Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een laptop aangezien mijn oude kapot is gegaan. Ik heb al een beetje rond zitten kijken op internet en vond het lastig om 1 goede laptop te vinden. Daarom vraag ik graag jullie hulp.

Wat ga je met je laptop doen?
Met name surfen op internet, series kijken, Youtube etc. Af en toe een documentje typen.

Wat is je budget?
300-400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zo nu en dan zal ik deze laptop mee nemen voor in de trein of naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever niet het merk Acer, heb daar geen goede ervaringen mee.
Daarnaast wil ik graag een mooi scherm wat niet al te groot, maar ook zeker niet te klein is. (13-15,6 inch)

Ik zit zelf te twijfelen of ik een Chromebook moet nemen of een Windows laptop. Aangezien ik het gevoel heb dat je voor minder dan 400 euro geen goede Windows laptop krijgt, en bij een Chromebook dan toch meer waar voor je geld hebt. Als ik voor een Chromebook kies zal dit waarschijnlijk de Toshiba Chromebook 2 (2015) worden, is dit dan een goede keuze? Kan iemand mij helpen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:01:
Ik zit zelf te twijfelen of ik een Chromebook moet nemen of een Windows laptop. Aangezien ik het gevoel heb dat je voor minder dan 400 euro geen goede Windows laptop krijgt, en bij een Chromebook dan toch meer waar voor je geld hebt. Als ik voor een Chromebook kies zal dit waarschijnlijk de Toshiba Chromebook 2 (2015) worden, is dit dan een goede keuze? Kan iemand mij helpen?
Een Chromebook zal prima voldoen voor jou toepassingen. Je moet dan echter wel rekening houden met een aantal zaken. Je documenten zullen een andere layout krijgen door Google Docs, programma's die je momenteel gebruik zullen (bijna) allemaal niet werken op je Chromebook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zo nu en dan zal ik deze laptop mee nemen voor in de trein of naar school
Begrijp dat je de laptop ook gebruikt voor school. Gebruik je op school nog bepaalde programma's?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Daarnaast wil ik graag een mooi scherm wat niet al te groot, maar ook zeker niet te klein is. (13-15,6 inch)
Een 'mooi' scherm is natuurlijk erg subjectief. Wat bedoel je met mooi? Mat, glossy, Full HD, scherp, goede inkijkhoeken?

Gooi ik je eisen in de Pricewatch krijg je nog best een grote lijst te zien. Er is dus keus genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 02-03-2016 10:21 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 15:24
Ik heb zelf deze keuze een paar maanden terug ook gemaakt. Heb toen de Toshiba Chromebook 2 gekocht en nog geen enkel moment spijt van gehad. Het scherm is prima op te werken (zeker vergeleken met het TN paneel van mijn vorige notebook), en het apparaat is echt lekker vlot. Opstarten binnen de 6 seconden en gelijk aan het werk. Let wel, zoals rens-br ook al vermeld, dat de software die je nu hebt, niet zal werken. Chromebook is eigenlijk gewoon een browser, meer niet. Als je, je nu kunt redden met alleen de browser, dan is het en goede keuze. Beetje Youtube, Netflix, Google Docs en Plex werkt allemaal. Kom je alleen op bepaalde sites waar ze zich vasthouden aan Silverlight (om een voorbeeld te geven, Ziggo's Horizon.tv), dan is dat een no-go.

Voor mij is het tot op heden geen beperking geweest, ik heb namelijk daarnaast nog een oudere notebook die wel gewoon Silverlight kan draaien en waar ik in een enkel geval een Word documentje op in elkaar kan tikken, maar mocht dit je dagelijkse bezigheid zijn zou ik het niet adviseren (overigens is de Chromebook 2 ook met een beetje tweak werk als Ubuntu machine te gebruiken, maar aangezien ik dit niet direct nodig heb, niet gedaan).

Strava & Untappd - Do not combine!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties Rens-br en Raznov. Ik ben mij er van bewust dat software van Windows niet zal gaan werken. Echter, de enige software die ik eigenlijk af en toe gebruikte was Microsoft Office. Google Docs zal voor mij ook wel voldoen denk ik.

Ik gebruik de laptop op school vooral om aantekeningen te maken, niet zozeer om programma's te gebruiken die ik voor school nodig heb. Deze programma's kan ik prima gebruiken op de computers van school.

Wat betreft het scherm wil ik graag goede inkijkhoeken en een mooie helderheid. Mat of glanzend maakt mij niet zoveel uit. Daarnaast is een Full-HD scherm natuurlijk mooi meegenomen.

Misschien handig om te vertellen is dat ik naast de laptop die ik ga aanschaffen momenteel geen andere computer/laptop heb. Deze laptop is vooral een tijdelijke oplossing omdat mijn laptop onverwachts stuk is gegaan, terwijl ik eigenlijk aan het sparen was voor een wat duurdere laptop. Zouden jullie dan voor een Chromebook gaan of toch voor een Windows laptop? En hebben jullie dan nog aanraders qua Windows laptops?

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-11 09:27
Dit is een goede windows laptop voor jouw eisen
pricewatch: Toshiba CB30-B-104
Redelijk weinig opslag, maar wel full HD scherm en niet te duur.
Ook 4 gb werkgeheugen is voldoende en daarbij wifi-ac is een pluspunt als je veel gebruik maakt van internet.

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
Zie je de laptop die je nu wilt kopen als tijdelijke vervanging totdat je een duurdere laptop kunt kopen? Dan zou ik voor een Chromebook gaan gezien je aangeeft je te kunnen redden met de mogelijkheden die een Chromebook biedt.

Wanneer je deze laptop langere tijd wilt gaan gebruiken, zijn de mogelijkheden van een Chromebook wellicht te beperkt. Indien je bijvoorbeeld drie jaar met de laptop wilt doen, zou ik toch voor een Windows laptop gaan. Als je over een jaar wel bepaalde applicaties nodig hebt, hoef je dan niet eerder dan nodig een weer andere laptop te kopen.

Een andere optie is voor nu een tweedehandse laptop kopen en doorsparen voor een duurdere, indien je het niet erg vindt een gebruikte laptop te kopen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
is het misschien niet iets om voor een tijdelijke laptop te gaan als zijnde een tweedehands uit de V&A?

Beperk je je uitgaven voor de laptop en kun je doorsparen voor de nieuwe.
Staan diverse leuke laptopjes tussen. Zeker voor jouw budget en misschien nog wel iets lager.

...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de hulp. Het is inderdaad een tijdelijke vervanging, maar het liefst heb ik natuurlijk een laptop waar ik wel een tijdje mee verder kan zodat er geen haast is met het beslissen met betrekking tot een nieuwe laptop. Helaas heb ik met 2e hands laptops ook slechte ervaringen en wil ik dit dus liever niet.

Ik denk dat ik toch maar voor een Chromebook ga. Toshiba Chromebook 2 dan de juiste keuze of zijn er betere alternatieven?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 15:24
Chromebooks zijn er diverse, zoals je vermelde valt voor jou Acer af, Acer Chromebook CB5-571-C506 is dan ook geen optie (alhoewel de specs voor de prijs écht goed zijn!) en anders een Asus C300MA-RO035 (resolutie is lager en ik dacht geen IPS paneel). De meeste andere CB's zijn een slag kleiner óf een stuk duurder óf natuurlijk een Windows systeem.

Strava & Untappd - Do not combine!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Ik heb zelf de Toshiba Chromebook 2 CB30-B-104 en ik kan je vertellen dat dit een erg fijn laptopje is voor de prijs. Hij is razendsnel en heeft een zeer goed scherm voor wat je ervoor betaalt. Verder nooit problemen gehad met performance(ja, als je belachelijk zware JavaScript websites gaat laden dan merk je wel wat haperingen, maar normale websites zoals Netflix en Spotify doen het prima).

Het enige nadeel is natuurlijk het besturingssysteem, maar als je bekend bent met de beperkingen dan zou ik zo deze laptop weer kopen, helemaal voor deze prijs.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Pagina: 1