Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:22

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Ik zoek een?
Headphones voor het luisteren naar muziek (o.a edm-achtige muziek, pop, soms rock), gamen en voor dingen zoals voice chat.

Wat gebruik ik nu?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 136,-€ 136,-
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 37,95€ 37,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
1Crucial MX100 256GB€ 174,24€ 174,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 805,49

Samen met een Sharkoon X-Tatic S7. Ik gebruik geen amp en ben ook niet van plan om die te gaan kopen. Misschien iets voor in de toekomst?

Wat is je budget?
Rond de €150 euro. Beetje meer of beetje minder maakt niet uit maar aangezien er nog een ModMic van €60 bij moet wil ik de prijs een beetje schappelijk houden :+

Wat heb je zelf al gevonden?
ATH-M50X
DT770 Pro 80 Ohm
HD 280

De M50x zie ik eigenlijk in elke buying guide wel terugkomen, net als de DT770. De HD 280 heb ik zelf goede dingen over gelezen

Eisen
-Closed back, geen open back omdat ik regelmatig in rumoerige ruimtes zit (hoewel dit natuurlijk niet altijd is)
-Comfort, maar dit ligt natuurlijk volledig aan mij of iets comfortabel is :+
-€150 euro, zie budget tab
-Geluid...neutraal denk ik? Geen idee wat voor soort geluid mijn huidige headset heeft, maar omdat het een gaming headset is heb ik zo het gevoel dat de middentonen en de lage tonen vooral goed zijn.

Waarom maak ik dit topic? Ik wil graag adviezen en meningen van andere mensen voordat ik zo'n grote aankoop ga doen. Tis geen wisselgeld wat ik gevonden heb :)
Alvast bedankt voor alle adviezen/meningen/etc!

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Die ATH-M50X ziet er netjes uit.
Maar hoe hoog zijn je eisen voor kwaliteit van het geluid?
Hou je meer van lage tone (diepe bass)
Of heb je liever wat meer middel en hoge tonen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
coolbvrobin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:42:
Die ATH-M50X ziet er netjes uit.
Maar hoe hoog zijn je eisen voor kwaliteit van het geluid?
Hou je meer van lage tone (diepe bass)
Of heb je liever wat meer middel en hoge tonen ?
Ik ben nu in ieder geval ok geluid gewend met mijn huidige headset, maar wat dat betreft ben ik eigenlijk een grote zeikerd. Ik wil echt een upgrade van mijn huidige headset.
Neig een beetje meer naar de lage tonen vanwege de soort muziek die ik luister.

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

WCA

De M50x kan ik beamen, heerlijke headphones.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Het is moeilijk natuurlijk iedereen heeft zijn eigen smaak.
Ik hou bijvoorbeeld ook van lage tonen
Maar ik heb het liefst een noise canceling koptelefoon
De m50 is goed maar heeft een minder bereik in lage tonen als ik de spec zo zou zien.
Ben je al eens een winkel in gelopen, en gaan luisteren naar verschillende koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
GreNade schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:54:
De M50x kan ik beamen, heerlijke headphones.
Thanks voor de info, heb ik veel mensen over gehoord inderdaad
coolbvrobin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:57:
De m50 is goed maar heeft een minder bereik in lage tonen als ik de spec zo zou zien.
Ben je al eens een winkel in gelopen, en gaan luisteren naar verschillende koptelefoon?
Jep dat is inderdaad het moeilijke, noice canceling heb ik echt niet nodig, huidige heeft het ook niet en kom er prima mee door.
Tsja winkels... Enige die beetje in de buurt zit is de Mediamarkt maar die hebben ook niet bijster veel staan, en sowieso niks uit het lijstje van 3 dat ik hier heb.

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

WCA

coolbvrobin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:57:
Specs moet je niet naar kijken. Je moet gewoon beluisteren. De M50x is een headphone die redelijk neutraal is, met een ietsiepietsie aangedikte bas. Als je een iets neutralere wil kan je de M40x pakken, die is iets vlakker.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ik zou als ik jou was gewoon eens binnen lopen bij de mediamarkt en luisteren.
Ik had toen eens een JBL Synchros E50 BT gekocht.
Alleen weer moeten verkopen omdat hij wat te strak op mijn oren zat en koppijn kreeg.
Was erg goed geluid, en goede lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
GreNade schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:06:
[...]

Specs moet je niet naar kijken. Je moet gewoon beluisteren. De M50x is een headphone die redelijk neutraal is, met een ietsiepietsie aangedikte bas. Als je een iets neutralere wil kan je de M40x pakken, die is iets vlakker.
Dan klinkt de M50x juist perfect zoals jij het zegt
coolbvrobin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:09:
Ik zou als ik jou was gewoon eens binnen lopen bij de mediamarkt en luisteren.
Ik had toen eens een JBL Synchros E50 BT gekocht.
Alleen weer moeten verkopen omdat hij wat te strak op mijn oren zat en koppijn kreeg.
Was erg goed geluid, en goede lage tonen.
Ik zal eens kijken of ik morgen langs de Mediamarkt kan rijden.

Zit zelf toch echt te nijgen om de M50x te kopen als ik bij de Mediamarkt niks zie, en als die tegenvalt hem gewoon onder Koop op Afstand terug te sturen.

Bedankt voor de adviezen in ieder geval :)

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DT770 zal wel het prettigst voelen tijdens langere periodes. M50x heb ik nog wel eens andere dingen over gelezen..
Daarnaast is ook zo ongeveer ieder onderdeel van de DT770 los verkrijgbaar, wat nog wel eens een dealmaker of -breaker kan zijn als je zo'n investering gaat doen.
Er is ook veel keuze qua pads voor de DT770, je kunt namelijk kiezen tussen velour, leer en gel, waarvan de laatste de extreemste demping zal hebben.
Voelt wel vreemd en het zal even wennen zijn, maar de demping is echt geweldig als dat is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik heb de HD280, fijne koptelefoon, maar als je van plan bent deze 4 uur achter elkaar op te houden, zou ik een ander kiezen...

Geluid is wel super, al is het wat minder dan de HD600, maar die is open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:32
Ik heb de ATH M50x en de DT770 een tijdje geleden met elkaar vergeleken en vond de DT770 stukken beter. De M50x vond ik een veel te opgeblazen bas hebben en minder gedetailleerd ten opzichte van de DT770. Ook vond ik het draagcomfort stukken minder. Ik heb tegelijkertijd ook de AKG K550 vergeleken (vond ik heel erg tegenvallen, veel te weinig bas) en de Sennheiser HD558 (een goede tweede, alleen de bas was net wat minder strak dan de DT770).

Uiteindelijk dus voor de DT770 gegaan en de mensen die tegelijkertijd met mij testten waren het zonder meer met die keuze eens. Just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Bonthouse schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:36:
DT770 zal wel het prettigst voelen tijdens langere periodes. M50x heb ik nog wel eens andere dingen over gelezen..
Daarnaast is ook zo ongeveer ieder onderdeel van de DT770 los verkrijgbaar, wat nog wel eens een dealmaker of -breaker kan zijn als je zo'n investering gaat doen.
Er is ook veel keuze qua pads voor de DT770, je kunt namelijk kiezen tussen velour, leer en gel, waarvan de laatste de extreemste demping zal hebben.
Voelt wel vreemd en het zal even wennen zijn, maar de demping is echt geweldig als dat is wat je zoekt.
Gel earpads... Dat moet op mijn to-do lijst :+

Had nog niet gezien dat onderdelen van de Dt770 los verkrijgbaar zijn. Eigenlijk wel een groot pluspunt.
PageFault schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:25:
Ik heb de HD280, fijne koptelefoon, maar als je van plan bent deze 4 uur achter elkaar op te houden, zou ik een ander kiezen...

Geluid is wel super, al is het wat minder dan de HD600, maar die is open.
Weet ik dat ook weer. Bedankt!
InEtVa schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:04:
Ik heb de ATH M50x en de DT770 een tijdje geleden met elkaar vergeleken en vond de DT770 stukken beter. De M50x vond ik een veel te opgeblazen bas hebben en minder gedetailleerd ten opzichte van de DT770. Ook vond ik het draagcomfort stukken minder. Ik heb tegelijkertijd ook de AKG K550 vergeleken (vond ik heel erg tegenvallen, veel te weinig bas) en de Sennheiser HD558 (een goede tweede, alleen de bas was net wat minder strak dan de DT770).

Uiteindelijk dus voor de DT770 gegaan en de mensen die tegelijkertijd met mij testten waren het zonder meer met die keuze eens. Just my two cents...
Heb nog wat meer gelezen over de DT770 gelezen en ziet er eerlijk gezegd in zijn geheel beter uit dan de M50x. De 80 Ohm versie is ook nog eens een stuk goedkoper dan de M50x

Bij de Mediamarkt hadden ze trouwens niet enorm veel staan, heb daar dus ook weinig van kunnen leren. Vooralsnog lijkt het de DT770 80 Ohm te worden, maar daar ga ik nog even over nadenken vanavond :)

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)

Heb hem nu een 2 weken, erg fijn ding. Zeker aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Ben ook vergeten te melden dat ik hem vanmiddag gekocht heb :*)

Topic mag ook dicht, bedankt allen voor de adviezen!

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Logitech G230 Stereo Gaming Headset

Kijk hier eens naar. Puur om het feit dat het 'draad' uit 'touw' bestaat ipv 'rubber' maakt het ding oersterk. Ik heb hier 4 headsets nu in de hoek liggen die allen kapot zijn. Het draad is intern gescheurd. De ene keer springt de hond van m'n schoot en trekt het draad mee met alle gevolgen vandien en de anderen hoeven maar 1 of 2x te vallen voordat het kapot gegaan is.

M.a.w ben over het geluid zeer tevreden, maar belangrijker dat het een headset is met sterk touw ipv draad.
Pagina: 1