Promise ATA-100 ombouwen tot RAID

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Al eerder verschenen er artikeltjes over hoe je van je Promise ATA-66 IDE controller een RAID controller kunt maken door het soldren van een weerstandje.
Nu heb ik ook voor de Promise ATA-100 controller zo'n ombouw handleiding gevonden. Heb meteen zo'n controller gekocht. Nu de vraag, heeft iemand hier zijn Promise ATA-100 omgebouwd tot RAID. Zo ja, ervaringen?

link voor Promise ATA-66 ombouw: http://www.darmon.de/hardware/raid.html
links voor Promise ATA-100 ombouw: http://www.darmon.de/hardware/raid100.html http://www.geocities.com/promise_raid/raid100.htm

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45

4POX

Everybody is wired

Kan dit ook bij die ata100 die op een asus a7v zit gebouwt¿¿¿

AKA Rinkel weblog

• winand
JA ! staat geloof ik op die geocities site die hierboven staat.

• winand
NEE ! (foutje)
Heb even gekeken, maar dit gaat over een UDMA/66 controller die op het mobo zit: http://www.geocities.com/promise_raid/mb1.htm

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hee, bedankt zeg dat is net wat ik zocht :)
Ik heb namelijk ook zo'n promise ata100 besteld.

Trouwens ook vreemd eigenlijk dat het weer zomakelijk kan, je zou haast denken dat Promise met een andere pcb layout voor de raid kwam, zeker na die grap ook met de ata66 controller.

39

• winand
Daar was het al te laat voor denk ik :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45

4POX

Everybody is wired

Cool, als het werkt bestel ik nog een IBM 7200 15 giga

AKA Rinkel weblog

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Ik heb nu een 20gig IBM gekocht voor 291,40 incl. verzendkosten (5400 rpm, dus maar 32MB/seconde ipv 37 bij de 7200) en heb momenteel een ATA-33 mobo. Deze kaart zou wel handig zijn later (als ik nog een 20gig erbij koop). Ik denk dat dit ATA-100 kaartje gewoon een ATA-66 is die ze een beetje hebben aangepast. Er bouwen wel mensen zo'n kaartje om, maar die zouden anders toch geen RAID kopen, dus dat maakt ze weinig uit. Ze verdienen gewoon nu aan een gemodificeerd ATA-66 bord zeg maar.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• winand
Ne hoor, de ata66 lijkt als 2 druppels op de fasttrak66 (RAID). De ata100 is geheel anders opgebouwd, en lijkt wel sprekend op zijn RAID broer fasttrak100 (daarom kun je een ata66 of ata100 ook ombouwen tot een RAID versie :))

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 11:14

joho

Mede-hardware-tweakers,

Ik heb een MSI MS6321 board waar een Promise PDC20267 controller op zit. Dit is volgens mij een FastTrack controller. DUS...

Met behulp van een BIOS tool heb ik de Promise Ultra BIOS image uit mijn moederboard BIOS (v1.3) verwijderd en de FastTrack BIOS image (ook v1.3) toegevoegd.

Het board start nog op (hiep hiep hoera :) )
Maar de FastTrack BIOS meld zich en zegt dat hij geen FastTrack controller kan vinden.

Al die truuks in die ombouw-artikeltjes (zoals hierboven vermeld) zijn volgens mij bedoeld om de grotere BIOS image in de flash chip te krijgen.

Weet een van jullie of er nog signalen op de controller zelf 'bevredigd' moeten worden?
(Ik heb de '56 ohm IDE connector pin 36 aan 40' truuk zonder success geprobeerd. )

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik denk dat het promise niet zoveel interesseert dat sommige mensen hun spullen ombouwen, het zijn namelijk maar heel weinig mensen die het doen en daarnaast hebben de mensen die het doen toch iets van promise gekocht, en als ombouwen niet mogelijk was hadden die mensen misschien wel helemaal niks van ze gekocht

• Chrasher
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Aatos, moet je eens op de Pronise-site gaan kijken. Daar zijn ze toch niet zo blij met die omgebouwde controllers. Scheelt toch heel wat inkomsten.

Ik vraag me trouwens af waarom die originele Promise-66 kaartjes niet meer te krijgen zijn (bijna overal uitverkocht). Het kan natuurlijk komen omdat iedereen zo'n kaartje aanschaft en dan aan het solderen slaat, maar ze zijn nu al een behoorlijke tijd niet meer verkrijgbaar.
Of ze zijn bij Promise een revision aan het maken die moeilijker om te bouwen is.

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1