Op zoek naar betaalbare oplossing voor aardig wat eisen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djemer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02-2024
Hallo,

Ik ben al een poosje op zoek naar een betaalbare oplossing voor al mijn eisen. Ik heb namelijk een nieuw huis gekocht en daarbij hoort natuurlijk ook een goede geluidsinstallatie. Nu is het probleem dat ik vrij veel wensen heb en een aantal eisen, maar dat ik wel beperkt ben qua budget.

Eisen:
  • goed geluid (uiteraard) voor televisie en muziek. Ik hoef geen lage tonen die je adamsappel laten trillen, maar een beetje 'dreun' mag wel.
  • de tv moet erop aangesloten worden.
  • ik wil graag vanaf de set radio kunnen afspelen. Want ik wil niet een app of de tv aanzetten om gewoon radio te luisteren.
  • draadloos verbinding kunnen maken met een telefoon.
Wensen:
  • zo min mogelijk kabels
  • geen soundbar, want dat vind ik niet zo mooi
Budget: € 600 - € 800

Bij een vriend had ik de Sonos Play 1 gehoord en was erg enthousiast over het geluid. Echter kan hierop geen tv aangesloten worden en kan ik hiermee niet direct radio aanzetten. Verder leek de Philips Fidelio E5 me ook wel wat, maar ook hier het probleem met de radio.

Heeft iemand een idee of er een set bestaat die aan mijn wensen voldoet of ben ik genoodzaakt één of meerdere concessies te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Ik ben een groot fan van Ruark Audio (heb zelf de MR1). Als ik kijk naar je eisen en wensen voldoet de R2 mk3 hieraan. http://www.ruarkaudio.com/products/r2-features

Deze maakt verbinding met tv via tulp stekkertjes. Heeft blue-tooth voor verbinding met telefoon en wifi voor internetradio. Verder ook DAB+ en FM (AM?) mogelijkheden.

Laat je niet misleiden door het formaat, als de bouwkwaliteit overeenkomt met de MR1, dan is de muziekweergave zeer goed. Of hij laag genoeg gaat kan ik niet zeggen, daarvoor moet je toch even zelf gaan luisteren.

Alternatief is een receiver met losse speakers. Zolang je het bij stereo houd zal je niet te maken hebben met storende kabels. Een beetje receiver heeft ook een internetaansluiting voor toegang tot internetradio. Goed geluid is zeker mogelijk voor het budget, zolang je de kosten van de receiver maar laag houdt. Het enige wat hierbij de keus beperkt is de connectie met telefoon.

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 02-03-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:47
Pioneer VSX-830, en dan aanvullen met speakers naar je budget en smaak.
(kijk ook naar alternatieven van Onkyo, Denon...)

Ik zou je alvast aanraden om met een 3.0 setje te starten. Voor TV kijken is die center echt wel belangrijk.

Durf zeker eens op marktplaats kijken voor een receiver van 1-2 jaar terug, en voor speakers. Je spaart direct 50% uit op dat budget tov nieuw. En als het je niet aan staat verkoop je het terug vrijwel zonder verlies.

Sony A7 iv en wat recycled glas