Upgrade naar nieuwe onderdelen.

Pagina: 1
Acties:

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 19:47

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Enige tijd geleden had ik al een topic geopend, een PC tot 700 euro maar nooit meer van gekomen.
Nu heb ik straks wat extra te besteden maar moet het beperkt houden ivb aanschaf auto.
Ik heb zelf van iemand een asrock b75m-a moederbord, een socket 1155 gekregen en nu zoek ik nog onderdelen voor deze moederbord.
Momenteel heb ik een AMD Athlon x2 250, 4gb ddr2 geheugen en een HD6570 videokaart. Moederbord weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gewone gebruik, o.a internetten, films kijken en af en toe een potje bf4 op normale resolutie. (Geen FULL HD of 4K dat het hoeft trekken).
Videobewerking doe ik wel maar dat zijn kleine video's en tijd is hierbij niet zo belangrijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max prijs ligt tot 200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn PC kast kan nog wel een ronde mee, staat toch uit zicht en dus niet zo heel belangrijk.
Videokaart doet het nog prima, draait bf4 nog goed dus ook deze neem ik voor nu even mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, ddr3 geheugen en als het lukt nog een voeding erbij gezien de voeding die er nu inzit al dikke 9 jaar oud is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor merken heb ik niet, ben met alles tevreden zolang het maar betrouwbaar is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen heb ik niet, als het maar draait ;)

Ga je overklokken?
Nee ik ga momenteel niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Wat zijn de beste opties, welke processor is goed genoeg voor mijn taken, en hoeveel gig heb ik nodig even als de voeding. 300 watt moet voldoende zijn?

Ik heb zelf al naar de processor gekeken, een i5 2500 leek me een mooie processor en deze zijn 2de hands nog prima te krijgen.
DDR3 Geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Deze voeding: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

Jullie mening wordt zeer op prijs gesteld :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, schopje naar CAA.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:49
Als je een i5 2500 op de kop weet te tikken voor 80 euro, heb je nog 120 euro voor een voeding, RAM en een videokaart. Ik ben bang dat je dan te weinig overhoudt voor een degelijke videokaart. Een mooie videokaart is een HD 7950, maar die kan je tweedehands kopen voor ongeveer 100 euro. Dan kom je te kort als je ook nog RAM en een voeding moet kopen. 300 watt is niet echt aan te raden, je kunt beter op safe spelen door een 400-450 watt voeding te nemen. De meeste 300 watt voedingen hebben ook geen 2x PCI-e, waardoor je weer met adapters moet gaan spelen en dat is verre van ideaal. Dan kun je beter iets meer uitgeven en voor een iets zwaardere voeding gaan.

Ik zou je budget dus iets ophogen naar 250 euro, dan kun je een mooie tweedehands GPU kopen in combinatie met een i5 2500, 8 GB RAM en een degelijke voeding.

Opzetje:

CPU: V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 met koeler (70 euro)
GPU: V&A aangeboden: Club 3D 7950 met doos en garantie (100 euro)
RAM: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (35 euro)
PSU: pricewatch: be quiet! System Power 7 400W (43 euro)

Totaal kom je dan op 250 euro (inclusief verzendkosten), en heb je een mooie set-up :)

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Een videokaart heb ik al is ook niet echt nodig voor nu gezien ik niet zo heel veel aan het gamen ben, uiteraard is een uitbreiding mooier natuurlijk :)
Zal het er even over hebben of 250 een optie is :)

Wat betreft dit systeempje ziet er verder goed uit en neem het zeker in overweging! :)

Ik zie trouwens dat je een I5 2400 hebt aangetikt, maakt het veel verschil tegenover de 2500? Ik heb wel gelezen dat de 2500 een flinke processor is. Koeler is niet nodig omdat ik mijn bestaande waterkoeler hier heb liggen zie al klaar staat voor gebruik ;)

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:49
Het verschil tussen de 2400 en 2500 is minimaal, de 2500 is 0.2GHz hoger geklokt. Daardoor zou hij in theorie iets sneller moeten zijn, maar in de praktijk zal je het verschil absoluut niet merken.

Succes met de keuze!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Duidelijk dank je wel.
Zit trouwens nog wel 1 ding te denken, momenteel heb ik 3 hd's die niet goed meer werken dus dit moet ik uiteraard in overweging nemen. Een Samsung SSD 250gig is eerst wel voldoende en kan later nog wel uitbreiden naar een 1tb hdd. Videokaart was niet nodig, uitgerekend kom ik mooi op de 200 uit (ruim gerekend). Dit zou prima samen kunnen met de andere onderdelen, want nee heb nog geen ssd :D :$
Pagina: 1