Hoi!
Ik zal even beginnen met het uitleggen van de situatie, dat zal zeker helpen bij de iiteindelijke vraag.
Ik ben (naast IT'er
) een freelance geluidstechnicus. Ik ga binnenkort een andere mixer kopen, maar zit met een uitdaging. Mijn oog is gevallen op een Behringer XR18, een volledig (en ook uitsluitend) via PC/tablet bedienbare mixer. Het idee is om de Behringer zelf als prikblok bij het podium te leggen en zelf met de tablet (moet nog aangeschaft worden, maar ik neig naar een Android tablet vanwege kosten en functionaliteit in de Android app van deze mixer) in de zaal te gaan staan. So far, so good.
Echter zal ik in diverse situaties ook de pauze muziek moeten verzorgen. Dit betekent dus dat ik op de stereo-aux (kanaal 17/18) iets aan moet sluiten waar muziek uit komt, zodat ik tussen de band door wat muziek aan kan schuiven.
Eerste (obvious) oplossing: telefoon of mp3 speler aan de kabel en constant door laten lopen. Nadelen: geen muziek kunnen "instarten", geen controle over nummers (gooi maar een lijstje op shuffle en gaan). Niet echt mijn eerste keus dus.
De andere oplossing: streamen vanaf de tablet waar ik ook de mixer mee bedien. Echter loop ik hier een beetje in vast. Wat ik eigenlijk wil is in de 19" case waar straks de mixer in komt te zitten een zelfstandig functionerend apparaat zetten die in hetzelfde netwerk komt te hangen als de mixer en tablet. Stroom er op, kies bij het afspelen het streaming device, schuif open en gaan.
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Ik zal even beginnen met het uitleggen van de situatie, dat zal zeker helpen bij de iiteindelijke vraag.
Ik ben (naast IT'er
Echter zal ik in diverse situaties ook de pauze muziek moeten verzorgen. Dit betekent dus dat ik op de stereo-aux (kanaal 17/18) iets aan moet sluiten waar muziek uit komt, zodat ik tussen de band door wat muziek aan kan schuiven.
Eerste (obvious) oplossing: telefoon of mp3 speler aan de kabel en constant door laten lopen. Nadelen: geen muziek kunnen "instarten", geen controle over nummers (gooi maar een lijstje op shuffle en gaan). Niet echt mijn eerste keus dus.
De andere oplossing: streamen vanaf de tablet waar ik ook de mixer mee bedien. Echter loop ik hier een beetje in vast. Wat ik eigenlijk wil is in de 19" case waar straks de mixer in komt te zitten een zelfstandig functionerend apparaat zetten die in hetzelfde netwerk komt te hangen als de mixer en tablet. Stroom er op, kies bij het afspelen het streaming device, schuif open en gaan.
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
- [b]Google Chromecast[/b]
- Kan niet zelfstandig functioneren, heeft HDMI aansluiting nodig
- [b]Apple TV 3[/b]
- Betaalbaar
- kan zelfstandig fuctioneren
- Schijnt niet heel soepel met Android apparaten overweg te kunnen waardoor ik gebonden wordt aan een (dure) iPad.
- Heeft ook nog een S/PDIF to analog converter nodig om aangesloten te kunnen worden.
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95