Girotel werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik heb een vreemd probleem (en meerdere met mij, blijkt) met Girotel en twee type modems. In 1e instantie heeft het altijd gewerkt, maar sindskort verbreekt hij spontaan de verbinding met Girotel (vrijdags werkte het nog en maandag niet meer). Heb toen even van het werk een andere modem mee naar huis genomen (een Supra Express USB), maar deze heeft hetzelfde probleem. De modem die ik eerst probeerde was trouwens een Supra Express 56i SST (softmodem), beide van Diamond. Aangezien ik het maar niet werkende kreeg (zowel WME als W2000 geprobeerd) heb ik de boel mee naar werk genomen en daar geprobeerd en guess what: hetzelfde probleem (op 2 verschillende systemen) :? Toen maar weer een andere modem erbij, en: die doet het wel (een Supra Express 56i PRO). Daarna nog een Supra Express 56E PRO geprobeerd en ook die deed het. Uiteraard wederom de andere 2 geprobeerd, but still no go. Ook alle tips geprobeerd (AT commando's e.d.) van de site van de Postbank geprobeerd, maar helaas, geen positieve draai. Het lijkt net als Girotel nu moeite heeft met systeem gevoelige modems (een USB en een softmodem).

Kort samengevat:

- eerst goed werkend en spontaan niet meer (niks geinstalleerd ofzo);
- probleem: hij belt wel in maar tijdens data-overdracht verbreekt hij spontaan de verbinding;
- Windows ME en Windows 2000 geprobeerd;
- 3 andere modems geprobeerd waarvan 2 het wel doen en 1 hetzelfde probleem geeft;
- in totaal op 3 computer geprobeerd, waarvan 2 op een andere locatie;
- alle inbelnummers geprobeerd van Girotel;
- alle bekende tips van de Girotel site geprobeerd.

Iemand een idee ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb ook een hoop geemmer gehad met die girotel jongens..
bij mij lag het aan de Baudrate...Kan me alleen niet meer herinneren of ik die nou in girotel of in me pc zelf heb veranderd...

suuk6 iig,
Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mag ik mijn Girotel probleempje hier ook posten?

Ik had thuis gewoon Girotel met een 56k modempje en dat werkte allemaal prima. Nu ben ik verhuisd (dat staat stom met een d trouwens) en ik heb nu geen telefoon meer thuis. Ik heb m'n 7110 aan m'n computer gezet als modem en voor m'n mailtjes werkt dit prima, maar girotel vindt het maar niks. Is het mogelijk om girotel aan de praat te krijgen met een mobieltje als modem?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Volgens mij ook weer met die baudrate klooien voor die GSM-modemprobleempjes...

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

dus ik ben niet de enige, hier kan ik af en toe wel en dan weer geen verbinding krijgen volges mij ligt dat gewoon puur aan die inbelpunten bij kpn.

heb ff gekeken bij de instellingen van het modem bij verbinding geavanceerd kiezen en vervolgens bij extra instellingen dit AT&F&D0&cl invoeren zou volges girotel helpdesk werken maar werkt dus ook nie altijd

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Bij de versie van Girotel die ik heb kan ik gewoon de modem van windows kiezen (de 7110 cable dus), maar hij wil maar niet beginnen te bellen. Ik heb al geprobeerd stiekem zelf het nummer te bellen als ik op verbinden druk, maar daar trapte die mooi niet in. MEt de Baudrates heb ik ook al zitten kloten, maar ik zal die initialisatiecodes eens proberen.
Pagina: 1