Ik heb een vreemd probleem (en meerdere met mij, blijkt) met Girotel en twee type modems. In 1e instantie heeft het altijd gewerkt, maar sindskort verbreekt hij spontaan de verbinding met Girotel (vrijdags werkte het nog en maandag niet meer). Heb toen even van het werk een andere modem mee naar huis genomen (een Supra Express USB), maar deze heeft hetzelfde probleem. De modem die ik eerst probeerde was trouwens een Supra Express 56i SST (softmodem), beide van Diamond. Aangezien ik het maar niet werkende kreeg (zowel WME als W2000 geprobeerd) heb ik de boel mee naar werk genomen en daar geprobeerd en guess what: hetzelfde probleem (op 2 verschillende systemen)
Toen maar weer een andere modem erbij, en: die doet het wel (een Supra Express 56i PRO). Daarna nog een Supra Express 56E PRO geprobeerd en ook die deed het. Uiteraard wederom de andere 2 geprobeerd, but still no go. Ook alle tips geprobeerd (AT commando's e.d.) van de site van de Postbank geprobeerd, maar helaas, geen positieve draai. Het lijkt net als Girotel nu moeite heeft met systeem gevoelige modems (een USB en een softmodem).
Kort samengevat:
- eerst goed werkend en spontaan niet meer (niks geinstalleerd ofzo);
- probleem: hij belt wel in maar tijdens data-overdracht verbreekt hij spontaan de verbinding;
- Windows ME en Windows 2000 geprobeerd;
- 3 andere modems geprobeerd waarvan 2 het wel doen en 1 hetzelfde probleem geeft;
- in totaal op 3 computer geprobeerd, waarvan 2 op een andere locatie;
- alle inbelnummers geprobeerd van Girotel;
- alle bekende tips van de Girotel site geprobeerd.
Iemand een idee ?
Kort samengevat:
- eerst goed werkend en spontaan niet meer (niks geinstalleerd ofzo);
- probleem: hij belt wel in maar tijdens data-overdracht verbreekt hij spontaan de verbinding;
- Windows ME en Windows 2000 geprobeerd;
- 3 andere modems geprobeerd waarvan 2 het wel doen en 1 hetzelfde probleem geeft;
- in totaal op 3 computer geprobeerd, waarvan 2 op een andere locatie;
- alle inbelnummers geprobeerd van Girotel;
- alle bekende tips van de Girotel site geprobeerd.
Iemand een idee ?
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal