Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met een Photoshop action handel ik voor duizenden PSD bestanden de stappen af om het kleurprofiel aan te passen en de afbeelding via "Save for web" als JPG op te slaan. Dat werkt prima.

Nu wil ik een handeling toevoegen die niet altijd uitgevoerd kan worden, namelijk: Verkleinen > Gebaseerd op "Transparante pixels". Hiermee wordt een eventueel transparante rand rondom de afbeelding weggehaald.
Niet alle afbeeldingen hebben echter deze transparante rand, waardoor het dialoogvenster verschijnt met alternatieve (overgebleven) opties waar een handmatige keuze noodzakelijk is. Dit stopt de automatische afhandeling dus.

Ik dacht dit op te lossen met voorwaardelijke stappen, maar de voorwaarde die in mijn geval nodig is, is niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PEYJPCE.png

Het negeren en loggen van de afbeeldingen waarvoor de handeling niet kan worden uitgevoerd heeft niet mijn voorkeur, omdat je dan alsnog daarna met een nieuwe selectie afbeeldingen aan de slag moet (met een aangepaste action). Voordeel is natuurlijk wel dat de automation doorloopt zonder te worden onderbroken door het dialoogvenster. Eigenlijk moet er een alternatieve keuze worden vastgelegd wanneer de eerste optie in het dialoogvenster niet beschikbaar is.

Is wellicht iemand bekend met een dergelijke situatie?