Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Topicstarter
Curaçao is minder eenvoudig. Ik heb curacao wel op de here kaarten staan maar de navigatie werkt niet. Voor diegene die op Curacao navigatie willen gebruiken op hun smartphone heb ik de volgende mogelijkheden gevonden:

Windows phone (Lumia 640 met 8.1): Mapfactor GPS navigation. Je kunt de app downloaden en vervolgens de kaart van curacao downloaden via wifi of alvast thuis . Daarna heeft de navigatie geen mobiele dataverbinding nodig om te functioneren. De navigatie werkt prima. Er is één nadeel: bij het invoeren van een adres wil de navigatie ook de regio hebben voordat je de straatnaam kunt invoeren. Zonder regio kun je ook geen straatnaam invullen. Wel krijg je een lijst met de regionamen.

Iphone (6s): Be on road. Ook hier kun je de kaart van curacao downloaden en opslaan. je hebt dan geen mobiele dateverbinding nodig. Deze werkt an sich ook goed alhoewel ik die van Mapfactor prettiger vindt.

Let wel: ik had ook een travel en surf pakket gekocht om een mobiele data verbinding te hebben maar op curacao werkt dit zeer beperkt en soms helemaal niet.

Note: be on road is er ook voor android. Echter voor Android kun je de kaart voor curacao niet vinden. deze staat gewoon niet in het lijstje.

Ik heb al op meerdere plekjes op deze wereld here drive (of here maps) gebruikt om offline te kunnen navigeren maar curacao is lastiger dan de meeste plekjes ondanks dat het redelijk ontwikkeld land is met veel Nederlandse infrastructuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wat is precies de reden om dit topic te starten?
Zelf ben ik opzoek naar een goede android app voor navigatie op Rhodos, Griekenland. Raad je er 1 aan?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

thewizard2006 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:14:
Wat is precies de reden om dit topic te starten?
Zelf ben ik opzoek naar een goede android app voor navigatie op Rhodos, Griekenland. Raad je er 1 aan?
https://support.google.com/gmm/answer/6291838?hl=en ?
Google Play: Rhodes Map offline ?

Geen idee welke versie van Android je hebt en hoeveel storage je op je device hebt maar volgens mij kan er wel het e.e.a. geinstalleerd & gebruikt worden :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
MAX3400 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:17:
[...]

https://support.google.com/gmm/answer/6291838?hl=en ?
Google Play: Rhodes Map offline ?

Geen idee welke versie van Android je hebt en hoeveel storage je op je device hebt maar volgens mij kan er wel het e.e.a. geinstalleerd & gebruikt worden :)
tnx, google maps is inderdaad handig. Wist niet dat dit zo makkelijk kon :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

thewizard2006 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:24:
[...]

tnx, google maps is inderdaad handig. Wist niet dat dit zo makkelijk kon :)
Gebruik ik regelmatig op mijn Nexus 7 WiFi... Tablet in de auto, ODB2-dongle in auto prikken en dan Torque Pro opstarten. Kan ik precies zien/bewijzen waar ik heb gereden, hoe laat, hoe hard, welk verbruik etc.

Zorg er wel voor dat je Google Offline even probeert voordat je op vakantie gaat; dat je tijdig de correcte data / routes / POI / etc download voor gebruik op vakantie. d:)b

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Topicstarter
De reden om dit topic te starten is voor mij geweest dat ik best wel (onverwacht) veel uitdagingen heb ondervonden om offline te navigeren in Curacao maar uiteindelijk toch een oplossing heb gevonden.

Op de meeste plekken is het veel eenvoudiger. zeker als je de "Here drive" app al op je telefoon hebt staan. Ik kon zelfs de kaart van curacao vinden maar navigeren wilde ie niet.

Tot voor kort was het ook nog een stuk ingewikkelder om via google mapss offline te navigeren (zeker op een windows phone)

Eigenlijk had ik het topic misschien anders moeten noemen, iets als "moeilijke plekjes om te navigeren"of zo.

Als je googled vindt je vaak niet zomaar een oplossing, vandaar dat ik het topic had aangemaakt
Pagina: 1