Sennheiser HD 558 werkt niet op PC?

Pagina: 1
Acties:

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-10-2025
Hallo daar!

Ik heb recent een sennheiser HD558 aangeschaft, welke perfect werkt. Althans perfect op mijn mobiel, en digitale piano. Echter werkt deze niet op mijn PC, tot mijn verbazing. Mijn PC ''ziet'' de headset wel, echter kan hij er geen geluid op afspelen. (ja ik heb hem al als standaard apparaat ingesteld). Nu is mijn vraag: Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Licht het aan de headset, of is het meer een software probleempje. De headset is verbonden met een 3.5mm jack in mijn pc. Alvast bedankt! _/-\o_

mvg

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:16
Al andere koptelefoons op de PC aangesloten?

• peertje1010
Ja mijn gaming headset werk gewoon wel, deze werkt echter via de USB in tegenstelling tot mijn sennheiser

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 09:17
Sluit eens iets anders op die uitgang aan een simpele koptelefoon, speakers of dopjes... Is het niet dat het geluid gewoon erg zacht staat?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:49
Dat heeft geen nut, werkt een andere hoofdtelefoon wel op de 3.5mm Jack.

[ Voor 55% gewijzigd door freaky35 op 02-03-2016 23:25 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

De HD 558 heeft een Impedance van 50 Ohm, dit betekent dat de geluidskaart krachtig genoeg moet zijn om hem aan te sturen.

Maar als we ervan uitgaan dat je mobo dat aankan. Dan nog is het mogelijk dat het in software niet goed ingesteld staat. Dat is de simpelste situatie :)

Als het niet de software is dan moet je kijken naar de hardware, waarschijnlijk dus de mobo/geluidskaart.

Dus wat voor geluidskaart/moederbord heb je?

[ Voor 35% gewijzigd door swampy op 04-03-2016 06:30 ]

There is no place like ::1

• peertje1010
Bedankt voor de reacties!

Mijn moederbord: Gigabyte g1 sniper b5. Volgens mij zit hier wel een goede geluidskaart in. Verder zal ik later vandaag ff kijken of oortjes of speakers wel werken.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

peertje1010 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:07:
Bedankt voor de reacties!

Mijn moederbord: Gigabyte g1 sniper b5. Volgens mij zit hier wel een goede geluidskaart in. Verder zal ik later vandaag ff kijken of oortjes of speakers wel werken.
Dat moederbord moet het aankunnen. Aangezien er 5 poortjes zijn moet je even proberen op welke er audio output is. En probeer anders even oortjes en boxen om te kijken wat er aan de hand is.

There is no place like ::1

Pagina: 1