Beste Tweakers, ik heb al een tijdje een nieuw systeem voor ogen. Momenteel werk ik op een MacBook Pro uit 2011 en die laat het wat betreft animatie werk afweten. Vandaar dat ik op zoek ben naar een werkstation. Ik zou graag van jullie willen weten of mijn lijstje goed is, zodat ik de computer binnenkort kan bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk animeren in Adobe After Effects en Cinema 4D. Daarnaast veelvuldig gebruik van Photoshop/Illustrator/Lightroom/Premiere. Echt een PC voor content creation dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- is een mooi bedrag, mag eventueel iets meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, MX Master Mouse en een Samsung S24D590L monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb getwijfeld om een Intel 5820k processor te nemen i.p.v. een 6700k. Dit puur om het renderen, maar ik vind het belangrijker dat ik tijdens het bewerken genoeg snelheid heb. Daarbij helpt de hogere kloksnelheid van de 6700k en een goede gpu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet zozeer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een aardig werkpaard zijn, waarmee ik nog een tijdje vooruit mee kan. De pc dient voor semi-professioneel werk.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, anders had ik toch de 5820k overwogen, om zodoende een hogere kloksnelheid te hebben en meerdere kernen. Ik wil eerst kijken in hoeverre ik het nodig ga hebben met de 6700k.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of de componenten in dit lijstje goed op elkaar aansluiten en of ik iets over het hoofd zie. Het is de bedoeling dat ik vandaag nog de pc kan bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk animeren in Adobe After Effects en Cinema 4D. Daarnaast veelvuldig gebruik van Photoshop/Illustrator/Lightroom/Premiere. Echt een PC voor content creation dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- is een mooi bedrag, mag eventueel iets meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, MX Master Mouse en een Samsung S24D590L monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb getwijfeld om een Intel 5820k processor te nemen i.p.v. een 6700k. Dit puur om het renderen, maar ik vind het belangrijker dat ik tijdens het bewerken genoeg snelheid heb. Daarbij helpt de hogere kloksnelheid van de 6700k en een goede gpu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet zozeer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een aardig werkpaard zijn, waarmee ik nog een tijdje vooruit mee kan. De pc dient voor semi-professioneel werk.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, anders had ik toch de 5820k overwogen, om zodoende een hogere kloksnelheid te hebben en meerdere kernen. Ik wil eerst kijken in hoeverre ik het nodig ga hebben met de 6700k.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of de componenten in dit lijstje goed op elkaar aansluiten en of ik iets over het hoofd zie. Het is de bedoeling dat ik vandaag nog de pc kan bestellen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 369,95 | € 369,95 |
| 1 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | € 149,- | € 149,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC | € 313,95 | € 313,95 |
| 1 | WD Green HDD, 2TB | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Wit/Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK4/32 | € 166,50 | € 166,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 156,50 | € 156,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.471,65 | |