Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik zoek een?
Voor de vrouw zoek ik een telefoon met een goede camera. Het liefst tussen de 5 inch en 5,5 inch. Ze heeft nu een Lenovo S850, maar deze is erg traag, valt vaak uit en maakt foto's op korrel 80. Het liefst wil ik graag via spemall kopen, omdat ik daar een flinke kortingscode van heb.

Wat is je budget?
Maximaal €400,- euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard gebruik als internet, whatsapp, mailen ed. Geen games of iets dergelijks. Grote community qua roms ed is niet nodig. Als het maar goed genoeg werkt voor dagelijks gebruik. Het belangrijkste is eigenlijk de camera, omdat er veel foto's en films van onze kleine man worden geschoten

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik de Jiayu S3, fijn toestel, maar ik vraag me af of de camerakwaliteit beter kan. Daarnaast denk ik dat er toestellen zijn met een betere bouwkwaliteit dan de S3. (ik wissel regelmatig van scherm)
Tot zover gezien:
-Jiayu S3, hierboven besproken
-Oneplus X, zeer wisselende reviews
-xiaomi mi4, mooi model maar misschien al weer wat ouder?
-xiaomi mi5, nog in preorder,
-Huawei P8, opslag is uitbreidbaar en camera F2.0
-Redmi note 3, lees wisselende reviews over de camera
-Huawei Honor 7, heeft beeldstabilisatie

Welke vragen heb je hier nog over?
Al heel wat uurtjes reviews lezen achter de rug, maar toch nog best wel een lijstje met toestellen hierboven. En eigenlijk kan ik de lijst nog wel twee keer zo lang maken. Of zie ik misschien toch nog die ene topper over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:22
Als je zo veel keuze over hebt, ga je eisen dan aanscherpen en kijk wat er af valt, je moet gewoon iets kritischer worden, bijvoorbeeld low light prestatie van de camera meenemen, of accuduur, wel of geen fysieke camera knop, wel of geen SD, minimaal Android 6, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Geen Chinees, maar de Samsung Galaxy S5 Neo, heeft een goede camera met een lichtsterke lens, waardoor hij betere foto's maakt bij minder licht dan de oorspronkelijke Galaxy S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07 21:09
Of de nexus 5x vanaf 360,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
400euro is best een ruim budget. Ik denk inderdaad net als swhnld dat je gewoon je eisen verder moet aanscherpen.

Is er een reden dat je specifiek een chinees toestel zoekt?
Een Motorola Style X koop je bijvoorbeeld rond dat bedrag ( pricewatch: Motorola Moto X Style Wit) die heeft ook een aardige camera en Android 6 (is gewoon even als voorbeeld, de keuze is gewoon best aardig voor rond de 400Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
ok, bedankt allen. Ik heb vanavond een begin gemaakt om alles eens goed op papier op een rijtje te zetten. Op het eerste gezicht komt de xiaomi mi4c nog erg goed uit de bus, ondanks dat deze al een tijdje uit is. Wordt vervolgd...

Ik wil graag een chinees toestel omdat deze meer bang for the buck zijn en ik een kortingscode heb bij spemall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Een Xiaomi mi note (pro)? Lukt je wel voor dat bedrag. Heeft een mooie camera met ois. De redmi note 2/3 maken ook best aardige plaatjes, maar zitten net onder de Hi end.

Als de xiaomi mi 5 nu te bestellen zou zijn zou ik die nemen, heeft het laatste van het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
De afgelopen dagen flinke lijstjes gemaakt, weggestreept en vervolgens weer toegevoegd. Voor hier heb ik nog een vraag: hoe zwaar moet ik de optische beeld stabilisatie laten meewegen?

twijfel nu vooral tussen de honor 7, oneplusx en mi4c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
wolterious schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:40:
Twijfel nu vooral tussen de honor 7, oneplusx en mi4c
Ken Spemall niet, maar de Honor 7 is 'hier' (in NL) zo verkrijgbaar...
OnePlus X gewoon via de website van Oneplus, zonder allerlei Chinese bende.
En waarom een Mi 4c als eind februari de opvolger is gepresenteerd in de vorm van de Mi 4s? :)

De Honor 7 maakt trouwens zeer mooie foto's, heb er twee maanden mee rondgelopen, beviel prima.
OnePlus X heb ik ook genoeg ervaring mee, is door zijn type materiaal een heel ander toestel, ook wel erg mooi moet ik zeggen. Amoled-scherm enzo is fijn, heel dun toestel, voor in het wit echt een beauty. Zelf ben ik totaal niet te spreken over de software van de Honor 7, dus dan zou ik de OnePlus X toch eerder kiezen, alhoewel die vingerafdrukscanner en die metalen behuizing van de Honor ook wel erg mooi zijn, hmm lastig :P

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 08-03-2016 22:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
wolterious schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:40:
De afgelopen dagen flinke lijstjes gemaakt, weggestreept en vervolgens weer toegevoegd. Voor hier heb ik nog een vraag: hoe zwaar moet ik de optische beeld stabilisatie laten meewegen?

twijfel nu vooral tussen de honor 7, oneplusx en mi4c
Op mijn Lumia en de iPhone 6s Plus vind ik OIS erg fijn, vooral bij weinig licht (langere sluitertijden) zie je echt wel verschil.
Maar heb geen ervaring met de door jou genoemde merken en hoe 't daar al dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 12:07
Volgens mij moet het basis model van de Mi5 al wel te krijgen zijn. Met dat budget moet dat wel lukken. Je kunt ook nog kijken naar de nieuwe mi4s

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:39
Gezien je budget €400,- is, kan je ook nog de OnePlus 2 overwegen. Het heeft dezelfde voordelen als de OnePlus X, maar dan meer features. Dual sim, vingerprintscanner, groter scherm, betere processor, meer ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:23:
Gezien je budget €400,- is, kan je ook nog de OnePlus 2 overwegen. Het heeft dezelfde voordelen als de OnePlus X, maar dan meer features. Dual sim, vingerprintscanner, groter scherm, betere processor, meer ram.
Inderdaad ik zou voor Oneplus X of Oneplus Two gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Laatst online: 17-06 14:15
En een G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:33
Ik zou geen chinees halen maar een nexus 5x.
Te koop voor 300 euro, goede camera, snel zat voor wat je wilt en nog lange tijd updates.
En nog garantie ook.
Alleen maar een chinees willen halen omdat je een spemall bon hebt liggen lijkt me geen goed plan.

Anders koop je voor die 100 euro verrschil plus die bon nog een leuke tablet erbij, b.v. een mi pad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:24
Ik vind de mi4s ook interessant, maar die ondersteunt niet alle 4G banden hier, wel? Voor dergelijke prijs mag dat er wel op zitten.

Dit zijn voor mij de interessantere modellen:

http://tweakers.net/price...960;466692;452066;497963/

[ Voor 32% gewijzigd door brecht_vb op 17-03-2016 21:14 . Reden: modellen + url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Als je zon budget hebt zou ik ook eerder voor een nederlands toestel gaan...

Nexus 5x .. of een lg g4 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raanoniem
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 22:25
Komende zaterdag ligt de Moto x play bij de aldi voor €299,00. Bijna stock android, garandeert vlotte werking en goede accuduur.

Je houdt dan nog geld over voor een leuke hoes.
Pagina: 1