Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtual disk extenden Windows Server 2012 R2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
Recent heb ik mijn complete server en bijbehorende storage moeten herinstalleren.
Voorheen als ik een schijf aan mijn virtual disk wou toevoegen kon dit gewoon.
De virtual disk is nu geconfigureerd als Fixed, en ik vermoed dat deze voor de installatie Thin provisioned was.

Het probleem is dat ik nu een nieuwe 3TB heb aangesloten, toegevoegd aan de storage pool, maar deze nu dus niet kan gebruiken om mijn virtual disk te extenden.

Mijn vraag, klopt mijn theorie en kan ik met een Fixed provisioning niet zomaar meer een ruimte toevoegen en zou dat wel moeten kunnen, hoe?

Een screenshot ter verduidelijking van het verhaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.makeathumbnail.com/thumbnails/image463215.png

Alle reacties

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:33

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hoe ziet de situatie er uit in het oude vetrouwde disk management? Kun je daar de disk niet extenden?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• markisoke
ElCondor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:55:
Hoe ziet de situatie er uit in het oude vetrouwde disk management? Kun je daar de disk niet extenden?
Had ik ook al naar gekeken, maar daar kan ik hem ook niet extenden, maar dat komt waarschijnlijk omdat de virtual disk nog niet groter is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DxkbZOz.png

Verwijderd

Van wat ik begrijp:
Met een fixed disk kun je hem alleen uitbreiden met een aantal disks dat minimaal gelijk is aan je column count. Thin provisioned disk heeft deze beperking inderdaad niet.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:33

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

BAM! Dat is nogal een beperking :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• markisoke
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:54:
Van wat ik begrijp:
Met een fixed disk kun je hem alleen uitbreiden met een aantal disks dat minimaal gelijk is aan je column count. Thin provisioned disk heeft deze beperking inderdaad niet.
En omzetten is natuurlijk ook geen optie, das ff een blunder die ik heb gemaakt nu ik de 16TB vol heb zitten :'( :'( :'(
Pagina: 1