Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB Programmeerbare knoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Mijn vraag
Bestaan er programmeerbare knoppen die je via usb kan aansluiten?

Het idee is dat ik een 2e monitor op mijn desktop aansluit en hem iets verderop neer zet zodat ik vanaf mijn bank films kan zien op die monitor. Nu wil ik dus met die usb knoppen de film op pauze kunnen zetten en volume etc bedienen. Een toetsenbord kan natuurlijk ook, maar dat is veel te groot eigenlijk.

Ik heb ooit een keer ergens zo'n product voorbij zien komen. 3 knoppen en die zijn dan via usb aan te sluiten op je pc. Kan het jammer genoeg niet meer terug vinden.

Wat ik zelf heb gevonden
Kort gezegd, nog niet wat ik zoek.

- X-Keys is niet wat ik zoek, veel te veel opties voor wat ik zoek.
- In-Wall-Keypad komt al wel in de buurt, maar is met infrarood. Lijkt me niet zo handig?
- pkparis k roma usb key ziet er naar uit dat dit alleen een 3d-file is ofzo.
- XK-4 Stick Toch nog een X-Key gevonden die aardig aan mijn eisen voldoet, maar 99 dollar |:(

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik zoek en dat jullie mij kunnen helpen :) .
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via BlackTian op 03-03-2016 10:19)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mocht ik het nodig hebben gebruik ik altijd: https://www.unifiedremote.com/ werkt prima. Heb overigens wel ooit 3€ voor de betaalde variant neergelegd omdat ik zo tevreden was over de werking ervan. Gewoon op je telefoon + je pc installeren en je het echt alle mogelijke opties bij de hand.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Is het niet gewoon wat om een USB-infraroodontvanger en een gewone tv-afstandsbediening te gebruiken? Dan ben je goedkoop klaar.

Een andere optie, die meer werk is, is zelf een toetsenbordje met 3-4 toetsen in elkaar solderen en via een Arduino Micro (of een Teensy oid) op je PC aansluiten. Een vriend van me heeft dat gedaan met een heel toetsenbord, maar dat kan natuurlijk ook voor veel minder toetsen.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop een draadloos toetsenbord of een afstandsbediening? Anders een gamepad en remap de knoppen?

• BlackTian
Egocentrix1 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:46:
Is het niet gewoon wat om een USB-infraroodontvanger en een gewone tv-afstandsbediening te gebruiken? Dan ben je goedkoop klaar.

Een andere optie, die meer werk is, is zelf een toetsenbordje met 3-4 toetsen in elkaar solderen en via een Arduino Micro (of een Teensy oid) op je PC aansluiten. Een vriend van me heeft dat gedaan met een heel toetsenbord, maar dat kan natuurlijk ook voor veel minder toetsen.
Heb echt geen ervaring met solderen en ook niet echt een oud toetsenbord ergens rond slingeren dus die gok wil ik (nog) niet wagen.
johnkeates schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:49:
Koop een draadloos toetsenbord of een afstandsbediening? Anders een gamepad en remap de knoppen?
Draadloze afstandsbediening, nog niet echt aan gedacht. Misschien dat dit iets is. Als ik naar de knoppen kijk lijkt alles er op te zitten wat ik nodig heb en voor die prijs kan ik het opzich wel proberen.

Hebben jullie nog suggesties voor een andere pc afstandsbediening? Denk dat ik daar beter naar kan kijken dan een oude tv afstandsbediening

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het geen idee om je smartphone (er vanuit gaand dat je die hebt) in te zetten als afstandsbediening?
Volgens mij heeft VLC daar een optie voor.
Zelf ben ik gestopt met dit soort oplossingen, en gewoon een chromecast icm plex ingezet.

Acties:
  • Beste antwoord

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mocht ik het nodig hebben gebruik ik altijd: https://www.unifiedremote.com/ werkt prima. Heb overigens wel ooit 3€ voor de betaalde variant neergelegd omdat ik zo tevreden was over de werking ervan. Gewoon op je telefoon + je pc installeren en je het echt alle mogelijke opties bij de hand.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

BlackTian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:08:
Hebben jullie nog suggesties voor een andere pc afstandsbediening? Denk dat ik daar beter naar kan kijken dan een oude tv afstandsbediening
Een draadloze muis werkt prima en kost net een tientje.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:35

matroosoft

Lone Christian

Houdt er wel rekening mee dat je niet een te lange USB verlengkabel gebruikt. Meer dan 3 meter geeft soms al storingen en meer dan 5 meter moet je sowieso niet doen. Wat dat betreft kun je waarschijnlijk beter een afstandbediening gebruiken of een app op je smartphone die via Wifi communiceert met je PC.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Android app, en dan via xbmc kijken.
Dus met andere software is dit vermoedelijk ook mogelijk.

Verwijderd

Een telefoon is niet ideaal. Je moet het ding steeds weer aanzetten/unlocken om hem te kunnen gebruiken en je kunt ook niet blind voelen waar wat zit.

• BlackTian
True schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 01:44:
Geweldig! Even uitgeprobeerd en eigenlijk gelijk de betaalde variant gekocht voor de extra opties. Mooie oplossing, bedankt voor het meedenken allemaal

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
VLC samen met VLC Remote op je telefoon/tablet?

• BlackTian
sypie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:43:
VLC samen met VLC Remote op je telefoon/tablet?
Voor mij geen goede optie, omdat ik het vooral met Youtube en de online variant van Popcorn Time wil gebruiken. En in Unified Remote zit ook een standaard remote voor VLC. Echt een aanrader!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat is de afstand die je moet overbruggen? Er zijn diverse mini-keyboards te vinden op de bekende chinese sites, met op de achterkant een simpele 'remote'.

Zelf heb ik zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://ipazzportusa.com/wp-content/uploads/2013/12/iPazzPort%E2%84%A2-Commander-Voice-Bluetooth-Mini-Wireless-Keyboard-and-Multi-Touchpad-with-Backlight-Integrated-Voice-Technology-for-Speech-to-Text-Functions-and-Dual-Mode-Learning-IR-Remote-Control-KP-810-18BVR-0.jpg

Afhankelijk welk programma je gebruikt voor je films, zou je ook gewoon een controller+ontvanger kunnen gebruiken (bv XBO + ontvanger), daarmee kan je in aardig wat players al zaken bedienen.

Nog kleiner:
Afbeeldingslocatie: http://images.prod.meredith.com/product/327d9bb33beded97b80beaae2756b266/23f1695e68c49602fa58afb87ae23f929e9be6c82790d85a098e828ba6e25058/l/docooler-csy-01-mini-multifunction-portable-wireless-bluetooth-v3-0-selfie-camera-shutter-gamepad-remote-game-console-controller-compatible-with-android-ios-pc-for-iphone-samsung-htc-black
Kost bijna niets en kan je desnoods via xKeys mappen naar de keys voor je player-controlls.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1