Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies: ASUS ROG GL552VW vs LENOVO IdeaPad Y50-70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vandaag is de actie -21% BTW van Media Markt gestart (België). Sinds enkele weken ben ik opzoek naar een allround laptop met wat kwaliteit.

Wat ga je met je laptop doen?

Multimedia: Films&series(full hd), muziek, itunes, foto's, surfen, streaming
Gaming: Wow(raiding?!), lol, overwatch, andere moba's, rts

Wat is je budget?
900 - 1000euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, deze is enkel voor thuis gebruik(huiskamer, slaapkamer, keuken)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat momenteel naar deze twee laptops:

http://www.mediamarkt.be/nl/product/_lenovo-ideapad-y50-70-intel-core-i5-4210h-59442424--1486719.html#specificaties--

http://www.mediamarkt.be/nl/product/_asus-rog-gl552vw-intel-core-i7-6700hq-gl552vw-cn354t-be--1531619.html

Deze zijn beiden in promotie momenteel. Ik twijfel echt enorm hard welke bij mij het beste zou passen. Het 4k scherm van lenovo is echt top, maar gaat dit scherm niet ten koste van de prestaties? De specs van asus zijn ook beter +scaled op 1080p. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie mening !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 16:50 ]

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 15:19
gezien je films en series ook in full hd kijkt zou ik persoonlijk gewoon voor de asus kiezen.
Processor daarin is ook beter (en nieuwer) wat ook kan helpen bij prestaties in games. Daarnaast heb je ook een extra harde schijf erin om je data in op te slaan.
4k is mooi maar op een laptop scale je het vaak weer terug naar hoe je het zou hebben op 1080p. Verder is 4k op een 960m niet te doen bij de meeste games maar op 1080p kan de videokaart het wel allemaal goed aan.
Het enige wat de lenovo verder nog te bieden heeft is een touchscreen en wat meer ram, het ram kun je in de asus later nog uitbreiden, touchscreen is eigen voorkeur of dat een must is of niet.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
. Het 4k scherm van lenovo is echt top, maar gaat dit scherm niet ten koste van de prestaties? De specs van asus zijn ook beter +scaled op 1080p. Wat denken jullie?
Waarop baseer je dit? De Lenovo heeft 16gb ram ipv 8 (asus), 4 gb vram ipv 2(asus), een goede bouwkwaliteit (in tegenstelling tot de asus,scherm wiebelt al bij het typenn).
Asus heeft wel een IPS-paneel wat een sterke voorkeur geniet tegenover het ouderwetse TN-paneel in de Lenovo, en additionele storage die je nodig gaat hebben voor je muziek, film en games. Hier ga je weer inherent tegenaan lopen bij de Lenovo, en je kan geen drive bijplaatsen. De processor van de Asus ROG geniet wel weer de voorkeur over de Lenovo, echter is een processor vrijwel nooit de bottleneck bij gamen.

De keuze ligt 'm dus in:
- Voor prestaties gaan, de lenovo kiezen een een matig scherm accepteren + een eventueel storageprobleem accepteren of een grotere SSD kopen en plaatsen.
- Voor de asus gaan, een beter scherm accepteren maar inleveren op bouwkwaliteit en prestaties.

En dat dan voor ruim 1000 euro..
Ik wil je nog even vragen de Dell Inspiron 7559 in overweging te nemen. Wordt momenteel vrij veel aangeraden op tweakers in deze budgetclasse gericht op gamers.

De Inspiron heeft dezelfde grafische kaart als de Lenovo (4gb 960m), dezelfde processor als de Asus (6700HQ Skylake), een betere bouwkwaliteit als de Asus en een IPS-paneel wat de voorkeur geniet omdat het de kleuren in games mooi naar voren laat komen.
Het leuke van deze laptop is dat hij vrij gemakkelijk 'up te graden is'. Er zit standaard één reepje RAM in van 8GB, zodat je een tweede reepje er zo bij kan prikken. De laptop wordt geleverd met een harde schijf van 1000Gb, maar er is nog ruimte voor een m2 ssd. Die kan je met twee schroeven bijplaatsen.
Momenteel is er ene kleine korting waardoor je 70 euro kan besparen, je komt dan uit op 930 euro. De bespaarde 70 euro kan je dan investeren in een SSD.
Kun je ergens nog een reepje DDR3 ram vandaan halen? Dan kan je die erbij prikken en heb je dual-channel geheugen functionaliteit.

Naar mijn mening scoor je hiermee een betere allround laptop dan de bovenstaande keuzes, waar je toch concessies moet doen op een aantal vlakken afhankelijk van de keuze.
Mocht je wat meer willen weten over de Dell, kijk dan even rond op Tweakers. De laptop is door mij en andere tweakers al flink wat keren beschreven en aangeraden in andere topics, ook zijn de eerste reviews te vinden. Zoekterm: "Dell Inspiron 7559".

Edit: Oeps, deze versie van Lenovo heeft wel een IPS-paneel. Ik heb dit verkeerd afgeleid van een review.

[ Voor 6% gewijzigd door Viince1 op 03-03-2016 09:33 ]

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 12:34
Viince1 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:10:
Asus heeft wel een IPS-paneel wat een sterke voorkeur geniet tegenover het ouderwetse TN-paneel in de Lenovo
De Lenovo heeft ook IPS :)

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Dank. My bad. Post aangepast.