Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dario_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Hallo Allemaal,
Ik heb onlangs een Samsung S7 Edge besteld en heb al op diverse paginae gelezen dat deze het beste met alleen originele Samsung USB fast charge adapter en idem USB kabel opgeladen kan worden, dit zou te maken hebben met dat de Samsung kabel net dat beetje beetje meer schijnt aan te kunnen, waar de goedkopere kabels achterblijven. Er wordt dan ook al goedkoop is duurkoop gemeld. Nou heb ik begrepen dat deze bovendien met USB type C schijnt te werken, maar die is bijna nergens te koop! Een goedkopere variant zou 'm zelfs een kortere levensduur kunnen bezorgen. Toen ik vanmiddag bij een T-Mobile winkel was had de kennis van de 2 verkopers zelf ook te wensen over.

Wie oh wie weet er meer?

Alvast bedabkt
...

Samsung S7 Edge Android
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik heb geen idee wat je nou wilt weten, gebruik gewoon de originele lader en dan zit je zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Toestel heeft gewoon een micro-usb aansluiting. Welke oplader en kabel maakt ansich niet héél veel uit. Met het spul van Samsung zelf zit je sowieso goed.

De meeste laders die Samsung meelevert hebben een output van 2A (Ampere), en laden dus behoorlijk snel. Maar als je een andere USB lader hebt met diezelfde output, gaat dat ook dikke prima.

Snap dus je vraag ook niet precies. Wat wil je weten? Welke USB aansluiting 'ie heeft? Dat is namelijk micro usb.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dario_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
In de eerste plaats heb ik inmiddels begrepen dat de S7 een andere USB kabel schijnt te gebruiken waardoor-ie 2,1A levert inplaats van het maximale 2.0A van normale mini-USB. Het zou zo zijn dat deze kabel speciaal is ontworpen om fast charge te kunnen gebruiken. Als je het met een reguliere min-USB zou doen zou dat binnen niet al te lange tijd het leven van je smartphone gaan kosten. Iemand kwam al aan met dat de reguliere kabels wellis waar goedkoop zijn maar absoluut niet zijn gebouwd op die 2,1 A.
Dat zou dan uiteindelijk uitdraaien op 'goedkoop is duurkoop'.

Zowel via YouTube als verschillende website hoorde/las ik echter dat de S7 met mini-USB type-C werkt, dat zou een van de reden zijn waarom hij 2,1 A aankan en waterdicht is.
Op een enkele website na echter lees ik dat ie inderdaad gewoon op een min-USB loopt.
Oftewel ik wil wat meer zekerheid voor ik een kabel ga bestellen.

Waarom wil ik dat weten; ik heb meerdere situaties waarin ik zelf voor het laden afhankelijk ben van een langere kabel, daarom wil ik er een bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-07 18:44
En wat staat er in de handleiding van de betreffende telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
_Dario_ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:06:
Als je het met een reguliere min-USB zou doen zou dat binnen niet al te lange tijd het leven van je smartphone gaan kosten.
:')
Zowel via YouTube als verschillende website hoorde/las ik echter dat de S7 met mini-USB type-C werkt
Nee.
Op een enkele website na echter lees ik dat ie inderdaad gewoon op een min-USB loopt.
Nee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 18:43
Bij een review heb ik gelezen dat je de optie Fast charging kan uitzetten. Klik

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 01:01
Fastcharging is tegenwoordig gemeengoed, Steeds meer toestellen ondersteunen dat (kijk voor de lol naar de oplader van de Motorola X Style)

Ik verwacht dat er genoeg (niet door Samsung gemaakte) kabels te vinden zijn.

Leg me eens uit hoe een telefoon een kortere levensduur krijgt wanneer deze wordt opgeladen met een lager amperage?

Als je het mij vraagt, gebruik je niet de juiste bronnen voor je informatie.
Pagina: 1