Travo met 10 led spots, 2 niet aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb een set gekocht met 10 led lampen, deze zijn bedoeld voor in de balken van een aluminium overkapping.

Ik heb er maar 8 nodig, meer past immers niet (mooi). Maar, als ik ze niet allemaal aansluit werken ze allemaal niet, zal dus wel in serie staan. Verder staat op de travo zelf:
Led power supply (dimmable) dc25-31v 750ma
Power 27w(9*3w)

Nu de vraag, elke lamp zit met een connectortje verbonden op het 'verdeelblok' wat erbij geleverd is.
Ook zijn er twee kleine connectors bijgeleverd die doorgelust is (dus een kort kabeltje van plus naar min).

Kan ik die 2 korte stekkers op willekeurige plekken insteken en daarmee twee lampjes niet aansluiten? Of kan ik beter alle lampjes aansluiten en er twee binnenin de balken laten liggen oid? :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Dit is een stroomgevoede adapter/trafo dus je zal niet gebruikte aansluitingen moeten doorlussen inderdaad.

Daar zou de voeding geen problemen mee moeten hebben, het lijkt volgens de specs een stroombron dus kan je gewoon wat lampjes weglaten.

Overigens is de 25-31V opvallend voor 10 leds, witte leds zijn meestal 3.6ish volt per stuk, met 10 leds zou je op 36V zitten, buiten de specs van de voeding, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wat ik ook gek vond is dat er 9*3w op staat, alsof er 9 lampjes op horen...

Oost west, 127.0.0.1 best!