Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Beste mede tweakers,

Zoals we allemaal wel weten gaat er weer een nieuwe school periode van start in September, nu lijkt dit nogal een tijdje weg, maar ik ga dan ICT studeren aan de Fontys in Eindhoven en heb dan een laptop nodig. (ik zoek nu al een laptop omdat ik hier op de middelbare school ook al een laptop gebruik (lenovo T410) en ik vind dat deze best aan vervanging toe is)

Ik zoek dus nog een leuke laptop waarop ik dan de komende jaren in mijn studie alles op doen kan (denk aan VM's draaien maar ook lekker snel internet browsen en lange werkstukken typen zonder dat je je vingers breekt op het toetsenbord). Ik heb zelf al wat rondgekeken op de Pricewatch van tweakers en wel een leuke laptop gevonden maar ik zou graag nog wat feedback krijgen en te weten komen of jullie misschien nog slimme/goede alternatieven hebben.

Mijn budget ligt rond de 1000 euro (maar mag meer (zeg 1500 euro) met de goede redenen), maar des te minder des te beter ^^

Verder vind ik het ook erg handig om wat tips te krijgen rondom het vervoeren van de laptop aangezien ik momenteel mijn lenovo gewoon in mijn rugzak kan gooien zonder dat hij beschadigd (want het is echt een baksteen) maar ik verwacht dat dat niet meer lukt met een nieuwe (fragiele) laptop.

Wat ik zoek:

- Laptop met een snelle processor (het liefts gewoon de Intel Core i7-6700HQ (laatste snelste i7)
- Minimaal 8 gb ram dat upgraidbaar is naar 16 mocht dat nodig zijn ivm VM's
- Een SSD is echt een must! (zelf inbouwen kan natuurlijk (m.2 SSD's zijn pre, dan kan ik er ook nog een HDD naast houden)
- Full HD scherm (IPS is een pre)
- Degelijk toetsenbord, trackpad en bouwkwaliteit
- Veel USB aansluitingen is een pre
- Goede speakers is ook een pre

Wat ik echt niet zoek:

- Een game laptop van 2000 euro door de videokaart
- Een bakbeest dat zwaarder is dan een kilo of 3, 4
- Een laptop die onder load te heet word of te veel herrie gaat maken
- Backlight bleeding

Wat ik tot nu toe al gevonden heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG GL552VW-CN108T€ 949,-€ 949,-
1Sandisk X400 M.2 256GB€ 80,67€ 80,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.029,67

Voordelen hieraan:

- Goed op budget
- Lekker snelle CPU
- SSD (via m.2) en HDD voor snelheid en opslag
- Toch wel mooie GPU
- Full HD IPS scherm (mat ^^)
- Niet te groot / lomp
- Niet zwaar

Nadelen hieraan:

- Backlight bleed :(
- Fragiel (slechte bouw kwaliteit)
- Weinig USB aansluitingen
- Slechte speakers
- 5400 RPM HDD (had toch liever 7200 RPM gezien)

Dus,

Brand maar los ^^

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09
Heb je nog limitaties qua scherm groote?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
offtopic:
Dus je wilt geen gaming laptop, maar kiest vervolgens voor een Asus Republic of Gaming? :P

Ik zou kiezen voor een van de volgende laptops:
Asus N752VX (17")
of
Asus N552VX (15") (ben overigins niet zeker of hier 2 schijven in kunnen.)

Ten opzichte van de ROG lijken ze er allemaal op, je krijgt alleen iets meer aansluiting, usb-c en het ziet er iets neutraler uit. (geloof me, vrij belangerijk als je voor een project bij een bedrijf komt, en dan vervolgens een gaming laptop voor hun neus zet.)

Ik moet zeggen dat ik de laatste keer dat ik een laptop uit ging zoeken. (4 jaar geleden, omdat ik ICT & Technology ging doen) ik begonnen ben met een keuze te maken in de verschillende merken en series. en daar vervolgens een passende laptop bij heb gevonden.

eentje die neutraal was van kleur en niet al te flets was en dergelijke, en dan vind je uiteindelijk eentje die bij jou eisen past. (ga je dan vervolgens een vergelijkbare laptop bij andere fabrikanten zoeken zijn de prijsverschillen vaak minimaal en is het puur de bouwkwaliteit en het uiterlijk wat verschilt. (wat je dus in mijn ogen) als eerste zou moeten hebben kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door demonic op 02-03-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
cossy nl schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:36:
Heb je nog limitaties qua scherm groote?
Ja, ongeveer 15 inch zou ik ideaal vinden, 14 gaat ook nog wel maar kleiner liever niet, 17 is te groot om handig mee te nemen.
demonic schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:49:
offtopic:
Dus je wilt geen gaming laptop, maar kiest vervolgens voor een Asus Republic of Gaming? :P
Tja, ik heb die specs gewoon ingevoerd in Pricewatch en kwam op dit als beste resultaat uit (daarbij wil ik geen gaming laptop als hij super duur is door de videokaart (want dat zie je nogal vaak) bij deze valt dat best mee vind ik?)
demonic schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:49:
Ik zou kiezen voor een van de volgende laptops:
Asus N752VX (17")
of
Asus N552VX (15") (ben overigins niet zeker of hier 2 schijven in kunnen.)
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken, die 15" had ik nog niet gezien (even verder onderzoeken) maar bij die 17" vond ik dat bruine zilver aan de achterkant van de klep zo lelijk :/ (kan ook aan de foto's liggen)

Zijn in iedergeval al goede opties ^^

Verder vind ik dit erg goeder merken (uit eigen ervaring):

- Lenovo
- Asus

Verder heb ik ook een Toshiba gehad maar dat was echt 3x niks...

[ Voor 5% gewijzigd door timicool op 02-03-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
ik vind 17" prima, het is iets lomper/groter misschien, en dat maakt het geen fijne laptop om op schoot te hebben als je op de bank zit ofzo. maar voor school, waar je van tafel naar tafel, van collegezaal naar collegezaal gaat vind ik het wel zeker prettig.

Oveirgens dat bruine zilver is volgens mij meer een gebrusht grijs met een tint van bruin. maar zeker weten doe ik het niet. (zou je bij een mediamarkt kunenn kijken denk ik. die hebben vergelijkbare moddelen volgens mij staan ;) )