Accu en lader gaan niet goed samen, waar ligt de fout?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-07 10:03
Hee allen,

Ik loop al een tijdje tegen aan dat mijn laptop en zijn lader/accu niet zo goed samen gaan.
Het is heel vreemd hoe het werkt.

Wanneer mijn laptop op 70% staat en de lader gaat eraan dan gaat hij laden en dan weer niet waar soms 1 seconde tussen zit. Dit zie je aan het scherm dat de hele tijd feller word en dan weer dimt door die instellingen.
Ook heb ik dit als ik op steam zit bij een aantal spellen. Dan doet hij dit bij 100%.

Maar wanneer hij helemaal vol zit op 100% en ik zit niet op een spel op steam blijft hij gewoon vol en verpest ik de accu natuurlijk.

Wanneer ik zonder accu werk en alleen de lader eraan vliegt hij na een tijdje uit omdat hij dan een X aantal seconde geen stroom krijgt van de lader.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd en al een andere lader geprobeerd, blijft hetzelfde.
Asus N56VB-S4062H
Ligt het misschien aan de software? Zoja welke? Zo nee wat zou het dan kunnen zijn?

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik kan niet alle details van je verhaal plaatsen, maar als ik nu eens veronderstel dat de powerplug van je laptop soms slecht contact maakt. Zou je het gedrag dan kunnen verklaren? Zou nl. echt niet de eerste keer zijn dat die plug los gaat zitten.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-07 10:03
Ik snap wat je bedoelt inderdaad, maar het zou toch raar zijn als hij het vaak doet en op een X aantal momenten juist niet. Bijvoorbeeld bij een aantal opgestarte spellen. Ligt het dan aan het feit dat de computer dan dat stuk niet meer aan kan of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik kan je geen goed antwoord geven.
Als het de plug niet is zou je ook eens kunnen kijken of je e.e.e.a kunt verklaren vanuit temperatuurvariaties.
Zowel slechte verbindingen als slechte componenten kunnen temperatuurafhankelijk worden.
Overweeg eens je geheugenkaartjes er uit te halen en terug te zetten om zeker te weten dat daar geen contact issue is.
Ook zou je een geheugentest kunnen doen.
Ik ben niet goed thuis in de logs, maar Windows houdt een hele rits logs bij. Zoek eens op "event logs":
http://windows.microsoft....vent-viewer#1TC=windows-7

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?