NetRebel icm met LVCNET, ik heb me daar aangemeld.
Geen 12 maanden minimum, maar gewoon 1 maand.
Daarmee dus gezorgd dat ik in ieder geval later geen honderden euro's aansluitkosten hoef te betalen, mocht het ooit zover komen, tevens maximaal risico van een maandje, als het niet bevalt weer hoppa terug naar Ziggo.
Ze gaan pas in 2017 graven, ik verwacht dat we tegen die tijd wel weer op een andere manier TV kijken cq bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb dus al een aantal jaar glasvezel via Tele2 (50 mb) maar ik vind het jammer dat er weinig concurrentie lijkt te zijn, Tele2 prijzen zijn sindsdien alleen maar hoger geworden, en aangezien ik nu nog een oud abonnement heb is overstappen in veel gevallen duurder/het gedoe niet waard.

Ik betaal nu €66,- voor:
50 mb glasvezel € 45,-
Plus pakket € 5 euro per maand
Fox Sports Eredivisie € 16,-
Telefoon: € 0,-

Als ik dat abonnement nu zou afsluiten met precies dezelfde instellingen kom ik op 70,- euro uit.
Ik had verwacht dat glasvezel door de jaren heen steeds goedkoper zou worden, maar het wordt alleen maar duurder zo :P Het zal ook met Fox Sports te maken hebben maar ik vind dit wel typisch.

Als ik dan ga vergelijken met andere aanbieders met vergelijkbare snelheden:
50 mb Vodafone glasvezel (zonder plus zenders en bellen maar met Fox Sports Eredivisie):
€ 63,50 (als je de eerste paar maanden korting niet meerekent)

Ziggo 40/4 met Fox Sports Eredivisie):
€ 63,90

Allemaal komen ze uiteindelijk (zeker als je ook pluspakketten gaat aanzetten, maar dat kan ik bij Vodafone en Ziggo zo snel niet vinden) op hetzelfde bedrag uit.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
RGWBXM schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:37:
Aangaande NetRebel icm met LVCNET, ik heb me daar aangemeld.
Geen 12 maanden minimum, maar gewoon 1 maand.
Daarmee dus gezorgd dat ik in ieder geval later geen honderden euro's aansluitkosten hoef te betalen, mocht het ooit zover komen, tevens maximaal risico van een maandje, als het niet bevalt weer hoppa terug naar Ziggo.
Ze gaan pas in 2017 graven, ik verwacht dat we tegen die tijd wel weer op een andere manier TV kijken cq bellen....
Volgens mij klopt dit niet. Ik haal even een stukje tekst aan van de Netrebel website.

Voor het Land van Cuijk gebied is er een uitzondering. Opzeggen van het abonnement na 1 maand, is in het Land van Cuijk gebied alleen mogelijk bij een overstap naar één van de andere providers op het glasvezelnetwerk van LVCNET of haar partners.

Je mag dus na een maand wel opzeggen bij Netrebel, maar je moet dan naar één van de andere 3 providers. Dit is ook in lijn met wat er tijdens de infoavonden is gezegd, namelijk dat er is uitgegaan van een terugverdientijd van een jaar voor de bedragen die uit de maandelijkse kosten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGWBXM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:59
PatrickPR schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:01:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Ik haal even een stukje tekst aan van de Netrebel website.

Voor het Land van Cuijk gebied is er een uitzondering. Opzeggen van het abonnement na 1 maand, is in het Land van Cuijk gebied alleen mogelijk bij een overstap naar één van de andere providers op het glasvezelnetwerk van LVCNET of haar partners.

Je mag dus na een maand wel opzeggen bij Netrebel, maar je moet dan naar één van de andere 3 providers. Dit is ook in lijn met wat er tijdens de infoavonden is gezegd, namelijk dat er is uitgegaan van een terugverdientijd van een jaar voor de bedragen die uit de maandelijkse kosten komen.
staat er nu inderdaad, eerder volgens mij niet gezien. ;)
staat gelukkig ook niet in mijn confirmation email, daar staat specifiek 1 maand en in de algemene voorwaarden die ik via dezelfde mail gekregen heb ook, dus het zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 978353

Sinds gisteren KPN glasvezel. Spijt spijt spijt.
Wil weer terug naar Ziggo.
Internet niks sneller en tv waardeloos.
Eerst sd zenders daarna hd zenders, lekker bij de tijd!!!
Bij Ziggo eerst hd zenders vanaf voorkeuze 1.
Heb dit gevraagd bij de KPN winkel, maar daar hebben ze mij verkeerd voorgelicht.
Advies doe dit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 978353 hoe goed bedoeld ook. Ik verwacht dat de TS na een half jaar wel een keus heeft kunnen maken. Het kicken van topics is dan ook niet toegestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Anoniem: 978353 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:02:
Sinds gisteren KPN glasvezel. Spijt spijt spijt.
Wil weer terug naar Ziggo.
Internet niks sneller en tv waardeloos.
Eerst sd zenders daarna hd zenders, lekker bij de tijd!!!
Bij Ziggo eerst hd zenders vanaf voorkeuze 1.
Heb dit gevraagd bij de KPN winkel, maar daar hebben ze mij verkeerd voorgelicht.
Advies doe dit nooit.
Uhh kan heeft ook hd zenders op kanaal 1, althans ik wel en net zo goed veel anderen.
En internet is alleen sneller als je een hogere snelheid hebt gekozen he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dutchdeveloper voor jou geldt dus hetzelfde. :). Slotje dan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 03-10-2017 15:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.