Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaak17
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02-2022
Beste Tweakers,

Ik zit met de volgende vraag/probleem:

Jaren lang gebruik ik een Windows computer en jaren lang houd ik een harde schijf bij met muziek.
Nu heb ik mij laten vertellen dat een Macbook veel beter werkt met muziek en dj programma's
Heb vorige week een Macbook air aangeschaft en het werkt inderdaad geweldig alleen zit ik nu met het probleem dat mijn harde schijf niet zichtbaar word in mijn Mac.

Nu heb ik eens gelezen op internet en daar schrijven ze allemaal op dat ik mijn schijf moet formatteren en opnieuw moet beginnen.
Er staat 4TB aan muziek op mijn harde schijf en deze kan ik niet zomaar overzetten.

Wie heeft er voor mij een oplossing hoe ik mijn schijf kan gebruiken op mijn Mac?

Mijn dank is groot.

Met vriendelijke groet,
Jack Dohmen

[ Voor 0% gewijzigd door Jaak17 op 02-03-2016 09:58 . Reden: fout ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 15:13
Staat de schijf in NTFS ? Dan zou ze read only moeten zijn in mac.
Fat en Exfat werken normaal op mac.
Je moet eens in disk utility gaan (schijfhulpprogramma) , om te kijken of die daar al herkend word.

Oh, en heb je een backup van al die muziek ? Ik raad je toch om een backup te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat Soulshaker zegt; als je schijf als NTFS of FAT32 geformatteerd is (meestgebruikt in windows omgeving) dan moet je hem tenminste kunnen zien in osX. Je kunt native naar een NTFS schijf niet schrijven, maar daar heeft Paragon (bijvoorbeeld) een oplossing voor. In alle eerlijkheid, als je zegt dat de schijf niet 'zichtbaar' wordt, klinkt het alsof je een kabeltje bent vergeten aan te sluiten?

Bekijk op een windows pc even hoe je schijf ingedeeld is (NTFS of anders) en bepaal daarna wat je volgende stap moet zijn. Je kunt er voor kiezen om een NTFS plugin te installeren (zoals die van paragon) maar de ervaringen daarmee zijn wisselend en je betaald een klein bedrag voor de software. Je kunt je schijf ook formatteren naar HFS of FAT32, maar dat betekend dat je de data die erop staat eerst ergens anders moet kunnen stallen. Let er op dat een HFS schijf niet door windows pc's gelezen kan worden.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:19
Kijk eerst in Disk Utility voordat je verder gaat.

Afbeeldingslocatie: http://jafdip.com/wp-content/uploads/2009/07/disk_utility1.png

[ Voor 33% gewijzigd door absrnd op 02-03-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
Pixeltje schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:44:
Let er op dat een HFS schijf niet door windows pc's gelezen kan worden.
Als het goed is kan je dit prima doen met de HFS+ drivers in het bootcamp pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.macupdate.com/app/mac/26288/ntfs

Deze moet je hebben. Daarmee behoren al je problemen tot het verleden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik gebruik zelf ook Paragon NTFS for Mac. Draait hier prima. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat Apple OS X wel toestaat om NTFS geformatteerde partities te lezen. Maar het niet toestaat om er ook naar te kunnen schrijven.

Als je een harde schijf met 4 tb aan muziek hebt, dan ben ik geneigd om een tweede harde schijf te halen en die als een backup te gebruiken. Ik heb zelf ook een externe HD die als backup gebruikt wordt voor mijn muziek collectie. Die heb ik als NTFS gelaten zodat mijn beide Windows laptops hem ook kunnen benaderen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
SandsOfArrakis schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:18:
Ik gebruik zelf ook Paragon NTFS for Mac. Draait hier prima. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat Apple OS X wel toestaat om NTFS geformatteerde partities te lezen. Maar het niet toestaat om er ook naar te kunnen schrijven.

Als je een harde schijf met 4 tb aan muziek hebt, dan ben ik geneigd om een tweede harde schijf te halen en die als een backup te gebruiken. Ik heb zelf ook een externe HD die als backup gebruikt wordt voor mijn muziek collectie. Die heb ik als NTFS gelaten zodat mijn beide Windows laptops hem ook kunnen benaderen.
Huh dat komt om dat het een Microsoft proprietary file format is. Zelfs al zou OSX dit kunnen lezen en schrijven, dan mag dit niet omdat NTFS een gelicenseerd formaat is. Wat overigens ook al lang out datet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe je weinig aan ben ik bang, dat wordt toch formatteren..
Pagina: 1