Verwijderd

Topicstarter
Heb vorige week een autoradio met MP3 ondersteuning ingebouwd in mijn auto. Ik dacht ik zal wel eens posten wat ik er van vind

Gebruiksgemak : 9
Kwaliteit : 10
Toegangsnelheid : 6
Overall : 8

De toegangs snelheid is niet echt denderend, of dat komt omdat ik gewend ben met normale cd's in de auto te werken. Het gemak van MP3's in de auto is enorm, de radio herkent tot 10 sub directories op je cd dus je kunt hele albums er op zetten en ze nog bij elkaar houden ook. De opties voor aansluiting van een MD speler of DVD zijn ook aanwezig en 4 volts uitgangen voor versterker en sub, alsmede een ingebouwde versterker van 4X50 watt.

Overall zou ik zeggen een goede keus, en in mijn opinie een hele vooruitgang. Ik weet niet of het hier helemaal thuis hoort, maar het ging ove MP3 dus ik dacht ik post mijn bevindingen maar even

Pascal

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Is het geluid ook goed, ik neem aan dat er een HD in zit geeft dat geen problemen?
En hoeveel kost nou zo iets?

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je em in Nederland gekocht? Heb wat gezocht maar kon alleen een duitse site vinden waar ie 900DM kost , beetje duur :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem in Nederland gekocht, kost hier 1469 gulden ex korting 8-) HD? nee hoor word gewoon van een gebrande cd gelezen en dat gaat perfect, echt zeer goed geluid aangezien hij tot 320 kbps aan kan

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47
Volgens mij kost hij 1099,= bij Vogelzang in Eindhoven.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:45
Even een vraag: zit er ook een radio in? De JVC-site is hier erg vaag over...

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16
Volgens mij wel, wat ik wilde weten, zit er een goede line-in op?
In de wagen heeft mijn bro nl. een harddisk player, alleen nog geen line-in.
En een FM modulator vern**kt het geluid helaas..
Als het een goed apparaat koopt ie natuurlijk een versie goedkoper (Kan hetzelfde, alleen geen MP3)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 08 juli 2001 18:55 schreef Solosmots het volgende:
Volgens mij wel, wat ik wilde weten, zit er een goede line-in op?
quote van http://kiki.tte.be/JvcCons/Products/ProductDetail.asp?ProductID=KD-SH99R&Country=Nld&Lang=Nl
"Regelbare lijningang/AUX IN op het front" - maar ik neem aan dat daar analoog signaal door moet.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Solosmots
OK dat wissik, maar ik neem aan dat je er gewoon alles op aan kan sluiten.

Dat je niet zo'n radio koopt en dat je er dan te laat achter komt dat het niet gaat werken..hehe

• Solosmots
Ow ja, hoe gaat die verbinding voor de line-in?
Ik weet dat er een AUX is aan de voorkant, maar wat voor bus/stekker zit er 8erop?
Gewoon 2 tulp stekkers?

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 12:15
ziet er goed uit. aleesn een beetje duur volgens mij. Maar dan heb je wel wat

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 08 juli 2001 21:29 schreef Solosmots het volgende:
Ow ja, hoe gaat die verbinding voor de line-in?
Ik weet dat er een AUX is aan de voorkant, maar wat voor bus/stekker zit er 8erop?
Gewoon 2 tulp stekkers?
Aan de foto te zien zo'n (mini?) banaanstekker (gaatje)

• kmf
  • Niet online

kmf

Vraagje... als je er een cd-wisselaar aan hangt, kan je dan ook 10 MP3-cds in je auto luisteren?

Ben er namelijk nog niet uit waar de data gedecodeerd wordt, in de wisselaar of de radio :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Solosmots
Op maandag 09 juli 2001 07:35 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Aan de foto te zien zo'n (mini?) banaanstekker (gaatje)
Op welke foto zie jij de achterkant van het apparaat?:?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 09 juli 2001 16:29 schreef Solosmots het volgende:

[..]

Op welke foto zie jij de achterkant van het apparaat?:?
Nogmaals kwoten van de JVC site:
"Regelbare lijningang/AUX IN op het front"
front = voorkant ("verwijderbaar frontje"). De foto laat duidelijk rechts een koptelefoon achtige cinch(?) aansluiting zien.
Afbeeldingslocatie: http://kiki.tte.be/JvcCons/Products/images/KD-SH99R.jpg

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Damn, nou ik het plaatje zie :9~ , weet ik zeker dat ik em snel wil hebben.
Scheelt ook weer een ongelukje in de file omdat ik dan geen cd's meer hoef te verwisselen...

• Artcore
  • Niet online
Waarom komen er geen auto mp3-spelers met een hd? Die kan je dan via je USB op je pc volraggen, je klikt hem in je auto en je hebt jaren muziek 8-)

• Solosmots
Een HD player van 20gig, die heb mijn broer dus, en dat werkt vet!
Alleen een line-in is wel veel beter dan een FM modulator-line-in...

Maar goed, een HD player heb je compleet voor vanaf 1400 piek ofzo.
Dan heb je dus wel een radio nodig met line in(of je gebruikt die modulator, is ook weer 160 piek...)

http://utopia.knoware.nl/users/dshnavig/CarNL1.htm

• Rusty
  • Laatst online: 02-03 08:58
Op maandag 09 juli 2001 09:17 schreef athlonkmf het volgende:
Vraagje... als je er een cd-wisselaar aan hangt, kan je dan ook 10 MP3-cds in je auto luisteren?

Ben er namelijk nog niet uit waar de data gedecodeerd wordt, in de wisselaar of de radio :)
Ik kick deze even omhoog omdat ik me afvraag of iemand het antwoord weet op deze vraag? Ik heb deze radio net besteld en als dit kan hang ik er ook nog ff een wisselaar aan.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Op maandag 07 januari 2002 11:14 schreef Rusty het volgende:

[..]

Ik kick deze even omhoog omdat ik me afvraag of iemand het antwoord weet op deze vraag? Ik heb deze radio net besteld en als dit kan hang ik er ook nog ff een wisselaar aan.
Waarom wil je er in godsnaam ook nog een wisselaar aanhangen? Les Menuires haal je op 1 cdtje ook wel hoor!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is toch interessant, ik vroeg het me nl ook af..

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mooi ding jah, lekker stijlvol.
maar mijn kenwood kdc-mp6090r doet t ook netjes hoor :9~

¯\_(ツ)_/¯

• Solosmots
Van de eerder gegeven URL:
KD-SH99R AV Multimedia Control Autoradio/CD-speler

Een veelzijdig AV control centre met een klassiek uiterlijk, voor het beste in entertainment on the road-- vermogen 4 x 50 W, geschikt voor CD-R/CD-RW/MP3 en DVD/VCR besturing.
Uitgangsvermogen: 4 x 50 W
Gemotoriseerd, schuivend aluminium front
HS-IIIi Tuner
Multi-bits (24-bits resolutie) 1-bits DAC
Geschikt voor CD-R/CD-RW
MP3 Compatible
iEQ
4 V lijnuitgang
Vergulde lijnuitgangen (2 paar)
Subwoofer aansluiting met niveauregeling
Regelbare lijningang/AUX IN op het front
DVD/VCR besturing
DAB Basic Control II
Pop-Out Rotary Encoder Multi-Control
Draadloze afstandsbediening met meerdere functies
CD Text
Fader Control voor de voorversterker
Super Bass Control
CD-wisselaar bediening
Achtergrondverlichting met witte LED's
Meerkleurige dot matrix LCD met contrastregeling
Telefoon mute
Ja dus :)

Inmiddels is hier het 1 slag goedkopere model gekocht (zonder MP3) en daar zit idd een line in achterop :)
Ook 1 aan de voorkant, dus je komt niet te kort. Verder heel mooi dingetje :)

• Rusty
Maar de vraag is of je dan in die CD-wisselaar ook Cd's met MP3 bestanden kan gebruiken of niet.

• Solosmots
Denk het niet...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:54
Denk het ook niet, de wisselaar zal daarvoor cd-rom's moeten kunnen lezen! En dat kan niet elke 'huis, tuin en keuken' wisselaar... :P

• Rusty
Ik denk zelf ook van niet. Maar zou wel erg cool zijn. Ik heb de vraag naar JVC gemailed. Maar tot nu toe geen reactie.

• kaossworks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01-2020
Ik weet het wel zeker dat dat niet kan.
Ik heb net mijn JVC CD-wisselaar op m'n nieuwe KD-LH7R mp3 speler aangesloten en die draait toch echt alleen gewone cd's. Deze was trouwens (slechts) 339,- EURO ;)

• Eagle Eye Eric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb eergisteren de JVC KD-SH99RB (=zwart) besteld, bij www.CarStereoComponents.de, voor 357 Euro + 19,99 verzendkosten. Dit na uitgebreid zoeken en vergelijken op internet met de Pioneer DEH-P7400MP. Beide zijn top-apparaten, maar bij die Pioneer zit er altijd 5 sec. stilte tussen twee MP3 nummers, en dat is mij te lang.

Nadeel van bestellen in het buitenland is dat de betaling wat omslachtiger is. Bij deze zaak moet je vooruit betalen, dus moest ik naar mijn bank om het bedrag over te schrijven (via Easypay, een internationaal overschrijvingsformulier).

Mijn verdere ervaringen met de bestelling, het inbouwen en de kwaliteit van het apparaat zal ik in dit topic posten.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 08:48 schreef eagleeyeeric een verhaal
Heb je hem al binnen :?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 11:22 schreef Rusty het volgende:
Ik denk zelf ook van niet. Maar zou wel erg cool zijn. Ik heb de vraag naar JVC gemailed. Maar tot nu toe geen reactie.
Sony CDX-T 70 MX
mp3-compatible 6-slot CD-Changer 289,- ¤

Afbeeldingslocatie: http://www.carstereocomponents.de/versand/specials/pics/SONcdxt70mx.jpg

[url="http://www.carstereocomponents.de/versand_eng/titel_versand.htm"]bron[/url]

zou die ook op een niet-mp3 autoradio werken ? >:)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 13:17
Lijkt me niet, anders wordt het wel heel aantrekkelijk. Maar volgens mij leest de wisselaar alleen maar en kan de radio het niet van MP3 naar geluid omzetten...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Universal Creations
Vandaag was de pakketdienst met mijn JVC KD-SH909R (uit Duitsland) al aan de deur, maar ik was toen nog niet thuis |:( Morgen komen ze weer rond dezelfde tijd, nu maar hopen dat ie goed werkt.

Verwijderd

zow, heel mooi design zeg :) De meeste JVC's vind ik niet zo mooi, maar deze is echt strak

• Universal Creations
Ondertussen heb ik mijn 909R ingebouwd, maar werkt de cd-speler dus niet!!! Elke cd die ik er in duw pakt ie niet. Overigens heb ik vandaag ook nog een tweede KD-SH909R binnengekregen :) zonder dat ik daar voor heb betaald. Morgen ga ik even langs de JVC-dealer in Tilburg om het probleem te tonen, als zij het niet opgelost krijgen, dan zal ik hem terugsturen en de andere inbouwen (kijken of die het doet.

• M@cer
Heb je er gewoon 2 gekregen??? dat is mazzel, als je ze nou allebei werkend krijgt (ook gewone cd's geprobeerd) kan je er nog een aardig slaatje uit slaan...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Universal Creations
Degene die er nu inzit wordt gratis gerepareerd bij zo'n JVC-reperateur (ik heb tig cd's geprobeerd). Daarna ga ik die tweede inbouwen en kijken of die wel goed werkt. Vervolgens ga ik nummer 1 verkopen voor 500 euro ofzo, mocht ik nog een rekening van CSC uit Duitsland krijgen van 418 euro, dan maak ik nog winst op dat ding.

• M@cer
Dus je krijgt gewoon garantie in Nederland, ondanks dat je hem in Duitsland hebt gekocht.
Ik had namelijk een mail naar JVC gestuurd en daarop kreeg ik als reactie dat je alleen garantie hebt in het land waar je hem gekocht hebt (voor mij geen reden om zoveel geld te laten lopen)

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 16:00 schreef Macer het volgende:
Dus je krijgt gewoon garantie in Nederland, ondanks dat je hem in Duitsland hebt gekocht.
Ik had namelijk een mail naar JVC gestuurd en daarop kreeg ik als reactie dat je alleen garantie hebt in het land waar je hem gekocht hebt (voor mij geen reden om zoveel geld te laten lopen)
Dus je hebt er gewoon 3 jaar garantie op :? :)

Op die site staat trouwens wel :

Gewährleistungspflicht: 24 Monate

Dus 2 jaar garantie :?

En inderdaad als er wat mee is kun je contact opnemen met carstereocomponents en zij geven je dan een adres van de dichtsbijzijnde JVC Service Station.

Quote van carstereocomponents.de :
Warranty cases can be sorted out at an authorized Service station in your city or near your city. Just call us and we will inform you about the address. The only thing you need is a copy of the bill and a description of the fault.

• M@cer
Op zich boeit het allemaal niet zo wat er op die site staat.

Omdat ik het me afvroeg voordat ik mijn 909R ging kopen heb ik gewoon een mail gestuurd naar JVC Nederland of ik gewoon garantie in Nederland had op deze radio.

Ik kreeg als antwoord terug dat je alleen garantie hebt in het land waar het toestel gekocht is, dus als je hem in Duitsland koopt en hij gaat stuk moet je hem in Duitsland laten repareren voor garantie.

Waarschijnlijk doen de meeste service punten niet zo moeilijk, maar het kan voorkomen dat ze weigeren.

Maar een verschil van 241 Euro (!!!!) is me die gok wel waard, 99 van de 100 keer maak je toch geen gebruik van de garantie.

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-03 22:03
ik heb een pioneer radio/cd/mp3 speler in de auto , kostte 375 euro , en speelt perfect mp3 af.

iets met lenzen

• Universal Creations
Ondertussen heb ik die tweede ingebouwd en die werkt perfect. Wanneer die andere terug is ga ik hem verkopen via Marktplaats ofzo voor 500 euro *D

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 05-03 15:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Eerlijkheid duurt het langst he :Z

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Universal Creations
Op vrijdag 26 juli 2002 14:17 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Eerlijkheid duurt het langst he :Z
Ik ben ook eerlijk, want op het moment dat ze een rekening sturen, betaal ik hem gewoon (dan maak ik nog winst 8-) ). En als ze geen rekening sturen, dan hebben ze dat zelf gedaan.

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 05-03 15:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dat je niet eerlijk bent vind ik nog tot daaraantoe, maar dat je erover gaat lopen opscheppen op het forum kan ik niet zo waarderen.
Doe dat dus maar liever niet :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Universal Creations
Op vrijdag 26 juli 2002 14:40 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Dat je niet eerlijk bent vind ik nog tot daaraantoe, maar dat je erover gaat lopen opscheppen op het forum kan ik niet zo waarderen.
Doe dat dus maar liever niet :)
Over het algemeen ben ik niet zo'n opschepper, maar ik vond het wel leuk om te vertellen dat ik een tweede autoradio binnen kreeg. En misschien kan ik dan ook mensen aansporen om daar ook te bestellen of gewoon de mijne te kopen.

Overigens bied ik dan bij deze mijn excuses aan voor mijn kinderachtig en opschepperig gedrag :Y)

• M@cer
Misschien dat er nog een tweaker is die je gelukkig kan maken met deze radio. Hoeft ie niet alle omwegen van onze duitse vrienden te bewandelen.

• Eagle Eye Eric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JA! Hij is binnen (dinsdag 30-7). Dat de levertijd 2 weken is geworden heeft alles te maken met het overschrijven van geld naar een buitenlandse rekening; je moet er voor naar je bank (als je thuis geen EasyPay formulieren hebt), en het duurt ongeveer een week voordat de begunstigde het op zijn rekening ziet.

Het pakketje was verstuurd via German Parcel Service en PTT (of heet dat nu TPG? :? ).

Het installeren verliep vlekkeloos. Hoewel er in de installatiehandleiding waarschuwingen stonden over afwijkende pin-configuratie van de ISO-connector in mijn auto, bleek dit niet het geval te zijn, dus het was Plug&Play!

Natuurlijk gelijk de MP3 mogelijkheden uitgeprobeerd. Een CD-tje vol met MP3's van The Eagles (ja, ja, ouwelullenmuziek.. Maar wel goeie ouwelullenmuziek!!) erin gestopt (onder de gleuf voor de CD zit een lampje, dus ook in het donker weet je waar je moet zijn) en gelijk doorgezapt naar de live-uitvoering van Hotel California (van het album Hell Freezes Over). Wow! De bass in dat eerste stukje van het nummer komt echt superstrak uit de luidsprekers! Ik wist niet dat mijn luidsprekers dàt konden produceren (ik heb géén high-end luidsprekers, gewoon een set van gemiddelde kwaliteit). En, of je het volume nu hoog of laag zet, het blijft perfect klinken. Ook de stereoscheiding is aanzienlijk beter dan van mijn vorige radio.

MP3-CD's worden snel gelezen; zowel CD-R's als CD-RW's starten binnen enkele seconden met spelen. Dit hangt volgens het boekje wel af van de complexiteit van de directory-structuur, ik gebruik geen diepere structuur dan 4 nivo's. De pauzes tussen twee nummers zijn kort genoeg (zo'n twee seconden, vergelijkbaar met de scheiding tussen twee nummers op een gewone CD). Alleen bij albums met nummers die in elkaar overlopen kan dit hinderlijk zijn.
MP3's met bitrates t/m 320 kbits/s kunnen worden afgespeeld, incl. VBR.

Dan de equalizer eens uitgeprobeerd. Ik stelde me er niet zo veel van voor, omdat het maar een driebands-equalizer is. Maar hij blijkt veel geavanceerde te zijn dan ik dacht. Je kunt namelijk voor elke band (laag, midden, hoog) kiezen welk frequentiegebied je wilt versterken; je kiest een frequentie, een bandbreedte, en het gewenste nivo. Zo kun je voor de lage tonen kiezen uit de frequenties 80, 100 en 120 Hz, en uit 4 bandbreedtes. Het is wel wat ingewikkeld voor een doorsnee gebruiker en de uitleg in de handleiding is zeer beperkt. Je kunt drie persoonlijke instellingen vastleggen. Daarnaast is er een groot aantal voorgeprogrammeerde instellingen beschikbaar. De instelling van de equalizer wordt gevisualiseerd dmv drie kolommetjes, maar laat niet de gekozen frequentie / bandbreedte zien, alleen het ingestelde nivo voor laag / midden / hoog.
Verder is er nog een goed (in 7 stappen) instelbare 'loudness' (Super Bass).

De leesbaarheid van de display is voldoende. De witte tekst is altijd goed af te lezen. De overige symbolen zijn wel erg klein B). Je kunt de helderheid instellen. Verder kun je de display in vier verschillende standen zetten (motorgestuurd); het hele bedieningspaneel komt dan wat naar voren en kantelt achterover (± 15 / 30 / 45 graden); ideaal, want de knoppen zijn ook wat makkelijker te bedienen als het bedieningspaneel onder een hoek staat.
CD-tekst en MP3 tags scrollen over het scherm als ze langer zijn dan 10 karakters.

De tuner is prima. Alle moderne mogelijkheden zitten erin (RDS-EON, teksten, TPY, TP, automatisch kiezen van sterkste zender). Ik weet alleen nog niet of het automatisch overschakelen naar een sterkere zender naadloos gaat, of dat je een korte onderbreking hoort.

De bediening zal niet iedereen echt eenvoudig vinden. Voor een button-freak als ik is het een eitje, maar veel functies zitten een beetje verborgen. Gelukkig zitten er geen ingewikkelde menu's in. Wel is er zeer veel in te stellen naar wens.

Er wordt een afstandsbediening meegeleverd, maar die is alleen zinvol als je vanaf de achterbank de radio wil bedienen. Hij is ietsje langer en dikker dan een creditcard. In ieder geval niet geschikt om op je stuur te monteren. Wel is het bladeren door een MP3-CD met de afstandsbediening eenvoudiger. Jammer dat het bedieningspaneel niet dezelfde mogelijkheden heeft.

Conclusie: een fantastische radio! JVC heeft een prima produkt neergezet _/-\o_ (alleen jammer dat ie in Nederland zo vreselijk duur is).

[ Voor 0% gewijzigd door Eagle Eye Eric op 01-08-2002 13:43 . Reden: info over bediening en MP3-formaten toegevoegd ]

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik krijg over een week of twee een Rockford Fosgate RFX 9300 binnen :)

Da's deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.rockfordfosgate.com/ezcompare/Images/Rockford/2001/SourceUnits/RFX9300/rfrfx9300_F.jpg

Heeft een forse berg power van zichzelf (4x25 Watt RMS), natuurlijk MP3 ondersteuning, Afstandsbediening, goede specs, supercool uiterlijk (hé, hij heeft een klokje :) ) en hij kost me € 225,- thuisbezorgd vanuit de States. En het beste van dit alles: Ik weet haast wel zeker dat er vrijwel niemand is in Nederland die 'm heeft !!!!!

• Solosmots
Dat niet, maar mooi is anders (en smaken verschillen..). En een klokkie heeft elke auto of autoradio al wel..

• bogaards
  • Niet online
Inderdaad, smaken verschillen :) M'n nieuwe auto heeft ook al een mooi klokje, maar hoe meer hoe beter nietwaar!

IK heb hem hier juist gepost om duidelijk te maken dat voor een budget tussen de zeg € 200 en € 250 er nog meer keuzes zijn dan alleen de spelers die nu veelal op GOT worden besproken. Rockford heeft een zeer goede naam en deze speler heeft enorm veel mogelijkheden voor een prijs waarvoor je zelfs in Duitsland slechts instapmodellen koopt.
En aangezien ikzelf goede ervaringen heb met aanschaf van spullen uit de States dacht ik, laat ik eens een alternatief posten.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bestaan er ook modellen (merk maakt niet uit) rond de 200 Euro die gewoon in Nederland bijv bij staffhorst te koop zijn ? Of zijn alle mp3 spelers zo duur :?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• bogaards
  • Niet online
bij Halfords hebben ze een Lenco MP3 player staan voor € 199,-
Dat is dezelfde als de lenco die op de Kijkshop website staat:

http://www.kijkshop.nl/on...path%5Fsegment=Auto+audio

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

bogaards schreef op 03 augustus 2002 @ 19:36:
bij Halfords hebben ze een Lenco MP3 player staan voor € 199,-
Dat is dezelfde als de lenco die op de Kijkshop website staat:

http://www.kijkshop.nl/on...path%5Fsegment=Auto+audio
Tnx, die zal het wel worden :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• M@cer
Heb je met die rockford niet het probleem dat je geen radiozenders kan ontvangen. In Amerika gebruiken ze toch een ander deel van de FM band????

Verder zeker geen RDS, dus niet echt een optie. Er is volgens mij ook een Europese versie van, heb ik gezien volgens mij op Speed... Misschien in Duitsland ergens...

Vind het er wel gaaf uitzien, maar wel een beetje een Sony look

Verwijderd

ik denk dat ik toch maar die Lenco mp3 ga halen, is toch wel een mooi prijsje B)

M@Y0 8)7

• bogaards
  • Niet online
De Rockford heeft inderdaad geen RDS, maar dat gebruikte ik met m'n andere radio ook al nooit :)

Je kunt bij het instellen van de radio kiezen tussen ontvangst van Amerikaanse en Europeaanse zenders, dus dat is geen probleem.

Grote voordeel van de Rockford is de kwaliteit en de enorme hoeveelheid mogelijkheden. Zo heeft hij maar liefst drie 5V Pre-amp outputs en twee inputs (handig als ik nog eens een DVD-speler in de auto wil zetten). Ook het hoge standaard vermogen is een grote plus 8)

• tiguan
  • Laatst online: 22:03
Macer schreef op 05 augustus 2002 @ 20:16:
Vind het er wel gaaf uitzien, maar wel een beetje een Sony look
Wat bedoel je daarmee?

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/images/shop/1029422725-Sony_CDX-MP30.jpg
Lijkt er in mijn ogen totaal niet op hoor.

Verwijderd

bogaards schreef op 06 augustus 2002 @ 10:23:
De Rockford heeft inderdaad geen RDS, maar dat gebruikte ik met m'n andere radio ook al nooit :)

Je kunt bij het instellen van de radio kiezen tussen ontvangst van Amerikaanse en Europeaanse zenders, dus dat is geen probleem.

Grote voordeel van de Rockford is de kwaliteit en de enorme hoeveelheid mogelijkheden. Zo heeft hij maar liefst drie 5V Pre-amp outputs en twee inputs (handig als ik nog eens een DVD-speler in de auto wil zetten). Ook het hoge standaard vermogen is een grote plus 8)
alsof je de hele tijd in de auto naar je radio+rds zit te staren om het weerbericht niet te missen |:(

ik weet niet of rockford echt zoveel meer kwaliteit levert met radio's dan een merk als pioneer, sony, jvc of kenwood... je ziet rockford radio's hier bijna niet in NL en zijn ze dus lastig met andere radio's te vergelijken :)
maar 4x 25 watt rms is toch niet zo bijzonder? meeste radio's zijn 4x 50watt en dan is dat ook iets van 20 of 25 watt rms (als ik de boekjes mag geloven :P )

• M@cer
Ik bedoel de sony modellen van vorig jaar of 2 jaar terug. Die waren toen ook zilver/zwart met dat veel te opvallende oranje..

En toch vind ik RDS verdomd makkelijk, maar ja dat zal wel weer aan mij liggen..

• bogaards
  • Niet online
Eddo:

RockfordFosgate is een merk dat heel goed bekend staat bij audiofielen. Ze produceren in de eerste plaats versterkers en daarnaast autospeakers en leuke receivertjes zoals de mijne. Net als andere 'audiofiele'merken zie je ze dan ook niet in de eerste de beste winkel.
Wat het vermogen betreft: Rockford pocht nooit met het totale vermogen, maar zorgt er gewoon voor dat het vermogen dat z'n versterkers (en dus ook die in de autoradio's) hebben tot de hoogste volumes 'strak' blijft.
Voor goede info kun je eens op de site http://www.audioreview.com kijken

Kijk voor een goede review maar eens op deze link (De RFX9400 is technisch gelijk, alleen nog iets meer mogelijkheden dan de mijne)
http://www.m-emag.com/reviews/reviews.html?reviewID=124

Ik heb mijn RFX9300 in ieder geval eindelijk binnen, alleen zit ik nu te wachten op m'n nieuwe auto.... (was eigenlijk al klaar, maar één v.d. monteurs trok per ongeluk een kabeltje kapot, dus dat werd weer wachten :) )

Ik heb hem even in m'n oude suzuki swift met gare (wel compo) sony speakertjes gezet en dat klinkt best goed, zodra ik het volumeknopje op meer dat 1/3 zette konden m'n speakertjes het al niet meer aan.. Bediening is ook erg makkelijk en in het donker heeft ie een hoge kwijlfactor met al z'n lichtjes :)
Ik moet alleen nog even sparen voor goede speakertjes in m'n nieuwe auto, want ik kan me niet voorstellen dat de standaard Daewoo speakertjes echt je van het zijn.

Verwijderd

Waarom zo duur dit is een perfect MP3 toestel van Kenwood voor 324,- (advies prijs in de winkel 379,-)

http://www.tweakers.net/pricewatch/29013

• M@cer
Omdat iedereen andere eisen stelt aan zijn autoradio... De een is tevreden met een lenco en de andere alleen maar met de duurste Clarion.

• tiguan
Maar wat heeft die Pioneer nou voor extra's dat de rest van de spelers niet hebben? 150 euro meer vind ik nogal wat, terwijl er geen echte verschillen zijn. Hij ziet er wel heel vet uit, maar ik vraag me af of dat nou echt die 150 euro waard is.

• M@cer
Wat heeft een Ferrari meer dan een Lada? Ze hebben allebei 4 wielen en een stuur en toch scheelt het heel veel geld... |:(

• tiguan
Dus Pioneer is gewoon een duur merk. Ja sorry hoor, hoe moet ik dat nou weten. Ik koop nooit iets van Pioneer.

• M@cer
Ze zijn niet duur, maar gemiddeld. De goedkopere Lenco/Medion en dat soort radio's zijn een stuk goedkoper, maar kwalitatief ook weer slechter..

En er zijn ook echt wel verschillen, al zijn die voor een leek op het eerste gezicht niet echt duidelijk.

• tiguan
Ik vergelijk de Pioneer eerder met Sony, JVC en Kenwood. De laatstgenoemde 3 merken kosten rond de €300,-, dat scheelt nogal.

Verwijderd

Bogaarts: weet je wel dat er in USA andere FM frequenties zijn dan in Europa !! (de helft van de FM zenders wordt niet goed ontvangen hier )een voorbeeld FM 96.8 is niet mogelijk , dat wordt 96.7 of 96.9 een hoop gekraak dus

Als het een Europese versie is heb ik niets gezegd

• bogaards
  • Niet online
peerk344: je hebt niets gezegd 8)7

ps: het is Bogaards ipv. Bogaarts... :)

• M@cer
Wannapuf schreef op 20 augustus 2002 @ 17:58:
Ik vergelijk de Pioneer eerder met Sony, JVC en Kenwood. De laatstgenoemde 3 merken kosten rond de €300,-, dat scheelt nogal.
Maar de Pioneer versie valt in de duurdere categorieen van deze merken en die zijn ook allemaal rond de 500 Euro.

Pioneer heeft geen goedkope MP3 speler....

• bogaards
  • Niet online
Oh ja, voor de geinteresseerden: incl. invoerrechten (yep, de douane had 'm te pakken) én verzendkosten kostte de RFX9300 me € 275,-
Als ik dat vergelijk met de bedragen die er op dit moment hier rondgaan vind ik dat toch zeker geen slechte koop.

Ik heb hem Gekocht via http://www.ebay.com

• tiguan
Nou, ik heb hem net gekocht de Pioneer met MP3. En tering, wat een geluid komt daar uit zeg. Ik heb hem nu aangesloten op standaard Peugeot 206 speakers, en zelfs daarmee kan je heel mooi geluid er uit krijgen. Flink veel bas ook :) Ik ben echt blij dat ik deze heb gekozen, want het is echt een geweldige radio.
Pagina: 1