Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor grafisch ontwerp (geen videobewerking) 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hhaans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-11 23:26
Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vrouw.
Zij wil deze gebruiken voor werkzaamheden als grafisch vormgever.
Programma's die ze wil gebruiken zijn Adobe photoshop, Adobe indesign en Adobe illustrator.
Daarnaast zal de laptop gebruikt worden voor browsen, mailen en youtube.
Gewenst os is Windows

Wat is je budget?

Maximaal 500 euro, maar minder mag ook, zodat er geld over is voor een aangepaste muis.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar ze geeft aan dat ze graag een handzamer apparaat heeft dan de 5kg wegende gamelaptop die ik gebruik.
Ik denk zelf aan 2,5kg max

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Zelf kwam ik via de pricewatch op deze:
http://tweakers.net/price...-15-ac172nd/specificaties

Het lijkt me een geschikte laptop, maar wellicht is hij "te goed" voor wat mijn vrouw ermee wil doen, en zijn er een geschiktere/betaalbaarder alternatief?

Een andere laptop die ik tegenkwam, is die in de best buy guide van februari.
http://tweakers.net/price...o-3558-9441/specificaties

Het is mij niet geheel duidelijk wat er nodig is voor de genoemde software. Ik begrijp dat goedkopere schermen soms een minder goed beeld kunnen geven, zou ze hier last van kunnen hebben bij bijvoorbeeld photoshop, met deze laptop?

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat jouw vrouw precies doet qua grafische vormgeving. Maar het lijkt me toch het beste om dat op een zo groot mogelijk scherm te doen. Daar vallen beide laptops al op af.
Gaat het alleen om wat simpel werk dan zou ik voor je eerste laptop gaan (fullHD scherm). Alleen is het geheugen wel vrij weinig.
Die tweede zou ik sowieso niet aan beginnen.

Is ze er qua werk van afhankelijk zou ik toch kijken naar een desktop, of desnoods een los 24" scherm bij de laptop. Dan ga je het helaas met 500 euro niet redden.

• hhaans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-11 23:26
Hoi fm77,
Bedankt voor je reactie.
(Helaas) hebben we geen plaats voor een desktop, zo ook voor een extra scherm.

Zou het geheugen van de HP uit te breiden zijn? Ik neem aan dat de ingebouwde gpu gebruik maakt van het intern geheugen?
Dan zou het geen overbodige luxe zijn om uit te breiden, of nog even verder te kijken.