Nieuwe onderdelen aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-05 15:35
Ik zou graag een aantal nieuwe onderdelen voor mijn desktop willen aanschaffen maar ik ben nog vrij nieuw in dit gebied. Ik krijg fps drops tijdens games zoals fallout 4, MGS phantom pain en zelfs bij CS:GO. Ik wil upgraden zodat ik dan meteen weer een paar jaar mee zoet ben.
...

Mijn huidige onderdelen in mijn desktop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock P55M Pro€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 670 FTW€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GX 650W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

En 4x Corsair Memory 2GB DDR3 Memory (VS2GB1333D3) (kon het niet vinden op tweakers)

Standaard fan op de proceccor, en verder geen extra fans in me desktop. Het kapje van de kast is eraf en het wordt heel snel warm.
...
Ik zou graag me moederbord, proccecor, cpu fan en kast willen vervangen met het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 338,90€ 338,90
1MSI Z97 GAMING 5€ 141,95€ 141,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,75

Is dit een goede setup of kan ik beter wat anders vervangen? Of moet ik wat extra dingen bijkopen?

Ik hoor graag van jullie.

Update
Dit zijn de volgende onderdelen waaruit mijn pc nu bestaat.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,34€ 249,34
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,95€ 147,95
1EVGA GeForce GTX 670 FTW€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 67,95€ 67,95
1Cooler Master GX 650W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,04

Ik ben nu alles aan het aansluiten. Ik moet alleen nog de ssd en hdd aansluiten dan ben ik klaar als het goed is.

update 2
Alle fans draaien maar ik krijg geen beeld te zien =(

update 3
Heb beeld, maar hij vindt me HDD niet die ik in SATA6G_2 heb gedaan. SATA6g_1 zit me ssd en in SATA6g_4 zit me disc drive.
...

[ Voor 98% gewijzigd door astin op 11-03-2016 13:32 ]

Beste antwoord (via astin op 11-03-2016 17:06)

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-06 21:52
Ik weet niet of dat moederbord ook een SATA controller heeft die niet van Intel is? Die kan nog wel eens uitgeschakeld zijn als je bepaalde PCIe lanes bezet hebt. Maar die wil je sowieso niet gebruiken voor je boot drives.
Zorg dat hij aangesloten zit op de Intel SATA poorten.
Er is geen reden waarom het niet zou werken.
Helpt ook om te kijken of je UEFI of BIOS ingesteld hebt. Die oude is waarschijnlijk in mbr vorm (legacy/bios) geformatteerd, als je ergens zoekt op legacy in boot instellingen. Of compatibility mode o.i.d.
Anders herkent ie alleen GPT (uefi)schijven.
Succes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Wat is je budget? Misschien kun je een skylake setje kopen : i5 6x00 ddr4 bordje en ddr4 ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie geen enkele reden dat je wil upgraden/vervangen. Daarnaast is de startpost lastig leesbaar; heb weinig tot geen zin om elk linkje apart open te klikken.

Aangezien je redelijk nieuw zegt te zijn; waarom kies je voor een CPU die al bijna 2 jaar oud is, een bak geld kost ten opzichte van nieuwere CPU's en (ook) geschikt is voor overclocking?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:11
Zet aub je lijstje even in een overzichtelijker lijstje: Handleiding Pricewatch. Voeg dan ook even de specificaties van je geheugen en voeding toe (welk merk en type?). Ik mis de behuizing ook nog.

Waarom wil je upgraden en wat wil je met het systeem gaan doen na de upgrade?

Je geeft aan dat je naast de standaard fan op de CPU geen fans in de desktop hebt, dus ook geen case fans? Daar moet je er minimaal één aan de achterkant van hebben om de warmte een beetje naar buiten te leiden. Ik zie geen SSD in je lijstje, als je wilt gaan upgraden is een SSD wel een must. Hierdoor krijg je een responsief systeem, echter beïnvloed dit niet het aantal FPS in games. Daarvoor zul je je CPU en/of videokaart moeten upgraden (als je merkt dat je met je huidige set-up te kort komt).

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
Ik wil rond de 500 uitgeven. En ik wil een systeem hebben die weer 5-10 jaar mee kan. Mijn desktop die al 7 jaar oud is had ik alleen de voeding en de videokaart vervangen en wat extra ram bijgedaan maar dat is onderhand ook al weer 3 jaar geleden gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 15:53
Denk dat je met een nieuwe videokaart veel meer performance boost krijgt dan je processor vervangen Ik zou een GTX970 of 390 halen. En lekker gamen op dat ding.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

astin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:53:
Ik wil rond de 500 uitgeven. En ik wil een systeem hebben die weer 5-10 jaar mee kan.
Tja, als je de komende 5 tot 10 jaar CS:GO blijft spelen, dan moet dat lukken. Maar als je volgend jaar Battlefield 5 of misschien over 2 jaar Fallout 5 wil spelen, dan heb je alweer (waarschijnlijk) geld nodig voor de volgende upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
Maar is dit een redelijke setup of mis ik iets belangrijks? Zoals Koen179 al had aangegeven dat ik een ssd en een case fan moet hebben. En welke ssd en case fan zijn een aanrader?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen179
Eens met Joenino, een videokaart zal de slimste investering zijn als je lekker wilt gamen. Als je daarnaast ook nog eens je processor en moederbord wilt vervangen kom je al snel op 650/700 euro voor een upgrade (boven je budget dus). Je kan je processor en moederbord later vervangen, en nu een mooie videokaart kopen zoals de GTX 970 of 390.

Een of twee case fans is wel aan te raden, je wilt geen componenten die te heet worden. Je kunt in principe simpele case fans kopen van 5/10 euro per stuk, maar je kunt ook gelijk voor kwalitatief betere fans gaan (betere luchtverplaatsing). Denk hierbij aan de pricewatch: Noctua NF-F12 PWM, 120mm of pricewatch: Corsair AF120 Quiet Edition, 120mm. Het is zonde om dure componenten in je desktop te zetten en ze niet te voorzien van voldoende koele lucht. Je kunt het vergelijken met het adopteren van kinderen en ze vervolgens geen eten geven :P (misschien niet de beste vergelijking :+).

Voor een SSD heb je de keus uit verschillende merken, zoals Crucial, Samsung en Kingston. Ik zou gelijk voor 240/250GB gaan, 120GB is wat krap.

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
Kan ik mijn oude interne hdd Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB installe op de z170 pro gaming motherboard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJRef
uiteraard, zolang hij gewoon een SATA aansluiting heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En dat kon niet in Nieuwe onderdelen aanschaffen waar je op zoek bent naar een upgrade maar de posters ook een beetje laat zwemmen met geen updates? En nu heb je ineens een Z170 op het oog/in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
Dat klopt =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23
Je realiseert je wel dat als je de kap van je kast af haalt, je iig de volledig airflow door elkaar gooit?
De enige reden om dit te doen, is om te kijken of je je cpu met een tafel ventilator koeler kunt krijgen omdat hij te warm loopt.

Wat iedereen al zegt (en pas met je antwoorden ook meteen even je startpost aan!), je geeft maar heel weinig antwoord.
Er kwam een mooi lijstje mee toen je je topic ging maken. Deze heb je je om één of andere reden verwijderd. Hierin stonden vragen waar we nu alsnog de antwoorden graag van zouden willen om je überhaupt verder te kunnen helpen.

Ik zou als ik jou was, gaan voor een SSD waar Windows, maar ook je spellen op kunnen. 256GB zou in principe genoeg moeten zijn als je even managed. Oudere spellen kunnen prima op de HDD om ruimte op je SSD te besparen.
Daarnaast zou ik voor een nieuwe grafische kaart gaan. Je CPU is zo slecht nog niet. Maar het is iets wat je wellicht over een aantal jaar wel zou willen vervangen.

Daarnaast een niet Z moederbord met een niet K CPU is voor jouw gebruik gewoon meer dan genoeg. Zonde om daar veel meer geld aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
TJRef schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 04:30:
uiteraard, zolang hij gewoon een SATA aansluiting heeft.
Hij vindt hem niet, ik heb hem in SATA6G_2 heb gedaan. SATA6g_1 zit me ssd en in SATA6g_4 zit me disc drive. Weet je zeker dat het mogelijk is? Of moet het in SATA6G_5 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Probeer alle SATA poorten, en check ook of de connectors goed aangesloten zijn. Spint de HDD wel op als je de PC opstart? Als hij niet opstart zou ik ook een andere SATA power connector proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Koen179 op 11-03-2016 14:10 ]

V&A advertenties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:23
astin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Hij vindt hem niet, ik heb hem in SATA6G_2 heb gedaan. SATA6g_1 zit me ssd en in SATA6g_4 zit me disc drive. Weet je zeker dat het mogelijk is? Of moet het in SATA6G_5 ofzo?
Misschien ff in diskmanagement kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Dat inderdaad ook :)

Start "Uitvoeren", door op de Windowstoets + R te drukken

Typ diskmgmt.msc in het invoervak van het geopende scherm en klik op OK.

Afbeeldingslocatie: https://www.windowscorner.nl/windows8.1/installatie/images/schijfbeheer_starten.png

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
Ik kom nu alleen nog maar in BIOS. Me windows staat op die HDD. Dus ik kan niet in diskmanagement kijken. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Alles opnieuw aansluiten kan helpen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TJRef
Ik weet niet of dat moederbord ook een SATA controller heeft die niet van Intel is? Die kan nog wel eens uitgeschakeld zijn als je bepaalde PCIe lanes bezet hebt. Maar die wil je sowieso niet gebruiken voor je boot drives.
Zorg dat hij aangesloten zit op de Intel SATA poorten.
Er is geen reden waarom het niet zou werken.
Helpt ook om te kijken of je UEFI of BIOS ingesteld hebt. Die oude is waarschijnlijk in mbr vorm (legacy/bios) geformatteerd, als je ergens zoekt op legacy in boot instellingen. Of compatibility mode o.i.d.
Anders herkent ie alleen GPT (uefi)schijven.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Is je BIOS up-to-date? Het kan wel eens helpen om je BIOS te updaten.

Edit: kijk ook eens bij Boot Option Priorities, als je twee harde schijven hebt (SSD en HDD), kan het zijn dat hij je SSD als HDD ziet, maar dan kan je dus je HDD naar boven plaatsen.

[ Voor 57% gewijzigd door Koen179 op 11-03-2016 15:27 ]

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
Ik ga er vanavond naar kijken! Hartstikke bedankt voor jullie hulp =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astin
Ik heb maar windows op me ssd gezet en ben gaan kijken in het disk management. Kabels enzo heb ik ook al gekeken of alles goed aangesloten was.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/vcv30g.jpg

Ik denk dat de schijf stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Nogmaals, kijk in het BIOS of hij alleen uefi apparaten herkent of ook legacy apparaten. Meestal ergens bij de boot instellingen en iets met compatibiliteit of secure boot (dat laatste moet uitstaan als je Windows op een MBR partitie hebt staan. De nieuwe installatie staat op een GPT (vereist voor UEFI) partitie (te zien aan het feit dat er EFI achter staat).
Als je de mogelijkheid hebt kun je proberen om de harde schijf in een USB behuizing doen en kijken of de pc hem herkent als hij is opgestart.
Pagina: 1