Beste Tweakers sinds september heb ik besloten om geld te sparen voor een nieuwe game PC. De afgelopen 5 jaar heb ik dit gedaan op mijn asus laptop en het beestje begin op te raken. Wat een topper was/is dit geweest. Het is een ASUS N73SV voor de mensen die het leuk vinden om te weten. Na maanden kijken op tweakers ben ik wel redelijk bekend geworden met de BBGuides en heb ik besloten om een topic te maken voor een nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal vooral gebruikt worden voor gamen. Ik speel de spellen World of Warcraft, CS GO, Rocket League en Football Manager. Met een beter systeem zal ik ook GTA 5 op de pc kopen ipv playstation 4. Ik vind gameplay altijd belangrijker dan graphics en vind het nooit erg om me instellingen lager te zetten om meer fps te krijgen. Toch lijkt het me wel een keer lekker om Rocket League en World of Warcraft op hoge instellingen te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 900 euro kosten inclusief assemblage liever lager! Ik heb bijvoorbeeld ook mooie desktops van rond de 650 euro gezien en scheelt toch voor een student! Misschien kan ik dan gaan kijken voor een 144 hertz scherm..
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Spullen die ik mee kan nemen naar mijn nieuwe systeem zijn:
Asus monitor VS247
Steelseries koptelefoon
Steelseries Muis
Dell toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem hoeft niet heel spectaculair te zijn maar moet vooral innovatief zijn. Ik wil mee kunnen wanneer er nieuwe hardware uitkomt. Een 6e generatie CPU lijkt me bijvoorbeeld belangrijk. Net als het gebruik van een SSD kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua CPU zeker een Intel ongelofelijk hoe sterk mijn laptop met i7-2200 nog presteert. Merken van andere componenten maken me echt niks uit. Mijn keuzes zijn allemaal uit de BBG gehaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, geluidsniveau, lichtjes en dergelijke maken me niet zoveel uit. Bang voor buck vind ik belangrijker.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. Vind het toch een beetje eng als je zoveel geld in een systeem stopt.
Wat verwacht je van ons?[i]
BANG FOR BUCK. Geld groeit niet op me rug en het is flinke afweging geweest om een nieuw systeem te gaan aanschaffen. Ik game best veel dus het is het zeker waard en met jullie laatste advies kan het niet mis gaan. Prestaties zijn belangrijk, maar soms iets upgraden om betere prestaties te krijgen vind ik niet erg. Op dit moment speel ik toch geen hele zware spellen. Ik denk te kunnen besparen op de videokaart en later op V&A op tweakers een dikke videokaart te kunnen kopen.
650-900 is best een groot verschil en hoop dat jullie kunnen helpen. Dit systeem http://www.medion.com/nl/...pc-p5207-f-410020791.htmlbijvoorbeeld zou op dit moment perfect voor mij zijn en kan ik eenvoudig upgraden toch?
Bij Alternate zou ik op dit ongeveer uitkomen
Zoals ik al vertelde, alles op de processor na heb ik vanuit de BBG van maart gehaald. Er is ruimte voor verbetering maar alleen als dit echt nodig is!
Processor, moederbord, voeding en behuizing inmiddels vervangen naar:
Meer suggesties????
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal vooral gebruikt worden voor gamen. Ik speel de spellen World of Warcraft, CS GO, Rocket League en Football Manager. Met een beter systeem zal ik ook GTA 5 op de pc kopen ipv playstation 4. Ik vind gameplay altijd belangrijker dan graphics en vind het nooit erg om me instellingen lager te zetten om meer fps te krijgen. Toch lijkt het me wel een keer lekker om Rocket League en World of Warcraft op hoge instellingen te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 900 euro kosten inclusief assemblage liever lager! Ik heb bijvoorbeeld ook mooie desktops van rond de 650 euro gezien en scheelt toch voor een student! Misschien kan ik dan gaan kijken voor een 144 hertz scherm..
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Spullen die ik mee kan nemen naar mijn nieuwe systeem zijn:
Asus monitor VS247
Steelseries koptelefoon
Steelseries Muis
Dell toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem hoeft niet heel spectaculair te zijn maar moet vooral innovatief zijn. Ik wil mee kunnen wanneer er nieuwe hardware uitkomt. Een 6e generatie CPU lijkt me bijvoorbeeld belangrijk. Net als het gebruik van een SSD kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua CPU zeker een Intel ongelofelijk hoe sterk mijn laptop met i7-2200 nog presteert. Merken van andere componenten maken me echt niks uit. Mijn keuzes zijn allemaal uit de BBG gehaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, geluidsniveau, lichtjes en dergelijke maken me niet zoveel uit. Bang voor buck vind ik belangrijker.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. Vind het toch een beetje eng als je zoveel geld in een systeem stopt.
Wat verwacht je van ons?[i]
BANG FOR BUCK. Geld groeit niet op me rug en het is flinke afweging geweest om een nieuw systeem te gaan aanschaffen. Ik game best veel dus het is het zeker waard en met jullie laatste advies kan het niet mis gaan. Prestaties zijn belangrijk, maar soms iets upgraden om betere prestaties te krijgen vind ik niet erg. Op dit moment speel ik toch geen hele zware spellen. Ik denk te kunnen besparen op de videokaart en later op V&A op tweakers een dikke videokaart te kunnen kopen.
650-900 is best een groot verschil en hoop dat jullie kunnen helpen. Dit systeem http://www.medion.com/nl/...pc-p5207-f-410020791.htmlbijvoorbeeld zou op dit moment perfect voor mij zijn en kan ik eenvoudig upgraden toch?
Bij Alternate zou ik op dit ongeveer uitkomen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 211,95 | € 211,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate | € 213,- | € 213,- |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 53,60 | € 53,60 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 691,35 | |
Zoals ik al vertelde, alles op de processor na heb ik vanuit de BBG van maart gehaald. Er is ruimte voor verbetering maar alleen als dit echt nodig is!
Processor, moederbord, voeding en behuizing inmiddels vervangen naar:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 748,55 | |
Meer suggesties????
Alvast bedankt!