Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoekstrab
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Mijn vraag:
Ik heb Solcon internet en ben daar op zich tevreden over, alleen is de router, een Thomson th789vn, niet snel genoeg met de lan poorten (100Mbit). Ik heb daarom een Asus router gekocht (type RT68U) die 1000Mbit poorten heeft.

Opstelling is : Glas --> genexis modem --> Asus RT68U (via UTP op WAN) --> (Via LAN poort op WAN) van Thomson (met voip aansluiting)

Nu komt het deze opstelling krijg ik niet werkend. Het lampje van internet van de Thomson blijft rood (geen internet).

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik een aanpassing maken op de Asus of moet de thomson veranderd worden. Ik vermoed dat het met de DHCP instellingen van de Thomson te maken heeft maar die kan ik voor zover ik zie niet veranderen.

De Asus werkt overigens prima, alleen heb ik nu geen telefoon..

Alle goede adviezen zijn zeer welkom, alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:22
http://netwerkje.com/eigen-router
Hier staat genoeg info om verder te puzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Zoek je niet gewoon een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoekstrab
Ik ga weer even verder, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoekstrab
Ok het zou moeten lukken de Thomson achter de Asus RT68U the zetten. Iemand ervaring met de configuratie van de Routers. Moet ik bv de DHCP uitzetten van de Thomson. Solson heeft alles dichtgetimmerd volgens mij van de Thomson en ik vraag mij af of dat kan. Verder benieuwd welke instellingen de Asus moet hebben. Kan het bv met een WLAN bridge mode?

alle feedback welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:03
Aangezien Solcon niet gelijk is aan KPN, op glas op het CIF-netwerk ipv Reggefiber, is een doorverwijzing naar de handleiding van netwerkje.com niet 1op1 over te nemen.

Solcon laat weten dat het geen ondersteuning biedt voor "eigen apparatuur". Een vraag op Twitter met de vraag wat de vlan-instellingen zijn voor iptv om een andere router te gebruiken wordt hiermee beantwoord:

"Helaas kan ik u deze gegevens niet geven. Wij leveren geen ondersteuning op het gebruik van Solcon IPTV op andere hardware. "

Je kunt natuurlijk proberen de instellingen van Netwerkje.com over te nemen, maar denk niet dat het platform van Solcon (Hibox Aura) hiermee compatibel is, maar probeer het maar zou ik zeggen.

Zelf heb ik een mail naar Hibox gestuurd. Hopelijk heb ik hier binnen enkele dagen een bericht van terug. Zit ivm met aanstaande CIF-aansluiting en beperkte keuze (ivm vast ip-adres voor camera in de stal) aan een abonnement van Solcon te denken.

Succes.

Life is like a battery, keep it charged!

Pagina: 1