Webshop systeem multi vendor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183950

Topicstarter
Er zijn talloze webshop-systemen te vinden vandaag de dag met al de bijbehorende extensies. Zelf ben ik dan ook op zoek naar een webshop die de mogelijkheid biedt voor een 'multi-vendor' extensie of die uit zichzelf al een multi vendor webshop is.

Nu zijn er talloze opties, echter ben ik er geen tegen gekomen die de volgende opzet heeft:

De consument kan eenmaal product A zien in de product catalog. Product A, die meerdere leveranciers aanbieden, dus ook met verschillende prijzen. Dus product A kan geleverd worden door leverancier Y en ook leverancier Z. Een beetje zoals Tweakers pricewatch dus. Als je zoekt op product A, dan zie je die eenmaal staan in de resultaten, met de goedkoopste prijs van goedkoopste leverancier. Klik je op product A, dan zie je een lijst met andere leveranciers en hun prijzen.

Er zijn talloze mogelijkheden waar meerdere leveranciers hun eigen producten kunnen toevoegen. Maar als je dan een product catalog hebt, staan sommige producten dus dubbel erin(aangezien meerdere leveranciers zelfde product leveren).

Indien geen van jullie bekend is met zo'n optie: welke webshop systeem is het best customizable, zodat ik deze functionaliteit zelf kan toevoegen(PHP, Mysql)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 183950 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:06:

Indien geen van jullie bekend is met zo'n optie: welke webshop systeem is het best customizable, zodat ik deze functionaliteit zelf kan toevoegen(PHP, Mysql)?
Notepad... Kan je zelf PHP & MySQL statements/code in programmeren en een webshop maken die 100% aansluit bij jouw functioneel & technisch design.

Maar zoals je aangeeft heb je al talloze webshop-systemen vergeleken. Ik mis alleen welke en waarom deze niet voldoen. Ook mis ik of je bijvoorbeeld contact hebt gezocht met 1 of 2 leveranciers van een dergelijk systeem om te vragen of er aanvullende documentatie/plugins zijn om jouw wens wel werkend te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Notepad... Kan je zelf PHP & MySQL statements/code in programmeren en een webshop maken die 100% aansluit bij jouw functioneel & technisch design.

Maar zoals je aangeeft heb je al talloze webshop-systemen vergeleken. Ik mis alleen welke en waarom deze niet voldoen. Ook mis ik of je bijvoorbeeld contact hebt gezocht met 1 of 2 leveranciers van een dergelijk systeem om te vragen of er aanvullende documentatie/plugins zijn om jouw wens wel werkend te krijgen.
Klopt, maar het heeft geen zin om het wiel tweemaal uit te vinden. Als zo'n systeem al bestaat, dan kan ik dat net zo goed gebruiken.

Systemen die ik al heb vergeleken en die de functionaliteit van 'multi-vendor' wel hebben, maar niet op de manier waar ik eigenlijk naar op zoek was :

- Magento, in combinatie met verschillende 'marketplace' extensies
- Opencart, in combinatie met 'multi-vendor/dropshipper' extensie
- Cs cart in combinatie met verschillende extensies
- Drupal

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 02-03-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarom zou je überhaupt de leveranciers willen tonen?
En wie gaat de data van alle leveranciers bijhouden?

Als ik naar een leverancier ga en daar veel producten bestel krijg ik korting.
Hoe ga jij verwerken dat je liever hebt dat klanten bij leverancier X bestellen dan bij leverancier Y als de prijs bij Y voor de klant goedkoper lijkt maar bij X de kwantum korting aantrekkelijker is?
Oftewel: staffel management?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 23:27
Wat ontbrak er aan de systemen die jij noemt? (Dus magento, opencart en cs cart met hun extensies?)

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrPepper schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:38:
Wat ontbrak er aan de systemen die jij noemt? (Dus magento, opencart en cs cart met hun extensies?)
Het feit dat er door de consument bij een product gekozen kan worden voor meerdere leveranciers.

Bij de eerder genoemde systemen zit het dus zo: meerdere leveranciers kunnen hun producten toevoegen. Echter wanneer twee leveranciers hetzelfde product toevoegen, wordt deze dus ook tweemaal gelijst. Bij mijn concept is dat dus niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 183950 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:15:
[...]

Klopt, maar het heeft geen zin om het wiel tweemaal uit te vinden. Als zo'n systeem al bestaat, dan kan ik dat net zo goed gebruiken.
+
Anoniem: 183950 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:59:
[...]

Het feit dat er door de consument bij een product gekozen kan worden voor meerdere leveranciers.
Gemak dient de mens? Ik denk, maar dat ben ik, dat je met een simpele SQL-query je resultaat-pagina's heel simpel kan herindelen met 1 produkt en meerdere leveranciers erbij net zoals http://tweakers.net/pricewatch/ want daar staat een TV ook niet 58x genoemd omdat er 58 leveranciers zijn. De UID voor een produkt is EAN en niet "55 incch televisie met 1080 beeldpunten".

No offense maar maatwerk is altijd aan de orde van de dag bij een site met een bepaalde functionaliteit; als je dat wiel niet wil/kan uitvinden, dan houdt het een beetje op, denk ik zo...

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 04-03-2016 15:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:09:
[...]

+

[...]

Gemak dient de mens? Ik denk, maar dat ben ik, dat je met een simpele SQL-query je resultaat-pagina's heel simpel kan herindelen met 1 produkt en meerdere leveranciers erbij net zoals http://tweakers.net/pricewatch/ want daar staat een TV ook niet 58x genoemd omdat er 58 leveranciers zijn. De UID voor een produkt is EAN en niet "55 incch televisie met 1080 beeldpunten".

No offense maar maatwerk is altijd aan de orde van de dag bij een site met een bepaalde functionaliteit; als je dat wiel niet wil/kan uitvinden, dan houdt het een beetje op, denk ik zo...
Er zijn meerdere manieren waarop je dit kan aanpakken. Of je hebt een mysql tabel waarin alle producten vermeld staan en daarnaast welke leveranciers dit aanbieden. Andere optie is dat elke leverancier zijn eigen product toevoegt.

Tuurlijk kan je het wel filteren met een Mysql query, maar het is nou eemaal zo dat verschillende leveranciers verschillende benamingen etc zullen gebruiken, waardoor het niet echt waterdicht is.

Verder is het natuurlijk van belang dat de checkout/betaling ook goed verloopt achter de schermen(in het gecodeerde gedeelte).

Dat is de reden dat ik graag wou weten of er niet al zo'n soortgelijk systeem bestond. Zoniet, hoor ik graag welke het meest customizable zou zijn, zodat ik het zelf kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534566

Voor het E-commerce platform Virtuemart (uitbreiding van Joomla) is deze uitbreiding beschikbaar:
http://vmmp.webkul.com/jvmmp/.
Mocht er functionaliteit missen, kun je altijd de developer een mailtje sturen om te vragen of zij dat kunnen implementeren.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 534566 op 18-03-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DJMaze schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:22:
Waarom zou je überhaupt de leveranciers willen tonen?
Denk aan bol.com en amazon. Die verkopen zelf producten, maar bieden ook andere verkopers de mogelijkheid om via hun platform te verkopen. Je bestelt dan als klant via het portaal, maar eigenlijk direct bij de verkoper in kwestie.

Ik gok dat topicstarter op zoek is naar zoiets?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534566

Orion84 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Denk aan bol.com en amazon. Die verkopen zelf producten, maar bieden ook andere verkopers de mogelijkheid om via hun platform te verkopen. Je bestelt dan als klant via het portaal, maar eigenlijk direct bij de verkoper in kwestie.

Ik gok dat topicstarter op zoek is naar zoiets?
Mijn oplossing biedt die functionaliteiten aan. Volgens mij heeft die extensie alleen geen prijsvergelijker..
Pagina: 1