Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743859

Topicstarter
Ben op zoek naar een budget windows tablet (liefst 10 ") mét gps, gebruik tablet is uitsluitend
tekstverwerking, wat foto opslag e.d. maar géén video downloads, géén games e.d. en de gps omdat ik deze tablet ook in de auto wil gebruiken voor navigatie (mijn huidige tomtom is echt op).

Kan wel makkelijker terecht in de android tablets maar ben bang dat de benodigde apps om met windows bestanden (van mijn laptop) op de tablet te werken niet zo lekker werken.
Iemand met ervaring met een budget windows / gps tablet ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 16:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het blijft bijzonder dat zelfs de Surface tablets van Microsoft zonder GPS worden uitgerust.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een usb of bluetooth gps dongle geen oplossing? Moet zeggen dat ik ze inderdaad maar weinig heb gezien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand vertelde mij dat ik van mijn eigen smartphone een wifi hotspot kan maken en voor gebruik
van gps / navigatie in de auto, de tablet dan het signaal van mijn gsm oppakt en dus de navigatie zou moeten werken...... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 20:30
Als je een modern navigatie programma hebt voor windows dan zou je een Unbranded ub-15ms10 kunnen overwegen. Dat model is alleen in de usa verkocht maar heeft wel een vorm van gps (die niet compatible is met de oude gps standaard, maar wel met de nieuwe microsoft api). Dat is verder ook een fatsoenlijke tablet (redelijke speakers, makkelijk naar windows 10 te upgraden, geen gekke driver ellende) en is niet duur. Je zal hem wel via ebay moeten kopen.

edit: de gps is een broadcom gnss 4752 geolocation sensor

[ Voor 6% gewijzigd door rapsac op 03-03-2016 11:52 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 743859 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:29:
Iemand vertelde mij dat ik van mijn eigen smartphone een wifi hotspot kan maken en voor gebruik
van gps / navigatie in de auto, de tablet dan het signaal van mijn gsm oppakt en dus de navigatie zou moeten werken...... ?
Lijkt me niet, zijn 2 verschillende zaken. Wifi is puur internet delen, het is niet dat de tablet opeens toegang krijgt tot de hardware (gps) van de telefoon.

Ik had gewoon een aparte dongle in m'n auto liggen, je kan deze met een kabel op een wat betere locatie krijgen in je auto voor optimale GPS ontvangst (mijne zat dus helemaal voorin het dashboard).

Met zo'n ding, dan een 10" simpele tablet (Chuwi etc), ben je in principe helemaal klaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergiX, bedankt voor je suggestie, zoals je waarschijnlijk al begrepen hebt ben ik een redelijke leek
op dit gebied dus voor alle duidelijkheid, als ik tablet koop waar géén Gps (of A-Gps) of zit dan kan ik daar navigatiekaarten en bijbehorende software op downloaden en met behulp van zo'n drongel wordt het Gps ontvangen en doorgelinkt naar de tablet, begrijp ik dat zo goed ? En dan zou je dus via de navigatie kunnen rijden ?
(van die Chuwi is er ook een tablet (V en Hi10) die een dual-board heeft, zowel Android als Windows maar beiden zonder gps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En nog weer wat vergeten natuurlijk, die drongel werkt zonder mijn de gps op mijn smartphone (die gsm zou ik dan dus helemaal niet nodig hebben of...... ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben Idioot
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03-2024
De Toshiba Encore 2 WT10-A-103 zegt op zijn website dat de tablet is uitgerust met GPS.

http://www.toshiba.nl/lap...0-a-103/tab/where-to-buy/

misschien is het wel A-gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideBoer
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-04 13:44
De microsoft surface 3 heeft toch GPS, althans volgens de vergelijkingstabel op Tweakersnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Een oud topic kicken is niet nodig. Ik denk dat de TS na 3 maanden wel een geschikte tablet heeft gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.