Mijn vraag:
Ik ben sinds afgelopen december in het bezit van een R9 Fury. Daarbij had ik in 1e instantie ook een 1080p monitor via HDMI aangesloten (een Samsung S22D300)., die tot nu toe vlekkeloos heeft gewerkt.
Echter, ik mis het gemak van een tweede scherm, dus vandaar dat er gisteren een tweede scherm bij is gekomen, een Samsung S22E650. Aangezien de R9 Fury 1x HDMI + 3x DisplayPort heeft, leek het mij handig om voor een monitor te gaan met een DisplayPort connector.
Daar zit nu echter het probleem: Ik krijg maar geen video op deze splinternieuwe monitor met dito splinternieuwe DisplayPort kabel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Sapphire R9 Fury (1x HDMI, 3x DisplayPort)
Samsung S22D300 (aangesloten via HDMI; vrije VGA connector)
Samsung S22E650 (aangesloten via DP; vrije VGA/DVI-D connectors)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Driver update (draait Crimson Edition 16.2.1)
- Stroominstellingen staan op high performance
- via Windows + P: Op extend gezet
- via monitor instellingen op het scherm zelf, staat DVI inmiddels op AV, DisplayPort op PC; stond eerst allebei op PC)
- via Control Panel > Display: Op detect een paar keer gedrukt
- idem gedaan via Radeon Software Crimson Edition
- Drivers geven geen mogelijkheid tot EyeFinity vanwege onvoldoende schermen (hoewel er >1 scherm geinstalleerd is)
- Monitor drivers geinstalleerd; detecteerde alleen de monitor via HDMI
- Alleen de DP monitor aangesloten
- Reboot met alleen de DP monitor aangesloten
Iemand nog dingen om te proberen, of is het handiger om de DP kabel om te ruilen voor een DVI, en de DP -> DVI connector die bij de videokaart zit te gebruiken om de monitor via DVI te laten draaien?
Ik ben sinds afgelopen december in het bezit van een R9 Fury. Daarbij had ik in 1e instantie ook een 1080p monitor via HDMI aangesloten (een Samsung S22D300)., die tot nu toe vlekkeloos heeft gewerkt.
Echter, ik mis het gemak van een tweede scherm, dus vandaar dat er gisteren een tweede scherm bij is gekomen, een Samsung S22E650. Aangezien de R9 Fury 1x HDMI + 3x DisplayPort heeft, leek het mij handig om voor een monitor te gaan met een DisplayPort connector.
Daar zit nu echter het probleem: Ik krijg maar geen video op deze splinternieuwe monitor met dito splinternieuwe DisplayPort kabel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Sapphire R9 Fury (1x HDMI, 3x DisplayPort)
Samsung S22D300 (aangesloten via HDMI; vrije VGA connector)
Samsung S22E650 (aangesloten via DP; vrije VGA/DVI-D connectors)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Driver update (draait Crimson Edition 16.2.1)
- Stroominstellingen staan op high performance
- via Windows + P: Op extend gezet
- via monitor instellingen op het scherm zelf, staat DVI inmiddels op AV, DisplayPort op PC; stond eerst allebei op PC)
- via Control Panel > Display: Op detect een paar keer gedrukt
- idem gedaan via Radeon Software Crimson Edition
- Drivers geven geen mogelijkheid tot EyeFinity vanwege onvoldoende schermen (hoewel er >1 scherm geinstalleerd is)
- Monitor drivers geinstalleerd; detecteerde alleen de monitor via HDMI
- Alleen de DP monitor aangesloten
- Reboot met alleen de DP monitor aangesloten
Iemand nog dingen om te proberen, of is het handiger om de DP kabel om te ruilen voor een DVI, en de DP -> DVI connector die bij de videokaart zit te gebruiken om de monitor via DVI te laten draaien?
[ Voor 2% gewijzigd door DragonSupremacy op 02-03-2016 23:58 . Reden: 2 extra stappen toegevoegd ]
Ryzen 9 3900x | Crosshair VI Hero | 16GB DDR4-3200C14 | Asus 2080 Ti