Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken als back up voor laptops / computers, en storage voor films etc etc.
Tevens wil ik de nas in Raid 5 zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 400 inc schijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een schijf van 500gb en een usb stick van 16gb als boot.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ram, mobo, case, voeding, harde schijven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niets specifieks.
Wat verwacht je van ons?
Mijn lijst controleren en eventueel aanpassingen doen.
Hierbij is wel mijn vraag wat verstandiger is om te doen. Nu heb ik een mobo met een ingebouwde processor. Dit leek mij goedkoper en tevens beter qua performance. Alleen waarschijnlijk is dit wel overkill voor wat ik wil gaan doen. (Tevens zit er een realtek netwerk controller op. Nou lees ik dat hier nog wel is problemen mee zijn qua nas software. Dus moet hier nog een intel netwerk controller bij? Zo ja welke?)
Tevens heb ik voor de ram nu 2x 4gb dit is puur omdat ik al een computer heb waar ik ditzelfde geheugen in heb zitten maar dan 3 strips (12gb totaal). Dus van die 8gb kit pak ik er 1 weg als het waren. Dus er zit dan maar 4gb ram in.
De case vond ik er mooier uitzien en qua prijs gelijk met andere mini itx cases. Mocht iemand nog een andere weten ik sta altijd open voor suggesties!
Qua back ups die ik heb / wil maken zit ik momenteel max op 3tb. Tevens neem ik een 500gb schijf mee waar wat films opstaan maar waar ik ruimte zat op heb om genoeg films bij te plaatsen. Dus hou ik 2tb over voor eventueel meer back ups / andere dingen. Is het handiger ipv een 2tb en 3tb schijf 2x een 3tb schijf te halen zodat ik in de toekomst altijd genoeg heb voor bijna niks meer qua geld?
Alvast bedankt voor de hulp!!
Gebruiken als back up voor laptops / computers, en storage voor films etc etc.
Tevens wil ik de nas in Raid 5 zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 400 inc schijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een schijf van 500gb en een usb stick van 16gb als boot.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ram, mobo, case, voeding, harde schijven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niets specifieks.
Wat verwacht je van ons?
Mijn lijst controleren en eventueel aanpassingen doen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus N3150M-E | € 86,- | € 86,- |
1 | Aerocool XPredator Cube (Wit / Blauw) | € 42,93 | € 42,93 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 37,95 | € 37,95 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 200,83 |
Hierbij is wel mijn vraag wat verstandiger is om te doen. Nu heb ik een mobo met een ingebouwde processor. Dit leek mij goedkoper en tevens beter qua performance. Alleen waarschijnlijk is dit wel overkill voor wat ik wil gaan doen. (Tevens zit er een realtek netwerk controller op. Nou lees ik dat hier nog wel is problemen mee zijn qua nas software. Dus moet hier nog een intel netwerk controller bij? Zo ja welke?)
Tevens heb ik voor de ram nu 2x 4gb dit is puur omdat ik al een computer heb waar ik ditzelfde geheugen in heb zitten maar dan 3 strips (12gb totaal). Dus van die 8gb kit pak ik er 1 weg als het waren. Dus er zit dan maar 4gb ram in.
De case vond ik er mooier uitzien en qua prijs gelijk met andere mini itx cases. Mocht iemand nog een andere weten ik sta altijd open voor suggesties!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 90,95 | € 90,95 |
1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 113,- | € 113,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 203,95 |
Qua back ups die ik heb / wil maken zit ik momenteel max op 3tb. Tevens neem ik een 500gb schijf mee waar wat films opstaan maar waar ik ruimte zat op heb om genoeg films bij te plaatsen. Dus hou ik 2tb over voor eventueel meer back ups / andere dingen. Is het handiger ipv een 2tb en 3tb schijf 2x een 3tb schijf te halen zodat ik in de toekomst altijd genoeg heb voor bijna niks meer qua geld?
Alvast bedankt voor de hulp!!