Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

T-Mobile filterd alle SMTP via 4G

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thidox
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-06 10:02
Zojuist viel mij op dat T-Mobile op haar 4G al het verkeer over SMTP (dus ook via SSL/TLS!) filterd en stuurt via tmobile-filter.capitar.com.
Vervolgens relayed T-Mobile deze email niet verder naar de originele SMTP server maar verzend deze via het betreffende filter, dit zorgt er dus voor dat zaken als DKIM niet langer werken.

Nu is mijn vraag, zijn dit soort praktijken wel legaal, want het lijkt me toch dat dit soort dingen niet horen? :(

Thidox wijzigde deze reactie 02-03-2016 14:21 (1%)
Reden: verduidelijking

Beste antwoord (via Thidox op 02-03-2016 14:26)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zei de helpdesk van T-Mobile? Wat staat er in je algemene voorwaarden?

Sorry maar als jij klant van mij bent zonder enige SLA of afspraken, maak ik zelf wel uit wat ik op mijn netwerk wel/niet afdwing. De "klacht" uit jouw startpost lijkt mij niet te vallen onder enige vorm van netneutraliteit en lijkt mij, in die vorm, dus volledig legaal.

Xbox Live: OctagonQontrol

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:56
Ja die zijn legaal en ook vrij standaard. Gebeurt overigens ook voor HTTP enz.

johnkeates wijzigde deze reactie 02-03-2016 14:22 (31%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zei de helpdesk van T-Mobile? Wat staat er in je algemene voorwaarden?

Sorry maar als jij klant van mij bent zonder enige SLA of afspraken, maak ik zelf wel uit wat ik op mijn netwerk wel/niet afdwing. De "klacht" uit jouw startpost lijkt mij niet te vallen onder enige vorm van netneutraliteit en lijkt mij, in die vorm, dus volledig legaal.

Xbox Live: OctagonQontrol

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:09
Gebruik ook t-mobile maar mails vanaf mijn telefoon komen gewoon direct met SMTPS (port 465) op m'n eigen mailserver binnen. Zit zo te zien niets tussen.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True